Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke tandwielverhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7528 - welke tandwielverhouding
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki4life 13-2-03?21:01 Print topicpost
Posts: 104
welke tandwielverhouding voor een suzukiTSW zouden jullie nemen om hem echt goed te laten trekken?[IMG]null[/IMG]
 
TE KOOP:Suzuki TSW, proma uitlaat, homoet demper, 50snel, 18mm carbu, top 93km/uur

SIWWN 14-2-03?00:44 Print reply
Posts: 7079
Zo klein mogelijk voortandwiel en een zo'n groot mogelijk achtertandwiel..

Of zo'n klein mogelijk laten maken voor voor en zo groot mogelijk voor achter
 
Grischnakh 14-2-03?10:15 Print reply

Posts: 1369
ligt een beetje aan je setup, ik zou voor 13:53 gaan is zon beetje de beste verhouding, maakt die hij in ieder geval geen overtoeren
 
Martijn 14-2-03?14:22 Print reply
Posts: 10000
ligt inderdaad erg aan je setup...

en zo groot mogelijk voor en zo groot mogelijk achter is ook beetje bull...naja.. je kunt ook een kleinere voor nemen en een kleinere achter..maja...achtertandwiel is meer de finetuning van je tandwielverhouding...

post eerst je setup eens...

de ori vertanding is 11:51 dacht ik..maar 11 hek nog nooit gezien...vaak is het 12:52...

dus opgevoerd zou ik gaan voor 13:52 of 13:51
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
suzuki4life 14-2-03?18:26 Print reply
Posts: 104
heb 50snel
18mm carbu

en vanachter heb ik 53 en vanvoor denk ik (ben niet zeker) 12
 
TE KOOP:Suzuki TSW, proma uitlaat, homoet demper, 50snel, 18mm carbu, top 93km/uur
Schuimpie 14-2-03?18:28 Print reply
Posts: 376
neem dan 1 of 2 tandjes 8ter erbij... ik neem aan dat hij dan nu niet te zwaar vertand is... anders krijg je misschien overtoeren... begin maar met 1 en als je niet tevreden bent kan je nog 2 doen... t is meer proberen... zelfde als met je sproeiert
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Martijn 14-2-03?22:58 Print reply
Posts: 10000
ow hij mot goed trekken...

nou....

je hebt idd kans met een te lichte vertanding dat je overtoeren gaat maken...en das nie zo fijn..

dus je moet zoals gezegd wat proberen...steeds groter en dan kijken of ie overtoeren gaat maken...

ik zou beginnen met voor te verandern...das de 'grove' afstelling van je vertanding..zodra hij et niet meer trekt met bijv. 14:53 neem je 13:52...
maakt ie dan wel overtoeren neem je 13:51 of 13:50 ofzo..


iig let wel: nieuwe tandwielen is ook nieuwe ketting..en ook andersom...anders ken je et na ene paar weken weer nieuw kope...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mulachi 14-10-2003 17:04 Print reply
Posts: 89
Hoe kan je nu eigenlijk weten of je brommer overtoeren gaat maken en bij welke tandwielverhouding komt dit het meeste voor ik heb nu een 13/52 en wil er een 13/72 opsteke zodat hij rond de 55 gaat en h??l goed optrekt zou dit voor overtoeren zorgen ??

grtz. M.
 
KaWaReZ 14-10-2003 17:07 Print reply

Posts: 20582
das anderhalf keer zo groot... denk et iig wel :S
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Blukaap 14-10-2003 17:08 Print reply

Posts: 10006
En hij trekt nog langzamer op ook waarschijnlijk.
En had je niet door kunnen posten in dat andere topic van 2 jaar oud wat je omhoog geschopt hebt ?
 
Bastila is lief
Mulachi 14-10-2003 17:11 Print reply
Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

En hij trekt nog langzamer op ook waarschijnlijk.
En had je niet door kunnen posten in dat andere topic van 2 jaar oud wat je omhoog geschopt hebt ?


Ja maar ik was gewoon alle topic's aan het afgaan en deze leek me het gepaste om op verder te gaan erover

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

das anderhalf keer zo groot... denk et iig wel :S


Dus alsk een 13-66 ofzo er opsteek zou het nog gaan ?
En kdenk ni dat hij trager zou optrekken hoor ?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 14-10-2003 17:55 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mulachi


[...]


Dus alsk een 13-66 ofzo er opsteek zou het nog gaan ?
En kdenk ni dat hij trager zou optrekken hoor ?



hij trekt wel trager want hij kan z?n energie dan niet goed kwijt

ik denk dat je rond de 66 moet zoeken idd maar ik weet echt niet of ze die maat aanbieden

anders moet je hem toch echt op een andere manier begrenzen want anders rij je 55 met overtoeren en dat is echt zonde van je blok
 
nobody fuck with us!!
KaWaReZ 14-10-2003 17:57 Print reply

Posts: 20582
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mulachi 14-10-2003 18:18 Print reply
Posts: 89
Ah, k ik d8 echt dat hij verdomd goe ging optrekken met een groter tandwiel vanachter ...
heb ik ook overal gehoord khoor ook overal verschillende dingen
Kdenk dak em gewoon ga binnesteke en daar ga navragen wat de beste oplossing is
Maar 13-72 is standaar dus wrm zou hij dan overtoeren maken ?? dan zou toch alle brommer overtoeren moette maken die nieuw worden gekocht in de winkel


grtz.. M en bedankt voor de link
 
superior mt7 14-10-2003 19:08 Print reply

Posts: 2675
ja maar dat wat je zegt zijn orginele ...die zijn niet opgevoerd en hebben niet genoeg kracht om overtoeren te draaien.
als ie opgevoerd is wil ie harder maar dat gaat niet om dat je tandwiel verhouding te klein is en gata dan vol in de toeren

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 14-10-2003 19:09
 
V8
Mulachi 14-10-2003 19:16 Print reply
Posts: 89
Eindelijk iemand die het me logisch kan uitleggen.
Nu begrijp ik het maar wat je bedoeld is dat eigenlijk het tandwiel verandere niet mag gebruikt worden voor hem trager te doen rijden want hij gaat toch nog altijd even weel kracht geven maar het gaat gewoon niet kunnen uitgewerkt worden en gevolg overtoeren...
Wat zou ik dan moetten doen hem eerst rond de 55 /60 laten rijden en dan bv een wat hoger tandwiel insteken dan 52 bv rond de 60 ofzo
Nu rijdt hij ongeveer in de 65/70
Hoeveel zou hij moetten gaan en hoe doe ik dit ?
(Enigste begrenzing nu is in de uitlaat die wat is dichtgeknepen )

bedankt voor de reactie ..
 

Dit topic is 1503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved