Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hulp nodig met een onderzoek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Brommer op de rijbaan - wat vind je ervan?
Erg gevaarlijk!
Goede regel en wordt goed uitgevoerd
Goede regel maar de snelheid van auto''s moet wel omlaag
Goede regel maar de snelheid van brommers moet wel omhoog
  Main Forum - Topic #7508 - Hulp nodig met een onderzoek
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

evolver86 12-2-03?15:54 Print topicpost
Posts: 168
Hallo Brommer rijders.

Ik ben voor Nederlands een Betoog aan het schrijven over Brommers.

En mijn stelling is dat de maatregelen genomen om het voor brommers veiliger te maken NIET werken. (daarmee bedoel ik natuurlijk de op 15 december 1999 opgezette regel dat brommers binnen de bbk OP de weg moeten. Brommers 30 en auto's 50...)

Ik doe een onderzoek naar de mening van brommerrijders...

Dus, wil je alsjeblieft aangeven wat je vind van deze wet? Wat je vind van de helmplicht en wat je vind van de snelheid (aub serieuze reacties op de laatste vraag, dus niet alleen "Te zacht"

Ik zou het graag zien dat er enige onderbouwing van de mening komt.

Mijn dank is groot.

Evolver86

PS mods: dit topic kan dicht na vrijdag 14 februari...

Dit bericht is gewijzigd door evolver86 op 20-2-2009 om 8:52 uur.
 

Superfunk 12-2-03?17:09 Print reply

Posts: 1442
Oke 2 dingen vindt ik, de snelheid moet 50 worden binnen de bebouwde kom(gewoon gelijk met auto's), ik heb wel is op een trage brommer gereden(30/35)en dat kan best eng zijn.
Meer om de reden dat 50km gewoon veel veiliger is.
Aangezien de meeste auto's geen 50 rijden.
En ik vindt het logisch dat een helm verplicht is, zonder een helm was ik hier niet meer, en dat zal wel voor meer mensen hier gelden.
Ook al moet ik even snel iets testen(bv 100m rijden)ik doe me helm op.


[Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 12-2-03 17:13]
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Nelly 12-2-03?17:28 Print reply
Posts: 597
ik vindt deze regel op zich niet slecht, maar dan zou er strenger op moeten worden gecontroleerd dat auto's maar 50 mogen rijden, en brommers ook die snelheid, anders is het gewoon te gevaarlijk..

maarjah dat zullen de meeste wel vinden
 
jessy 12-2-03?17:43 Print reply

Posts: 2570
de brommers op de weg moeten mee kunnen komen in het verkeer anders vormen zij een gevaar voor de andere weggebruikers
(wat een intELligente (kutwoord :p ) zin zeg)

en ja de helm moet verplicht blijven, kan je leven redden

[Dit bericht is ge-edit door valejessy op 12-2-03 20:21]
 
NSR RULEZZ 12-2-03?18:05 Print reply

Posts: 4934
brommers mogen van mij het liefst wel 55 omdat als je allemaal 50 rijd wel hee moeilijk iemand in kan halen
en een helm moet verplicht blijven dat is natuurlijk logisch
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
jeroen 12-2-03?18:09 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: valejessy

de brommers op de weg moeten mee kunnen komen in het verkeer anders vormen zij een gevaar voor de andere weggebruikers
(wat een intiligente zin :n )


Neem aan dat je intelligent bedoelt.

Enne, ik vind dat brommers binnen de bebouwde kom even hard moeten kunnen gaan als het overige verkeer.
Dit is gewoon gevaarlijk.

De helmplicht is logisch.

En ik vind ook dat er een praktijk examen moet komen, en dat je dan ook sneller moet kunnen buiten de bbk.

Iets van 70 ofzo.
 
barry 12-2-03?18:30 Print reply

Posts: 7387
mijn mening:

de helm moet gewoon verplicht zijn, helaas lappen veel mensen deze plicht aan hun laars. de boete is 40euro voor geen helm dragen...
deze moet dus veeeel hoger naar mijn mening. helaas heb je pas door hoe belangrijk een helm is als je pas een keer een ongelijk hebt gehad...

daarom moet die boete van geen helm dragen veeeel meer omhoog.

ik vind dat de de snelheid binnen de bebouwde kom omhoog moet naar 50km/h, dit omdat je met het verkeer mee moet kunnen komen. gelukkig zien BIJNA alle agenten dit in en bekeuringen ze je niet als je gewoon 45-50 met de auto;s mee rijd.
met binnen de bebouwde kom 50 rijden bedoel ik dan gewoon de hoofdwegen. 30 in woonwijken is meer dan logisch...

ook vind ik dat er praktijk examen moet komen omdat er te veel mensen op de brommer/scooter stappen die te onervaren zijn en ook totaal geen motoriek er voor hebben en daardoor juist de ongelukken ontstaan. en de mensen die vinden dat ze al genoeg ervaring hebben, hebben dan pech...

ook ben ik voor dat de snelheid van scooters/brommer omhoog moet gaan naar 55-60km/h, maar dan moet er wel een praktijk examen komen.

mijn mening

[Dit bericht is ge-edit door barry op 12-2-03 18:41]
 
He?
arnoud 12-2-03?19:07 Print reply
Posts: 10
een helm dragen is logisch en veilig, tenzij voor een brommer die maar 25 mag.

maar voor brommer die (theoretisch) 45 gaan moet een helm verplicht zijn.

wel vind ik dat men die domme 49.9cc regel moeten afschaffen. waarom zou een brommer geen 70cc cilender mogen hebben wanneer hij toch maar 45 gaat?

en de snelheid zou ook gerust op getrokken mogen worden tot 60-65, want 45 is echt wel traag.
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-2-03?19:15 Print reply

Posts: 8499
TOEVALLIG jaja heb ik mijn spreekbeurt ook weer is brommer-related gedaan.. een paar keer al

hier de spreekbeurt die er het meest mee te maken heeft gekwoot:


Quote:

Alwin

Ik doe mijn spreekbeurt over het bromfietscertificaat.

We hebben in Nederland een probleem, wel te verstaan het grote aantal ongelukken waarbij bromfietsers betrokken zijn. Dit is een zeer ernstig probleem aangezien een groot deel van de 16 tot 18jarigen op een bromfiets rijdt. De oorzaak van het hoge aantal ongevallen is het volgende: Als je 16 bent mag je op een brommer gaan rijden als je een bromfietscertificaat hebt. Dit is op het moment te behalen door 45 van de 50 vragen goed te beantwoorden bij een theoretische test. Ondanks deze test kennen veel brommerrijders de verkeersregels niet, letten niet goed op of rijden roekeloos. Daarom gebeuren er heel veel ongelukken met brommers. In 2001 vielen er zelfs 111 doden onder de brommerrijders. Ik vind dat het brommerrijden op het moment veel te gevaarlijk is voor de bestuurders van een bromfiets en voor de andere weggebruikers. Daarom is mijn stelling dan ook: ?Er moet een zwaarder theorie-examen en er moet een praktijkexamen komen voordat mensen bromfiets mogen rijden.?
Vroeger mocht je als je 16 was gewoon brommer gaan rijden zonder dat je ergens op getest werd, nu is het al verbeterd naar een theorietest, die ze al steeds moeilijker aan het maken zijn dmv 3 keuze opties in plaats van 2. Dat vind ik op zich al goed maar het moet nog zwaarder worden want iedereen die een bromfietstheorieboekje uit zijn hoofd leert slaagt voor de test, om daarna alle theorie weer te vergeten. Praktijk wordt op het moment helemaal niet getest dus ziet niemand of de kandidaten inderdaad toe zijn aan deelname in het verkeer.

Hier volgt een aantal argumenten voor mijn stelling:
- Er gebeuren te veel ongelukken met brommers
Uit cijfers in dat plan blijkt dat een relatief groot aantal jongeren van zestien en zeventien jaar (twaalf procent) in 2001 betrokken was bij verkeersongevallen in Deventer. Bij 75% van de ongevallen waarbij deze leeftijdscategorie betrokken was gaat het om bromfiets- en scooterongevallen.

- Een groot deel van de brommerrijders rijdt roekeloos
Honderd km op brommer
15 okt 2002
AMSTERDAM - De politie heeft bij het Gooise Laren een 16-jarige bromfietser uit Loosdrecht van de snelweg A1 geplukt. Ondanks dat hij een 15-jarige vriend achterop had, haalde de knaap met zijn opgevoerde tweewieler met gemak een snelheid van zo'n honderd kilometer per uur.
Agenten zagen de brommer rijden en dwongen het duo tot stoppen. Ze werden overgebracht naar het bureau in Huizen, waar de bestuurder beweerde dat hij was verdwaald en daarom maar de snelweg had genomen. Hij kreeg een proces-verbaal en was zijn bromfiets kwijt.

- De meeste brommers rijden te hard
Bij een onderzoek onder iets minder dan 3000 brommerrijders maandagavond is gebleken dat 68% van de brommers opgevoerd is.
- Na een goed brommerexamen ben je alvast voorbereid op je auto- of motorrijbewijs
Je leert al situaties inschatten, je leert beter uitkijken en je weet al vast wat van de verkeersregels- en borden.

- De ergste kneuzen worden zo gefilterd en slagen pas als ze klaar zijn om brommer te rijden. Als de instructeurs namelijk zien dat je niet goed oplet bij het praktijkexamen zullen ze je niet laten slagen, net zoals dat gaat bij een auto of motorrijbewijs examen.

- Je leert al situaties inschatten die je op de weg ook tegen kunt komen bij het praktijkexamen. Zo kunnen er bijvoorbeeld speciale stukken asvalt neergelegd worden (op een lesterrein) waar de omstandigheden van instelbaar zijn door een instructeur. Zo kan er bijvoorbeeld geleerd worden wat je moet doen bij nat weer, hoe de brommer reageert bij bijvoorbeeld sneeuw of ijs op de weg etc etc.




Er zijn ook argumenten tegen:
- Het kost veel geld om goede toetsing waar te maken
Dat klopt, maar ik vind dat veiligheid voor kosten moet komen en als de mensen het brommerrijbewijs te duur vinden krijg je vanzelf minder brommerrijders.

- Niet eerlijk t.o.v. mensen die wel een makkelijk bromfietsexamen hebben gehad.
Eens moet je beginnen met de strengere examens in te voeren he, in het verleden is er ook al een keer een omslag gemaakt van geen examen / examen, dat is ook goed gegaan, ergens moet je een grens trekken he.

- Meer illegale brommerrijders.
Hierop zou je strenger moeten controleren en degene die geen certificaat hebben moet je strenger aanpakken.




Niet alleen ik vind dat er een betere toetsing moet komen voor brommerrijders, vele andere mensen vinden het ook, ik zal een stukje citeren wat ik vond in de krant:

Praktijkexamen voor bromfiets
Beginnende bromfietsers moeten vanaf juli 2003 een praktijkexamen afleggen. Pas als zij daarvoor slagen, mogen zij de brommer besturen. Minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat heeft dit aangekondigd in een debat met de Tweede Kamer. De meeste fracties willen een praktijk examen voor de bromfiets uit bezorgdheid over het groot aantal brom- en snorfietsongelukken bij jongeren tussen de 16 en 18 jaar.




�

Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 23-5-2010 om 17:47 uur.
 
Members zijn vervelend :-|
barry 12-2-03?20:31 Print reply

Posts: 7387
1 groot voordeel volgens mij is, als er praktijk examens komen. dat de kosten verzekeringen omlaag gaan omdat door het praktijk examen minder ongevallen komen en dan blablabla, maar dat moeten dan eerste de cijfers uitwijzen...
 
He?
User 927 12-2-03?21:39 Print reply

Posts: 6405
Mijn mening: Maximum constructie snelheid van 45 afschaffen, snelheid in de bbk omhoog naar 50, of voor iedereen omlaag naar 30 en de helmplicht vind ik bullshit, net als gordelplicht. Ik vind dat je zelf over je eigen veiligheid mag beslissen, dat je hierdoor meer doden krijgt is alleen maar goed, want de mensen die geen helm opzetten zijn meestal ook de roekeloze rijders.

Ik ben voor een praktijkexamen, maar dat meot niet duur worden.

Ook ben ik voor een kenteken voor brommers, je kunt dan gewoon afgerekend worden op je daden, en niet op wat je zou kunnen (Rollerbank)
 
jeroen 12-2-03?22:26 Print reply

Posts: 15066
hmm, dat eigen veiligheid is crap.
Dan kan je ook wel zeggen, kom laten we hero?ne eens gaan legaliseren.

Is toch je eigen verantwoordelijkheid.
Als je verslaafd raakt, ach is je eigen schuld.

Nee, de overheid heeft wel een beschermende taak.
Zulke regels moeten er zijn.

Denk je dat het leuk is voor het ambulance personeel, ja, er woont een chirurg ofzo hier in de straat, praat ik wel eens mee over ongelukken, die vinden dat ook kut.
 
Rick 13-2-03?08:40 Print reply

Posts: 3788
weet je wat ik vind
scooters afschaffen

 
Ride like your ass is on fire!!!
Zoetahmeerdah [Marcel] 13-2-03?08:42 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Razadull

Mijn meninge helmplicht vind ik bullshit, net als gordelplicht. Ik vind dat je zelf over je eigen veiligheid mag beslissen, dat je hierdoor meer doden krijgt is alleen maar goed


o vind jij dat? vergeet niet dat JIJ de uiteindelijke dupe word. die mensen moeten opgenomen worden in het ziekenhuis waardoor JIJ meer ziektepremie moet betalen omdat er personeelstekort komt EN je verzekeringspremie gaat omhoog van je brommer omdat er procentueel meer ongelukken gebeuren dus grotere risicofactor.

ik vind het GOED dat ze daar boetes voor geven.
ikzelf draag ook ALTJD me helm, ik heb geen zin om met een gaar hoofd rond te lopen omdat iemand anders tegen mij aanknalde en ik geen helm ophad
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 13-2-03?08:48 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: barry

1 groot voordeel volgens mij is, als er praktijk examens komen. dat de kosten verzekeringen omlaag gaan omdat door het praktijk examen minder ongevallen komen en dan blablabla, maar dat moeten dan eerste de cijfers uitwijzen...


er is ook een percentage wat ZONDER certivicaat rijd vergeet dat niet, waarschijnlijk zal dat groter worden omdat het duurder word en moerlijker te halen etc..

je kan daar weer wel hogere boetes tegenop zetten maarja met boetes red je geen levens mee...
 
ik haat mensen
DT-007 13-2-03?09:36 Print reply
Posts: 147
Quote:
Originally posted by: arnoud

een helm dragen is logisch en veilig, tenzij voor een brommer die maar 25 mag.

maar voor brommer die (theoretisch) 45 gaan moet een helm verplicht zijn.


Maar als je met 25KM/h met je kop op de stoeprand knalt ben je waarschijnlijk ook kaput.

Maar ik vind dat de boetes inderdaad ook wel omhoog kunnnen voor geen helm dragen, en diezelfde boete kun je trouwens krijgen als je je kinbandje niet omhebt of te los.

De (legale) snelheid moet ook omhoog, nu is het gewoon gevaarlijk zoals automobilisten brommers inhalen omdat ze niet mee kunnen komen met het verkeer
 
Live to Ride--Ride to Live

Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved