Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - binnenrotor binne :P

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1355 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7482 - binnenrotor binne :P
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 12-2-03?20:30 Print reply
Posts: 10000
nou..mss verlaat de cdi de hele teringbende wel heel erg..

kheb nu dat de signaaldraad een puls geeft op 20 graden voor BDP...
dus dat zal wel goed zijn..

kweet alleen nog niet hoe ik mn vliegwiel er weer af moet krigjen :S..mss met koppelingsharttrekker van puch




zo zit het nu btw...stuk hout vastgemaakt op grondplaat, en in dat hout 2 schroeven die de echte grondplaat vast houden...

hierdoor kan ik em 360graden stellen als et nodig is....kwestie van nieuwe gaten in hout boren....

ik heb nu ook nix hoeven veranderen...geen gaten boren in grondplaat ofzo...binnenrotor is nix mee gebeurd....dus is wel handig


[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-2-03 21:04]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 13-2-03?23:27 Print reply

Posts: 2716
Handig zo'n houten plaatje.

Maar trilt dat niet kapot straks???
 
Martijn 14-2-03?14:12 Print reply
Posts: 10000
zal wel meevallen denk ik, er komt niet zo heel veel kracht..denk eerder dat de bevestigingen waarmee de grondplaat op het hout zit verrot gaan...dat stuk hout zit wel stevig op het carter....maja..kmoet eerst mn blokkie reviseren..net lagers besteld...dan doe ik meteen beetje alle complete blokkies die ik heb, snelle blok, slome blok en LC blok...

en dan moet ik em nog gaan testen...

iig...ik hebsemi ontdekt dat de cdi en bobine de vonk 180 graden verlaten tov de signaalpuls...

signaalpuls zat op 20graden voor TDC, en toen ik de bobine enzo aansloot toen gaf ie de vonk NA TDC, en dan iets van 160 graden (ga uit van 180 graden na-ontsteking) iig...toen ik de drijfstang keihard omlaag ropte...dus geen voorontsteking..

nu nog ff die ontsteking 180 graden gedraait..en toen vonkte ie ongeveer voor TDC...dus dat wordt gewoon ff proberen..

voordeel van binnenrotor vind ik dat je niet telkes je vliegwiel eraf hoeft te halen om em af te stellen..dat kostte zo fucking veel tijd....zuigerstop erin..ding eraf roppen...alles verstellen, er weer op...blabalbla..

nu moet ik alleen voelermaatjes ertussen steken, zodat de rotor niet vastsuckt aan de spoelen, en de hele bende verdraaien....en die dingen eruit roppen..

extreemste geval moet ik ff nieuwe gaten boren in het hout omdat ik nu een bereik heb van 20 mm ofzo..om em af te stellen..maja..tzal wel goed komen..

nu nog zorgen dat ik stroom oid heb....zat te denken aan externe generator...gewoon kettingzaagmotortje ofzo..en dat zet je ff aan ..heheheh STOMMMMM.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 14-2-03?21:11 Print reply

Posts: 14825
PRUTSER/BEUNHAAS

me like prutsen
 
Martijn 14-2-03?22:38 Print reply
Posts: 10000
wat nou prutser??

ik vind dat ik et heel netjes heb opgelost..khoef de grondplaat niet aan te passen...vliegwiel hoefde niet uitgeboord te worren...tis cheap...simpel..en vast wel goed...dusssss

btw...dat dynamoplan...denk dat ik de dynamo uit elkaar rop...en dan die spoelen of magneet whatever op die as zit, zo dicht mogelijk op de krukas zet...maar dat gaat ik allemaal nog uitzoeken...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 15-2-03?16:27 Print reply
Posts: 1842
is wel het makkelijkste ja, gewoon de magneet vrijwel tegen de rotor zetten.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 1944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved