Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cillinder tunnen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7577 - cillinder tunnen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 17-2-03?00:32 Print topicpost
Posts: 4966
moi ik heb een vraagje, ik wou mijn malossi laten tunnen maar zou dat veel nut hebben, ik wou dan dat de cillinder een beetje meer kracht onderin krijgt en dat ik heb verder door kan trekken in de toeren (kort sammen gevat een bredere powerband)?

en dan nog er moest zowiezo een nieuwe zuiger in dus ben ik een beetje in de oude gaan dremelen en ik wou dus kijken of ik die grote ovale gat nog breder kon maken en dat wou maar zou dit ook nut hebben?.

en weet iemand een internet site die goedkoop een homoet uitlaat te koop heeft voor mijn nsr (ik heb zelf al wel gezocht maar ik heb niets kunnen vinden) ik heb al bij 50cc.nl gekeken maar volgens mij zijn ze er wel goedkoper?
 

Zoetahmeerdah [Marcel] 17-2-03?09:30 Print reply

Posts: 5996
er is al vaker gezegt dat je niet "zomaar"kan vrezen in iets. en dat gat waar je in heb lopen ploeteren (als je iets beter had gelezen in topic's die hier soms voorbij komen of de search gebruikt had) dan wist je dat dat gat voor de smering van je naaldlager was.

verder no flame intended

dit: vdhparts.nl, opvoeren.nl, scootparts.nl

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 17-2-03 09:35]
 
ik haat mensen
Martijn 17-2-03?14:27 Print reply
Posts: 10000
eh marcel..volges mij bedoelt hij het gat in je zuiger wat je inlaat opent...

tunen is een zeer delicate zaak...doe je niet zomaar ff...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mr Pain 17-2-03?15:46 Print reply
Posts: 4966
ja het is de grote ovale inlaat gat van de zuiger!

en mijn cillinder tunnen heeft dat nut om daar geld in te steken of niet
 
DaveTSX 17-2-03?16:03 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Benjamin

ja het is de grote ovale inlaat gat van de zuiger!

en mijn cillinder tunnen heeft dat nut om daar geld in te steken of niet


jah ga jij je cillinder maar tunnen hoor :n
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 17-2-03?16:12 Print reply

Posts: 10006
Hij wil 'm laten tunen zegt ie toch .

Uhmm, tsjah, allicht kun je wel iets winnen met tunen, cilinder zal toch wel getimed zijn op een balans slijtage/prestaties.

Kracht onderin, tjsah, std uitlaat d'r op knikkeren, dat zal al veel schelen .
 
Bastila is lief
Mr Pain 17-2-03?16:19 Print reply
Posts: 4966
nou ik zal het uitleggen.

ik knap mijn hele nsr op spuiten uiterlijk etc enz, nu heb ik een 6bak besteld (die nog moet komen) en nu wou ik mijn cillinder laten tunnen zodat ie meer kracht heeft onderin en bovenin, mijn carb laat ik 20mm want ik moet hem als dagelijks vervoer gebruiken.

ik heb er nu ook een std uitlaat onder maar ik wil toch wel een beetje sneller dan 85 en aangezien die uitlaat een heeeeeel klein bochtje heeft gaat dat zowiezo niet lukken dus daar komt eerst een proma (voor nood) en daarnaar als ik weer een beetje geld heb een homoet voor in de plaats.

ik wil mijn nsr dus helemaal ik top staat krijgen dus ik dacht ik kan mijn cillinder ook wel laten tunnen, en aangezien ik toch wel van hard rijden hou leek mij dat een goed idee, daarom heb ik het hier gevraagd of het nu heeft om mijn cillinder te tunnen (70cc malossi)
 
huh 17-2-03?16:52 Print reply
Posts: 1755
Ik heb hier regelmatig langs horen komen dat er vrij weinig meer aan een Malossi te tunen valt.

Je zal er vast nog wel meer vermogen uit kunnen halen, maar dit is denk ik nie zo maar te doen. Je kan alle poorten wel groter gaan maken, maar als je niet weet wat je doet, dan is de kans klein dat je er een (beetje) vermogenswinst uit zal halen.

Bovendien slijt een getunede cilinder/zuiger waarschijnlijk ook nog sneller.

Je kan het denk ik beter laten doen als je er geen verstand van hebt. Of heel veel tijd er in steken, je er in verdiepen en kijken hoe het allemaal werkt.

En tunen schrijf je met 1 "n" btw [no offence].
 
Mr Pain 17-2-03?18:34 Print reply
Posts: 4966
ja precies ik ga het ook niet zelf doen maar laat het doen.

en je hoeft echt geen no offence ofzo te zeggen je zegt gewoon he piemel het is tunen
 
Schuimpie 17-2-03?18:40 Print reply
Posts: 376
je zal er wel veel van merken... maar volgens mij word je powerband niet groter maar juist kleiner... dat je veel meer kracht in een kleinere powerband krijgt... dus hele hoge toeren... en het laten doen is heel verstandig... maar als je een grotere powerband wil moet je het volgens mij in je uitlaat zoeken... met een standaard uitlaat heb je onderin kracht... met een snelle nie... dat merk je heel erg... ik heb er een tecno ondergehad en nu een standaard... (icm 70 malossi en 20 mik allebei) en dat scheelt echt veel ondering... dus nogmaals... ik denk niet dat tunen zin heb omdat jij een grotere powerband wil... dan moet je het in je uitlaat zoeken...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
barry 17-2-03?19:16 Print reply

Posts: 7387
ik vind je niet echt slim bezig wat je wilt tunen, je wilt harder maar een bredere powerband en meer kracht onderin, daarom wil je je malossie laten tunen...

maar je hebt gewoon nog een orginele uitlaat :n . dan kun je toch nog niet zeggen of je je malossie wilt tunen, want je hebt die cilinder nog nooit 100% laten presteren daardoor!. ik zou eerst eens goed naar je uitlaat kijken, en kijken welke snelle uitlaat het beste aan je wensen voldoet!. en ipv van dat je je cilinder tuned zou ik eerst je squish eens goed afstellen en zorgen dat je veel compressie krijgt. dit zorgt ook voor koppel. en dit rijd fijner. bij extreme omstandigheden presteerd ie dan beter. dus bij zeer veel tegenwind trekt ie heeeel langzaam door ipv van wegzakken. dat is een voorbeeld.

meer koppel zorgt ook voor meer kracht onderin.
maar wil je gewoon beide, dus veel kracht onderin, maar ook boven in. dan zou ik meer cc's nemen.

maar nogmaals. die malossie is eigenlijk al erg snel, ik zou eerst een goede uitlaat zoeken. en je cilinder laten honen (als je want nog perfect is natuurlijk niet doen) , goede zuiger er in, squish afstellen en dat je veel compressie hebt. dan kom je al een stuk verder.

dan zou ik pas gaan kijken naar om je malossie te laten tunen. want er zijn zat mensen met malossi en nsr die boven de 100 uitkomen (ongetuned) dus moet jij dat ook kunnen doe je het goed...
 
He?
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-2-03?19:56 Print reply

Posts: 5996
mensen...

ten 1e kan je een mallossi 70cc WEL goed tunen. dat is zeer goed te doen door enkel de uitlaat bij te werken..MAAR het licht eraan tot hoever je wilt gaan.

hans f heeft ook een mallossi getuned daar haalde hij 135 digi mee geloof ik. (verlaste techno, binnenrotor, bijgewerkte cilinder opmaat kop etc)de meeste hierzo zijn net papagaaien, wat ze horen braken ze ook weer uit..no offence maar het is gewoon zo.

zoals ik al zei licht het eraan tot hoever je wilt gaan met tunen. en je kan een cilinder bijna niet ideaal maken, als je iets veranderd bij 2 takt heeft het bijna altijd een nadelig effect. al maak je hem hoger word hij hoogtoeriger maar word je powerband kleiner etc etc.

en als je hem tuned gaat dat ALIJD ten koste van slijtage. de fabriek heeft het niet voor niets zo gemaakt die cilinder, een imi maakt zo wijnig toeren omdat het materiaal gewoon kut is.

maar voor de duidelijkheid, door dat gat groter te maken ga je niet "harder" in ieder geval.

probeer eens een goede uitlaat te regelen (techno ofzo) en je cilinderkop opmaat (laten) maken. dat zal al een hoop schelen. ook omdat je versnellingen dichter op elkaar zitten en je powerband waarschijnlijk in de andere versnelling doorgaat wat hij waarschijnlijk nu niet of bijna niet doet. 18/20mm is denk ik wel goed. evt een 24 maar licht eraan hoeveel geld je erin wil steken etc etc

succes
 
ik haat mensen
wipe-out 17-2-03?20:32 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

hans f heeft ook een mallossi getuned daar haalde hij 135 digi mee geloof ik....



was dat niet Pertijn/Honda NSR 2 Bijl?
 
barry 17-2-03?20:37 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

hoop ge blablabla




juist, maar hij wil dus meer prestaties, maar hij heeft altijd nog met orginele uitlaat gereden, dus als die verstandig is zou hij eerst eens een goede uitlaat moeten regelen en in je cilinder een goede squish crieeren en goede compressie, dan kom je al een stuk verder en zal die al een stuk meer vermogen hebben...

dan zou ik pas gaan nadenken over het echte tunen van je cilinder...


 
He?
Mr Pain 17-2-03?21:28 Print reply
Posts: 4966
ik wil hem juist nu laten tunen omdat ik nu geld heb.

maar laat maar zitten als jullie niet eens de voordelen kunnen op noemen van mijn 70cc malossi te laten tunen reageer dan niet

SLUIT TOPIC MAAR
 
Mr Pain 17-2-03?21:38 Print reply
Posts: 4966
o sorry ik heb een foutje gemaakt ik heb alleen de bovenste reply gelezen, en daar mijn conclusie uit getrokken :a :a :a :a :a :a :a ik zal in het vervolg wel beter lezen.

maar als iemand mijn misschien precies op een rijtje wil zetten wat de voordelen zijn met het tunen van mijn cillinder (er komt een homoet uitlaat op)
 

Dit topic is 1351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved