Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Proma lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7537 - Proma lassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jaz86 14-2-03?19:59 Print topicpost
Posts: 543
ik ben vandaag maar eens aan de gang gegaan met m'n uitlaat. M'n proma maakte namenlijk "nogal" veel geluid

als eerste heb ik de gaten binnen in de demper iets vergroot. de bromboer hiero zei dat de gassen en het geluid dan meer door de wol heen gaat, en dus iets stiller wordt.
ook heb ik de demperwol vervangen.

Maarja, toen ik eenmaal bezig was (ik had hem er voor de handigheid maar ff van m'n mb gehaald) zag ik dat de lasnaad aan de onderkant vanaf de bocht tot de demper een mm ofzo open was!!! :n:n:n

Dat zal dan wel een hoop verklaren qua geluid

Nou heb ik al iemand gevonden die kan lassen en ook zo'n apparaat thuis heeft staan. Nou is m'n vraag: kan je met elk willekeurig lasapperaat een proma weer in elkaar lassen? of zijn er grenzen, met warmte enzo???

 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***

robert 14-2-03?21:43 Print reply

Posts: 900
mooiste is met autogeen of tig lassen
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
XioX 14-2-03?21:48 Print reply
Posts: 177
Mooiste vin ik Mig/Mag lassen, geen slak mooie lasnaad. Als je vriend een elektrodentravo heb staan, kzou et nie doen. Word naar mij mening lelijk. Maar ieder willekeurig lasbedrijf doet het ook wel voor je hoor. In de vrije uurtjes, je mot alleen niet naart bonnetje vragen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-2-03?21:51 Print reply

Posts: 5996
proma uitlaten zijn volgens rens MOERLIJK dun, ik zou er een plaatje overheen laten lassen en NIET de naad zelf.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 14-2-03 21:52]
 
ik haat mensen
Neonlampje 14-2-03?21:47 Print reply

Posts: 14825
mig/mag zou ik nemen...
makkelijkste, vervolgens mooi bijflexen en wat lak erover,klaaaaar
 
Martijn 14-2-03?23:01 Print reply
Posts: 10000
waar staat dat mig/mag voor??

is dat met gassen enzo??

iig...je last geloof ik met elektroden gauw door het metaal heen....en proma is idd dun spul...dus je mot wel oppassen..

en die gaten vergroten in de demper..ik vraag me af of dat nut heeft...het zal wel te maken hebben met oppervlakte van de gehele buis ofzo...

iig..ik denk altijd...als het beter zou zijn hadden ze et in de fabriek wel gedaaan.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
XioX 14-2-03?23:34 Print reply
Posts: 177
Mig Mag is met argon of co2 als beschermgas.
 
thedoctor 15-2-03?09:30 Print reply
Posts: 523
zou mig mag doen dan heel voorzichtig en steeds kleine stukjes maar tig kan ook maar ik had pas samen met een vriend een uitlaat gemaakt voor op zijn wallaroo 2 stukken aan elkaar gemaakt een stuk was een terugloop uitlaat van een tomos en het voor stuk wat aansluit op de cilinder was van een sito uitlaat voor een wallaroo en die hadden we aan elkaar gemaakt op school gewoon met mig mag lassen en dan steeds een stukje want anders blaas je er geheid door.
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
barry 15-2-03?13:55 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Martijn

waar staat dat mig/mag voor??


MIG staat voor inert gas , dit gas reageerd niet met het smeltbad
MAG staat voor active gas, dit gas reageerd wel weer met het smelbad.

bij het MIG lassen worden vooral gassen als argon,helium of menggassen van beide als beschermgas genomen
en bijn MAG lassen worden vooral gassen als koolzuur (co2) en zuurstof (o2) gebruikt als beschermgas.

Quote:

is dat met gassen en zo?

jah die gassen beschermen het smelbad door een kring beschermgas er om heen te vormen zodat het niet geinvloed kan worden door gassen van buitenaf.

Quote:

iig...je last geloof ik met elektroden gauw door het metaal heen....en proma is idd dun spul...dus je mot wel oppassen..

ik zou idd geen elekroden las apparaat gebruiken, daar las je zeer snel (haast zeker) door de proma heen, beste kun je mig/mag/tig/autogeen lassen.



 
He?
scooter2fast4you 15-2-03?17:15 Print reply
Posts: 109
met auto geen had ik me uitlaat gelast
maar met mig mag ziet het er netter uit !!
 
barry 15-2-03?18:36 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: scooter2fast4you

met auto geen had ik me uitlaat gelast
maar met mig mag ziet het er netter uit !!


mig-mag wordt inderdaad mooier, autogeen is net vulkaan langschap ,tig geen ervaring mee... schijnt ook mooi te worden. moet je het alleen wel kunnen en het apparatuur hebben...
 
He?
richard the nsrdriver 15-2-03?19:27 Print reply
Posts: 127
uitlaten moe je tig lassen
migmag en elektroden gaat er dwars doorheen
autogeen zou denk ook wel kunnen
aleen ik had een x een scheur in me uitlaat heb ik ook laten tig lassen aleen t probleem is je moet t kunnen en tig apparaat hebbe :n
duzzz maar migmag zou k nie doen en elektrode al helemaal nie
 
barry 15-2-03?19:39 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: cittadriver

uitlaten moe je tig lassen
migmag en elektroden gaat er dwars doorheen
autogeen zou denk ook wel kunnen
aleen ik had een x een scheur in me uitlaat heb ik ook laten tig lassen aleen t probleem is je moet t kunnen en tig apparaat hebbe :n
duzzz maar migmag zou k nie doen en elektrode al helemaal nie


dan kun jij niet een mig-mag apparaat afstellen, als je dat apparaat goed afstellen kun je perfect dunne uitlaten lassen!.
dikke onzin dus dat je met mig-mag er doorheen brand... jah kan wel... maar dan stel je hem niet goed af...
 
He?
richard the nsrdriver 15-2-03?19:48 Print reply
Posts: 127
haha nou kan wel een migmag lasapparaat afstellen hoor kdoe namelijk cursurs mig mag lassen
duzzzzzzzzzz
 
barry 15-2-03?20:03 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: cittadriver

haha nou kan wel een migmag lasapparaat afstellen hoor kdoe namelijk cursurs mig mag lassen
duzzzzzzzzzz


nou blijkbaar niet en weet je er ook nog niet alles van af als je dan nog beweert dat je met mig-mag en goed afgesteld apparaat nog door een uitlaat heen brand! en jah dat meen ik!
 
He?

Dit topic is 904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved