Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Keihin VS mikuni???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 605 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #752 - Keihin VS mikuni???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 13-6-01?16:52 Print topicpost
Posts: 735
Wat is beter een 16mm Keihin of mukini?, Ik wil gewoon de snelste, zuinigste, en beste carburateur hebben.
Wie kan me zeggen welke ik het beste kan nemen op mijn 70cc malossie?
En hoe hard zou die ongeveer gaan met een 16mm carb?
PS: wat is het verschil tussen een 2 en 4 kleps membraam???
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Sneks 13-6-01?17:16 Print reply
Posts: 2499
Ikzelf ben heel tevreden over mijn 18mm keihin, maar een 70cc malossi met een 24 mikuni gaat wel harder en zuipt echt veel meer. Het verschil tussen 18 en 20 is bijna niet merkbaar.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Hemmes 13-6-01?17:20 Print reply
Posts: 247
Ik denk dat de keihin het beste is wat je er over hoortm, ze zijn makkelijk af te stellen enz
Met een 4 kleps membraam heb je een betere gas reatie er kan meer benzine langs en onderin een beetje meer kracht, maar het is nauwellijkt te vernemen

 
Feel the power of MHR
Sneks 13-6-01?17:20 Print reply
Posts: 2499
Owja en een 4 kleps is beter dan een tweekleps, ik geloof dat NSR-II Bijl een 10 kleps zelfs had ofzo? Maar ik denk vooral dat het uitmaakt in gasreactie en maximum doorlaat.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rene 13-6-01?17:34 Print reply
Posts: 2573
mijn mt met 70 malossi reed 95, dan hattie wel een 2 kleps, een extreem rot blok, een jamarcol bocht, 16 keihin, en een imi zuiger(zonder spoelpoorten)

maare het verschil tussen een 24 en een 20 merkte ik ook niet echt op mn nsr met 70 malossi. of trouwens, hij trok iets beter, maarja, merkte je echt bijna niet, heb er toen maar weer de 20 mikuni opgelecht ivm benzineverbruik....1 tank per dag..
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Neonlampje 13-6-01?17:53 Print reply

Posts: 14825
ik ben blij met me mikuni20mm
maar keihin 18 schijnt 1 van de beste carb's te zijn voor 70cc...
buurjonge heefter 1tje op een Paiway, dat ding gat tietsnel!!
 
verwijderd 13-6-01?17:55 Print reply
Posts: 4082
ik heb nog wel een 16mm mikuni liggen met spuitstuk helemaal compleet
 
gran turismo 13-6-01?18:13 Print reply
Posts: 735
OK dan neem ik de 16mm keihin.
en mischien dan nog een 4 kleps membraam en een 70cc hogedrukkop.
Ik weet wel dat een 18mm of 20mm beter rijd maar ik rij vrij grote afstanden per dag dus de benzine verbruik is best belangrijk voor mij,
daarom een 16mm keinhin dus.
dit komt dan op een gloednieuw blok waar nog maar 100km mee is gereden .
Weet iemand mischien hoeveel km ik dat blok moet inrijden?, want ik heb gehoord dat ik die ook moet inrijden.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
bikeparts 13-6-01?20:30 Print reply
Posts: 114
cillinder inrijden is 500km aan max. 40-45/u, blok inrijden is 1000 km aan dezelfde snelheid. Maar:
0-200km --> zeer vlug schakelen en niet lang in dezelfde versnelling blijven rijden
200 - 500km --> in 3de en 4de al eens laten oplopen
500 - 1000 km --> af en toe eens in 1ste en 2de laten oplopen
na de 1000km mag je normaal rijden. Let wel op, als ie opgevoerd is moet je het nog wat kalmer aan doen of je cillinder zijn levensduur wordt enorm verkort
 
[URL[t]]http://www.bikeparts.be/brommers/smx_50.php[/t]Suzuki SMX 50 Super Motard[/URL]
gran turismo 13-6-01?20:38 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: belgian SMX 50?

cillinder inrijden is 500km aan max. 40-45/u, blok inrijden is 1000 km aan dezelfde snelheid. Maar:
0-200km --> zeer vlug schakelen en niet lang in dezelfde versnelling blijven rijden
200 - 500km --> in 3de en 4de al eens laten oplopen
500 - 1000 km --> af en toe eens in 1ste en 2de laten oplopen
na de 1000km mag je normaal rijden. Let wel op, als ie opgevoerd is moet je het nog wat kalmer aan doen of je cillinder zijn levensduur wordt enorm verkort


Hoe ik een cilinder moet inrijden weet ik wel en dat is niet het hele end maar 40-45 blijven rijden want dan krijg je een luie cilinder en dan haal je nooit meer hoge toeren.
En dat blok in rijden word klote als dat zo moet.
waarom moet dat dan eigenlijk, er kan toch weinig vastlopen in een blok?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Dan the man 13-6-01?21:00 Print reply
Posts: 152
Inrijden is voor homo's!
Doen wij NOOIT en alles werkt nog steeds.
Alles wat niet boven de 13.000 toeren komt hoeft niet ingereden te worden vinden wij...
 
Weer terug op de Honda!
B3AST 13-6-01?21:59 Print reply
Posts: 2469
Hmmm Mikuni 20mm is het makkelijkst af te stellen.... externe sproeier roelt hard...

en ik vind kut dat je bij die keihins de choke moet beet houden als je wilt choken....

maar die keihin 18mm is goede carburateur jah, en mikuni 20 ook, volgens mij is het allemaal wel goed spul...


 
- insane in the brain -
Broske 13-6-01?22:32 Print reply
Posts: 532
Quote:
Originally posted by: B3AST?

volgens mij is het allemaal wel goed spul...




ja, maar da komt denk omdat het op een Honda zit
 
wepp
gran turismo 13-6-01?23:19 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Dan the man?

Inrijden is voor homo's!
Doen wij NOOIT en alles werkt nog steeds.
Alles wat niet boven de 13.000 toeren komt hoeft niet ingereden te worden vinden wij...


ja hoor, erg stoer zijn jullie
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Broske 13-6-01?23:32 Print reply
Posts: 532
ja he?!! :n

jij eigenlijk ook best wel vin ik....
 
wepp
Junkie XR 13-6-01?23:37 Print reply

Posts: 5753
Helaas, gran turismo zag er de lol niet van in, jammer.

Ik zelf heb sinds vanavond 21.00 uur mijn 18mm keihin erop zitten, ik vindt die dingen echt top!! Ik heb pas 100 meter gereden, maar ik hoop en ik denk echt dat dit wel ff wat beter is als die 20mm mikuni die ik had. Ik heb nu ook in mijn 4 kleps membraan carbon kleppen gezet, dat merk je wel, zow, in de lage toeren! Ik ree net met max 3000 toeren omdat m'n blok weer net in elkaar zit en ik er een nieuw polini zuigertje van een meier en dan nog eens een 5 bak erin heb zitten, dus ik ga eerst even heel rustig aan doen. Maar het ree nog best door hoor, in die lage toeren, dat verschil merk je wel!

Maar als je aan een keihin kan komen: gewoon er voor gaan, ze zijn in ieder geval zuiniger als een mikuni, en vast en zeker ook wel beter!!
 

Dit topic is 1398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved