Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Metrakit voor NSR aangeschaft en gemonteerd (incl. foto's)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 545 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7573 - Metrakit voor NSR aangeschaft en ge...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Orbert 16-2-03?23:09 Print topicpost
Posts: 99
(alle 'foto**click!'s zijn ook te bekijken in [URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003[/t]deze fotodirectory[/URL] / dit topic is naar aanleiding van [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?id=7505&fid=3[/t]dit topic.[/URL])

Zo, heb jullie advies opgevolgd en afgelopen zaterdag een Metrakit voor mn NSR gekocht ([URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/029.jpg[/t]foto**click![/URL]/[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/031.jpg[/t]foto**click![/URL]) en eronder gelegd.
[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/028.jpg[/t]foto**click![/URL]

Zoals al door jullie was voorspeld moest er het één en ander geveild worden, hij pastte zowiezo eerst niet op de cilinder, dus even de gaatje wat groter geboord. En toen pastte het
[[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/032.jpg[/t]foto**click![/URL]]

Maarja, dan kom je bij het volgende probleempje, twee bevestigingspunten op de uitlaat waar je niks mee kan
[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/033.jpg[/t]foto**click![/URL]
[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/034.jpg[/t]foto**click![/URL]

Niks wat niet op te lossen is, dus even in de kleder rondgeneusd in een oud-ijzer bak, en jahoor, precies wat ik nodig had, ff wat bijgeboord plat geslagen en voila: [URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/026.jpg[/t]foto**click![/URL]
Dat andere punt heb ik even tijdelijk op deze manier min of meer vastgebonden: [URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/023.jpg[/t]foto**click![/URL]
Daar maak ik nog wel 's een mooi beugeltje voor..

Wel leuk dempertje moet ik zeggen ([URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/025.jpg[/t]foto**click-1![/URL] - [URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/030.jpg[/t]foto**click-2![/URL]), moet ik overigens nog iets aan de bocht doen, die zilver blijft ([URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/022.jpg[/t]foto**click![/URL]) ter voorkoming van roest ofzo? Inspuiten met hittebestendige 'goed-houd' spray? Tips? Of is dat absoluut niet nodig?

Ik zit trouwens nog met een probleempje waar jullie misschien wel wat tips voor hebben. De uitlaat zit nogal dicht bij mijn achterband, hij loopt niet aan (zeker niet als ik er op zit) maar echt veel ruimte is er niet! Zie ook deze foto's:
[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/015.jpg[/t]foto**click![/URL]
[URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003/016.jpg[/t]foto**click![/URL]

Misschien de ketting nog iets strakker spannen zodat de band iets naar achter gaat?

Bedankt alvast!

Dit was me het foto-verhaaltje wel weer, volgens mij heb ik nu alle foto's gebruikt die ik geschoten heb

De 'foto**click!'s zijn dus ook te bekijken in [URL[t]]http://calvino.nl/dump/brommers/02-2003[/t]deze fotodirectory[/URL].



[Dit bericht is ge-edit door Orbert op 17-2-03 08:47]
 

chriss 17-2-03?07:00 Print reply
Posts: 1859
je band kan nog een heel stuk naar achter ja, moet je denk ik wel nieuwe langere ketting halen...
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-2-03?07:12 Print reply
Posts: 1062
sinds wanneer past die MK helemaal niet op nsr?!????!?!?!
 
Nijmegen!
NSRider 17-2-03?07:40 Print reply
Posts: 417
Begin je toch te denken datie de verkeerde uitlaat gekocht heeft

 
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-2-03?08:05 Print reply

Posts: 5996
vaaag, die metrakit van jurjen zag er vet anders uit! die lasnaden ed..
 
ik haat mensen
Orbert 17-2-03?08:42 Print reply
Posts: 99
Quote:
Originally posted by: NSRider
Begin je toch te denken datie de verkeerde uitlaat gekocht heeft

verkeerde uitlaat?? waar zou dit dan opslaan wat aan de zak vastzat:


Ik moet zeggen dat het verder wel een heeeerlijk geluidje heeft!
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-2-03?09:09 Print reply

Posts: 5996
wat maakt dat geluid nou weer uit, hoe rijd hij en op wat voor cilinder zit hij etc etc????
 
ik haat mensen
Honda_mbiloss [Emiel] 17-2-03?09:17 Print reply

Posts: 3697
dat andere bevestitings punt kan je wel met zo'n klemmetje aan je frame maken beetje lastig uit te leggen maar is

_
( )

beetje zowiets alleen dan aan de bovenkant dicht, en aan de onderkant nog 2 uitsteekseltjes waar je een bout in kan draaien
maak je daar een plaatje aan en zo aan je uitlaat, moet denk ik wel stevig genoeg zijn.

ziet er echt mooi uit vind ik en idd je achterwiel gwoon stuk naar achter zetten, je kan toch ook gewoon losse schakels kopen
 
Orbert 17-2-03?09:49 Print reply
Posts: 99
geluidje vind ik toch wel belangrijk hoor
Hij zit onder een snelle 50, met standaard 13 mm keihin carburateur. Hij gaat echt trekken vanaf 7000 rpm. En trekt dan door tot 11.000 a 12.000 rpm. Aan het einde van de 4e versnelling blaas ik als hij warm is zo'n 70-75 km/h. En in zn 5e en 6e versnelling loopt ie alleen maar een beetje terug :p

En een paar schakeltjes tussen mn ketting zetten is misschien wel een strak plan.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 17-2-03?10:49 Print reply

Posts: 3697
dat had ik ook ja in zijn laatste 2 versnellingen gaat hij niet sneller aleen maar mindering van toeren, alleen dat lag aan mijn twv want met wind mee ging die 90 in zijn 4 @ 6000 k op me teller dan

denk dat als je gewoon 1 maat kleiner voortandwiel erop zet dat ie em wel doortrekt.

of 2 maten kleiner heb je ook geen extra schakels nodig voor je ketting. maybe.
 
Orbert 17-2-03?13:46 Print reply
Posts: 99
Quote:
Originally posted by: honda_mbiloss
of 2 maten kleiner heb je ook geen extra schakels nodig voor je ketting. maybe.

2 maten kleiner ga nie lukken dnek ik, er zit nu 13 op, en 11 ben ik nog niet tegen gekomen...
 
Honda_mbiloss [Emiel] 17-2-03?13:55 Print reply

Posts: 3697
hemz... nee dat kan dan niet meer nee wat voor achtertandwiel heb je erop want hij zal toch dan gewoon door moeten trekken zelfs met een 50 snel, 13 voor is nou niet echt groot namelijk.
 
Coza_Noztra 17-2-03?14:09 Print reply
Posts: 257
Het is een GE2 die die eronder heeft zitten.. Hij loopt zeer lekker, alleen die twv is gewoon niet goed.. (Orbert is mn buurjongen).
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 17-2-03?14:13 Print reply

Posts: 7007
GE2 is relaxte cilinder, regel een 16mm Keihin en stel hem lekker af.
Als het een 6bak blokje is doe dan:
14- 45 (achter weet ik niet zeker)
dit is de originele Belgische afstelling, dan rij je iets van 90 en trek je super op
 
nobody fuck with us!!
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-2-03?14:19 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

GE2 is relaxte cilinder, regel een 16mm Keihin en stel hem lekker af.
Als het een 6bak blokje is doe dan:
14- 45 (achter weet ik niet zeker)
dit is de originele Belgische afstelling, dan rij je iets van 90 en trek je super op


inderdaad, die belgische ge2 met metrakit en 16mm loopt echt top!

 
ik haat mensen
Mark_o 17-2-03?18:10 Print reply
Posts: 232
Hoe veel verschillende Metrakits zijn er voor nsr eigenlijk? En wat zijn de verschillen?

Ik heb ook een mk maar die is toch anders als deze.
 

Dit topic is 1165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved