Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ringetjes boven koppelingsveren?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7498 - Ringetjes boven koppelingsveren?!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

springbowtje 12-2-03?10:57 Print topicpost
Posts: 178
Als ik mijn gas snel opentrek dan durft mijn koppeling wel es te slippen. De koppelingsplaten zelf zien er nog redelijk goed uit. Nu heb ik al gelezen over het plaatsen van ringen achter de veren zodat de veren wat meer spannen en dit wil ik dus nu ook es proberen. Nu is mijn vraag of je er slechts een beperkt aantal ringetjes mag tussensteken want als ik het goed begrijp dan plaats ik gewoon zeer veel ringetjes zodat mijn koppeling gewoon niet meer slipt of kan ik er slechts een beperkt aantal tussensteken. Zijn er nadelige effecten van het plaatsen van ringetjes of enkel maar voordelen (niet slippen koppeling)? Ik denk dat er wel een nadeel zal zijn anders stak iedereen gewoon ringetjes i.p.v. nieuwe veren.
Ik hoop op een spoedige reply.
 

vijfschub 12-2-03?11:50 Print reply
Posts: 7
Gewoon boven elke veer een ring plaatsen wil wel es helpen ja. Zorg er wel voor dat je ringen steeds voldoende groot zijn zodat ze over die as kunnen schuiven anders heeft het niet veel zin!
 
springbowtje 12-2-03?13:17 Print reply
Posts: 178
Maar hoeveel ringen mag je er nu tussenpleuren en heeft het nadelige gevolgen?? Nu ben ik nog niets wijzer :a !
 
Honda_mbiloss [Emiel] 12-2-03?13:22 Print reply

Posts: 3697
kheb werkelijk geen idee, maar je moet er niet teveel tusse doen, dan kan je denk niet meer zo lekker wegrijden of je schiet meteen achterover, of je brommer valt uit bij het wegrijden als je te wijnig gas geeft.
 
Martijn 12-2-03?15:19 Print reply
Posts: 10000
hmm weet je..

ik denk nou es heel goed na en volges mij werkt het geen ene fuck..

het enige wat er gebeurt is dat je boutje verder naar buiten komt...

of je moet ringetjes nemen die over dat uitsteekseltje vallen waar de schroefies in gaan...dat werkt wel..

een veer kan ook helemaal ingedrukt raken, dat kun je krijgen als je te veel ringtjes doet...en je koppeling zal zowieso zwaarder gaan..

iig...jij hebt LC toch?? daar is alleen 50cc voor...en ik weet niet hoe je het dan voor elkaar krijgt dat ie dan gaat slippen...denk dat het gewoon je koppelingsplaten zijn...of je veertjes zijn versleten...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Superfunk 12-2-03?15:32 Print reply

Posts: 1442
Ik heb er wel is ringen tussen gedaan, maar pas op!! als je er teveel tussen doet dan werkt je koppeling niet meer, en ik had zelfs met 1 ring geen mogelijkheid tot koppelen meer. :a
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
aap 12-2-03?22:30 Print reply
Posts: 26
hallo,

ik heb het zelfde probleem gehad,
je kan met gemak een keer ringen plaatsen voor je veren maar let op als je koppeling weer begint te slippen moet je nieuwe veren kopen
want de afstand tusen je veren verklein je natuurlijk, waardoor je koppelijng minder ruimte heeft om te koppelen.


maar nieuwe veren is altijd beter hoor en ook niet de moeite 4 veren 8 euro kun je nietvoor tobben toch?
 
Neonlampje 13-2-03?01:45 Print reply

Posts: 14825
als je er een ring tussen zet moet hij aan de onderkant vallen.. dus niet aan de bovenkant(de kant waar je plaatje op komt en een bout doorheen gaat)

verder heeft het wel degenlijk nut, maar ik vraag me af hoe lang ze het uithouden, zelf wel eens gedaan omdat ik te lui was andere veren te pakken (lagen in huis) en nog geen gezeik mee gehad tot nu toe bij mn reserve-mt'tje
maaargoed, gewoon proberen, lukt het niet dan zet je er dan anderen in

(4plaatskoppeling kan ook een oplossing zijn voor jou!!)
 
Martijn 13-2-03?14:54 Print reply
Posts: 10000
zowieso snap ik nog steeds niet waarom jij problemen hebt met je koppeling terwijl je gewoon 50cc hebt...ist nog es de ori cilinder ook?? ofnie?

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 13-2-03?14:57 Print reply
Posts: 4326
verkeerde olie gebruikt.....?
 
springbowtje 13-2-03?15:37 Print reply
Posts: 178
Beste Martijn, als jij 1 posting naar boven kan brengen waarin ik vermeld heb dat ik een 50cc heb dan verwijder ik me voorgoed van dit discussieboard. Ik heb nl nooit maar dan ook nooit gezegd dat ik een 50cc heb. Dat het watergekoeld was, dat wel maar het betreft hier een suzuki ts250x maar daar had ik al es een gallerie over gepost en dit doet hier eigenlijk niet veel terzake daar ik gewoon soms een slippende koppeling heb en hieromtrent met een paar vraagjes zat wat betreft die ringetjes dat je bij je veren kan plaatsen. Het is immers zo dat ik normaal 5 koppelingsveren moet hebben maar dat er van mijn huis 1 zo'n uitsteekseltje is afgebroken zodat ik er maar 4 meer heb en dat hij dus daarom soms wat slipt maar daar had ik ook al es een topic over geopend. Hoop dat hierbij een hoop vragen uit de wereld zijn geholpen !
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-2-03?18:58 Print reply

Posts: 7007
hehe ja dat scheelt alleen maar ff 200 cc

maar uhm ik heb ook gezeik met TSX koppeling:
ik kan hem wel intrekken maar dat heeft verder weinig nut, dan ben je gewoon de brommer aan het aanlopen, dus had ik de kabel wat strakker gezet hielp volges mij wel iets

moet ik dan ook ringetjes bij de platen erbij zetten?
Nikoz zei ook van wel maar toch fftjes voor de zekerheid vragen
 
nobody fuck with us!!
Martijn 13-2-03?21:05 Print reply
Posts: 10000
oooooow sorry..serieus...
maar iig....beter nieuw koppelingshuis halen...als je eraan kan komen dan...want als er 1 afbreekt scheelt al veel...vandaar...

ringetjes zullen eventjes werken denk ik..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved