Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - binnenrotor binne :P

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 637 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7482 - binnenrotor binne :P
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 10-2-03?14:09 Print topicpost
Posts: 10000
nou..khad dus binnenrotor van RM besteld...nu binnen...50 eypos....compleet met cdi, rotor, alles...bobine....alleen geen moer en spie maja..moet toch van tsx zijn...

moet alleen ff ophangpunten van de grondplaat veranderen...en dan monteren...mss nog wat op het frame kutten dat de ubergrote cdi en bobine erop kunnen....

kweet alleen nog niet hoe ik em moet afstellen...staan natuurlijk geen merktekens op..maar kzal es kijken met bdp enzo......moetdit in EF? opzich niet vink...

nu nog wachte op mn voorvork...kheb nu wel een kroonplaat al...

edit: ow crap..hij past niet...iig de grondplaat niet..maar dat kan ik aanpassen...

maar de rotor is de klein..als het ware...de krukas te dik...volges mij hebbik een keer gelezen dat michiel dat ook had...kan ik deze gewoon opboren??? ben liever voorzichtig met die rotor...ivm magnetisme enzo...

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 10-2-03 14:25]


ok zo hoort ie normaal:


en zo zit ie nu...dat paarse zijn dan boutjes..mss een busje onderdoen ofzo...ben alleen bang dat ie dan niet stevig genoeg zit, en als het vliegwiel een beetje in onbalans is is het effect op het lager wel groter volges mij als ie verder van het lager af zit (hefboom).



[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 10-2-03 14:47]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Ralf 10-2-03?18:02 Print reply

Posts: 9073
Afstellen doe je DMV een gradenschijf en een micrometer.

Je kan de binnenkant van de rotor uitdraaien, zodat ie beter op de as pas, niet zelf gaan liggen boren ofzo..
 
Pingu 10-2-03?19:22 Print reply
Posts: 1842
afstellen heb ik op gevoel gedaan, eerst zorgen dattie draait, dan dattie lekker draaid, en dan nog redelijk laat gezet, omdat ik alles heel wil houden. merktekens klopten bij mij ook niet... ammal met gradenschijf zitte klooien enzo maar haalde niets uit. Spie is niet nodig, en rotor uit laten draaien, moest bij mij ook.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 10-2-03?19:29 Print reply
Posts: 10000
spie niet nodig?

maar iig..ik kan em wel leuk met een gradenschijf afstellen..maarrreh.....hoe weet ik dan wanneer ie op welk tijdstip moet..ik zie geen merktekens staan oid...

michiel heeft et ene keer gedaan...die heeft dave nu....en zelf uitboren dus niet doen??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
barry 10-2-03?19:35 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Martijn

spie niet nodig?

maar iig..ik kan em wel leuk met een gradenschijf afstellen..maarrreh.....hoe weet ik dan wanneer ie op welk tijdstip moet..ik zie geen merktekens staan oid...

michiel heeft et ene keer gedaan...die heeft dave nu....en zelf uitboren dus niet doen??


uitboren gaat je niet eens lukken, het is geen pisbakkenstaal of zo waar je in gaat zitten boren dan. kom je niet doorheen, en het is conisch... ik weet niet of jij conische boren hebt?, en als je dat uitboort wordt het oppervlakte te ruw. je moet dit uitdraaien

en als je geen spie gebruikt kun je net zo goed het vliegwiel er helemaal aflaten...
 
He?
Martijn 10-2-03?19:48 Print reply
Posts: 10000
ok...ik laat em mss wel erges uitdraaien..maar iig...

ik wil mss dus ook nog ff de grondplaat proberen te verhogen...zet ik er gewoon afstandsmoeren tussen..maja..dan moet ik wel weten waar ik gaten moet boren....want ik heb echt geen idee hoe die fucking grondplaat erop moet....waar staan tekens?????? staan wel nr.s enzo...maja...gvd...kenkerzooi :p
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 10-2-03?19:51 Print reply

Posts: 14825
gewoon oude kruk mee met dat ding naar een draai-zaakje, draaien ze het zo op maat voor je.. hoppa klaar, hoef je grondplaat etc niet te verhogen.. maar kan je zo doen ja met wat ringetjes
 
Neonlampje 10-2-03?19:53 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: barry

Quote:
Originally posted by: Martijn

spie niet nodig?

maar iig..ik kan em wel leuk met een gradenschijf afstellen..maarrreh.....hoe weet ik dan wanneer ie op welk tijdstip moet..ik zie geen merktekens staan oid...

michiel heeft et ene keer gedaan...die heeft dave nu....en zelf uitboren dus niet doen??


uitboren gaat je niet eens lukken, het is geen pisbakkenstaal of zo waar je in gaat zitten boren dan. kom je niet doorheen, en het is conisch... ik weet niet of jij conische boren hebt?, en als je dat uitboort wordt het oppervlakte te ruw. je moet dit uitdraaien

en als je geen spie gebruikt kun je net zo goed het vliegwiel er helemaal aflaten...

Dat is als het goed is gewoon alu, en desnoods pak je betere boor.

conische boren kan ik zo lenen van mn buurman.. moet je echter wel de goede hoek hebben/weten.

en een spi heb je soms nieteens nodig, als je gewoon goed aandraait en wat locktite trilt het je niet los hoor
 
Martijn 10-2-03?20:25 Print reply
Posts: 10000
ik doe toch wel een spie....zal niet de eerste keer zin dat ie los schiet..maja...

ik zie gvd nog steeds geen merktekens...

desnoods doe ik een opvulstuk onder de grondplaat dat het wel blijft zitten..maar ik moet eerst weten hoe ik em af moet stellen..ik zie helemala geen tekens...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 10-2-03?21:16 Print reply

Posts: 2716
Mijn rotor (origineeltje HPi) heeft niet eens ruimte voor een spie (spiebaan toch??) en die draait ook niet door.

Enige waar ik last van heb is dat die ellendige vlotterbak sneller leegtrekt dan dat 'ie bijgegevuld wordt, maar da's pas bij 12k/13k toeren...
 
Blukaap 10-2-03?22:19 Print reply

Posts: 10006
Spie is ook alleen maar om je vliegwiel makkelijker op tijd te zetten.
Hij klemt doordat het zaakje conisch is en je vliegwiel d'r opgeduwd wordt door de moer.
 
Bastila is lief
Martijn 11-2-03?16:06 Print reply
Posts: 10000
kheb nou ff een ondergrondplaat gefixt...dat de spoelen gewoon hoger komen te liggen...rotor zelf zit er wel goed op..met spie en al...

dus ik doe deze ondergrondplaat op mn carter, ringetjes er tussen, om de grondplaat zelf nog iets hoger te krijgen, en dan de grondplaat zelf...

dan zit alles goed, vliegwieldeksel past ook nog...

om de rotor doe ik dan een stuk papier...en dan schuif ik de grondplaat erover, zodat ie geen contact maakt met de spoelen,...zet de grondplaat vast, papier er tussenuit..en klap..de rotor zit zekerweten los van de spoelen...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 11-2-03?22:53 Print reply
Posts: 10000
k...kheb nu iets uitgevonden om het ontstekingstijdstip easy te bepalen...

het werkt op alle ontstekingen..maar in dit geval is het wel handig


wat er dus gebeurt:

je draait het vliegwiel langzaam rond...dan ontstaat er zowieso een stroompje...dat stroompje komt bij de thyristor, waarna de thyristor de stroomkring open zet via de + pool van accu oid en het ledje..

dus als je em rond draait, het vliegwiel, dan blijft het ledje branden zodat je precies kan zien wanneer ie vonkt, wanneer het ledje dus gaat branden...

nou hopen dat het vliegwiel genoeg stroom opwekt als je em zo langzaam ronddraait..maar volges mij wel...

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 11-2-03 22:57]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 11-2-03?23:00 Print reply

Posts: 14825
waarom een thyristor? btw, spanning die daaruit komt is veelste hoog, zou daar als ik jou was ff een voorschakelweerstand voor zetten...

Verder wel grappig systeempje..
maar als het goed is staat op je vliegwiel een eikpuntje en verder kan je met je stroboscoop vervolgend je onstekingstijdstip instellen, werkt ff wat beter imho

edit: op deze manier geeft hij wel 2x per toer een signaal vanuit je led he! let daar wel op!! (of werkt deze met maar 1 magneet?)

[Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 11-2-03 23:04]
 
Martijn 12-2-03?14:57 Print reply
Posts: 10000
ja lude ik vat het ook niet...er zijn idd 2 magneten...en 2 spoelen oid...

en ipv een thyristor bedoelde ik een transistor...kwam ik gisteravond achter...maja...

als je gewoon je vliegwiel met je hand ronddraait komt er echt niet zoveel spanning uit hoor :n

hooguit 1 volt ofzo...tis gewoon dat de spoel wordt opgeladen, heel sloom en dan ontlaadt ie weer...dus het moet lukke..kheb nou pnp transistor...ff proberen strax

edit: hwhaahah het werkt...naja..zonder transistor al ...

ik heb eindelijk die rotor erop...voelermaatjes ertussen en vastzetten...gewoon op willekeurig punt...

dus ik sluit ledje aan op een rode draad (geen id waarvan...3 draden, z/w, r/z, en rood) nou..ledje op rood en z/w (min) dus ik draai de rotor heel sloom rond....en het ledje brand ...gewoon ff flitsje...

nou..hij staat nu op 30 graden NA ontsteking ofzo...

maar als ik de andere kant op draai, met de klok mee...dan heeft ie ook zoiets...dus is vaag..nog ff uitzoeken waar roodzwart van is...iig het werk....nu nog transistor erbij en hij flept...dna kan ik em perfect afstellen...denk ik..


hoeveel vervroeging zal ik doen??

ik wil nog wel beetje stat kunnen lopen en op inet las ik dat een RM 250 40 graden voorontsteking heeft
:n

waarschijnlijk gewoon ff 2o proberen...

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-2-03 15:42]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 12-2-03?17:30 Print reply
Posts: 1842
Quote:
ik wil nog wel beetje stat kunnen lopen en op inet las ik dat een RM 250 40 graden voorontsteking heeft

lijkt mij ook te veel...
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 1954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved