Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe NSR bezitter met enkele vragen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7457 - Nieuwe NSR bezitter met enkele vrag...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Orbert 8-2-03?18:50 Print topicpost
Posts: 99
Ben vandaag bezitter geworden van een Honda NSR 50 (blauw-wit), leuk ding, op de kop getikt voor €325. Ik zal morgen de foto's in een gallery plaatsen. Hij is een redelijk goede staat maar er moet nog het één en ander aan gebeuren, zoals bijvoorbeeld rechter zij-kappen/voorkuipje die een beetje beschadigd zijn.

Heb uiteraard vandaag al even een stukje gereden, en mijn conclusie was dat ie een tering-herrie maakt Tis een proma-uitlaatje die niet goed aansluit bij de cilinder ([URL[t]]http://www.calvino.nl/dump/brommers/nsr_promauitlaat.jpg[/t]foto van proma-uitlaatje[/URL]). Hebben jullie nog tips voor een mooie nieuwe uitlaat onder deze nsr die niet al te veel herrie maakt t.o.v. de prestatie?

Ook had ik erg last van "plakkende" remmen. Af en toe blijft die rem (voor ÉN achterrem) dus gewoon hangen ookal heb ik de remhandel/pedaal niet aangeraakt. Weet iemand hier misschien de oorzaak van? (en oplossing?)

De foto's volgen morgen dus nog, alvast bedankt!

[Dit bericht is ge-edit door Orbert op 8-2-03 18:53]
 

MBBBBBB 8-2-03?18:59 Print reply
Posts: 2340
Gefeliciteerd, hierbij bent u de trotse eigenaar van een HONDA



Niet duur lijkt wel!! als ie rijdt enzo!.. bruut koopje!
Ehm.. zo ff snel Homoet is redelijk stil uitlaatje ( Tecno is de goedkoopste maar ook herrie ).

Remmen moet je dus openhalen waarschijnlijk... achter kan het versleten remschoentjes zijn.. dus ff nieuwe.. en voor is het nog welles oude dikke olie.. die ff verversen... of ook je remblokken versleten
 
Kouwe Arie 8-2-03?19:14 Print reply
Posts: 2065
Gefeliciflapstaart!
Neem maar even een kijkje in de parts afdeling voor info over NSR uitlaten.
 
Cyber_Star 8-2-03?20:27 Print reply
Posts: 135
Ik heb zelf een MK (MetraKit) uitlaat eronder hangen (NSR50) das echt een super bruute uitlaat. Maakt even veel geluid als originele uitlaat, maar heeft veel kracht en hoge top.
Ik spreek niet uit ervaring, maar hij schijnt stiller te zijn dan de homoet, voral in de hoge toeren. Verder is het een beetje crosser-achtig geluid. Zo'n metaal klank. Super uitlaat
 
Mr Pain 8-2-03?20:57 Print reply
Posts: 4966
beter. maar hou je hem of is ie voor de verkoop?
en maak je hem ook helemaal strak met paint (net zoals mij )

en uitlaat ja ik zat er ook over na te denken om een techno te kopen maar ik ga toch maar voor de homoet dat had een zeer lekker geluidje op mijn mb, ook al is ie duur.

oftoppic: ik plaats maar niet een nieuwe topic omdat ik toch al zoveel heb geplaatst de laatste tijd, wat is nouw een goede 70cc uitlaat voor mijn malossi, techno of homoet ik twijfel sterk
 
Nikoz 8-2-03?22:02 Print reply
Posts: 819
Quote:
Originally posted by: Benjamin

beter. maar hou je hem of is ie voor de verkoop?
en maak je hem ook helemaal strak met paint (net zoals mij )

en uitlaat ja ik zat er ook over na te denken om een techno te kopen maar ik ga toch maar voor de homoet dat had een zeer lekker geluidje op mijn mb, ook al is ie duur.

oftoppic: ik plaats maar niet een nieuwe topic omdat ik toch al zoveel heb geplaatst de laatste tijd, wat is nouw een goede 70cc uitlaat voor mijn malossi, techno of homoet ik twijfel sterk


ik had ook op mijn nsr 70malossi eerst met homoet uitlaatje dan heb je vermogen onderin & bovenin , maar toen had ik tecno eronder gegooit onderin is het echt niet veel maar zodra je in de powerband komt dan gaat ie wel als een banaan scheelde een hoop in trekkracht. Homoet en tecno hebben allebij wel vet geluid homoet hard gebrul heel laag , tecno vette kanker herrie schrel race achtig ook wel leuk
 
mito maaaster
Orbert 9-2-03?00:39 Print reply
Posts: 99
Ja, als ik dat zo lees (bij parts) en hoor, ga ik misschien wel voor de homoet. Iemand nog nadelen ervan?

Er zit nu overigens een 50snel op, met 12 mm carb. En aan het einde van zn 4 zit ik aan de 60 km/h. Als ik dan doorschakel naar zn 5 blijft ie hangen op 7000 rpm en gaat ie niet harder dan 63 ofzo (dus 3 km vooruit bij overschakeling naar 5) En als ik dan naar zn 6 doorschakel loopt ie zelf nog een beetje terug. Waar zou dit aan kunnen liggen? Een te groot tandwiel voor? (nu 13).
 
Mr. 4-takt 9-2-03?01:16 Print reply
Posts: 277
Gewoon ff een beetje klooien met die tandwielverhouding. Probeer gewoon ff een 12 voor. Zal wel schelen.
 
Orbert 9-2-03?23:18 Print reply
Posts: 99
ik denk dat het al een hele hoop schilt als ik er een andere uitlaat onderhang, maar ben er TOCH nog niet helemaal uit wat dat wordt. Dacht eerst homoet, maar iemand anders gaf me weer de tip om gewoon zo'n standaard ing eronder te leggen, nog meer tips? Weet iemand trouwens wat de originele tandwiel verhouding van een nsr is?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-2-03?00:26 Print reply

Posts: 7007
homoet is relaxt hoor als je snel spul hebt heb je die wel nodig

en ori tandwielen waren d8 ik 14-45

 
nobody fuck with us!!
NSRider 10-2-03?07:18 Print reply
Posts: 417
Hmmz ik heb ook een NSR gekocht, een krotte die nie eens rijd (nog niet) voor 550 euro hahaha Maja alsie het dadelijk doet doetie ut ook goed (70cc 20mm)


 
Zoetahmeerdah [Marcel] 10-2-03?07:46 Print reply

Posts: 5996
een metrakit komt helemaal niet tot z'n recht op een standaard 50cc. die dingen zijn gemaakt voor een 50 snel of een ge2 uit belgie..
 
ik haat mensen
The Godfather AKA Danny 10-2-03?09:22 Print reply

Posts: 693
Quote:
Originally posted by: Orbert

Ja, als ik dat zo lees (bij parts) en hoor, ga ik misschien wel voor de homoet. Iemand nog nadelen ervan?

Er zit nu overigens een 50snel op, met 12 mm carb. En aan het einde van zn 4 zit ik aan de 60 km/h. Als ik dan doorschakel naar zn 5 blijft ie hangen op 7000 rpm en gaat ie niet harder dan 63 ofzo (dus 3 km vooruit bij overschakeling naar 5) En als ik dan naar zn 6 doorschakel loopt ie zelf nog een beetje terug. Waar zou dit aan kunnen liggen? Een te groot tandwiel voor? (nu 13).





What the Fuck?????

Een 12mm carb. met en 50 snel????? :n :n
Er zit standaard onder een 50 een 13mmm carb.
Ik zou maar ffies iets aan je carb. doen.
En je tandwielverhouding aan passen.
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
Erik_N 10-2-03?10:34 Print reply

Posts: 5360
Met 12 mm bedoeld hij gewoon de standaard keihin denk ik. Ik ben er trouwens ook nog niet uit of het 12 of 13mm is...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 10-2-03?10:55 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Voornaam Achternaam

Met 12 mm bedoeld hij gewoon de standaard keihin denk ik. Ik ben er trouwens ook nog niet uit of het 12 of 13mm is...


12.3mm...als je vlakbij de rubberen ring meet is het 13mm, maar de doorgang is 12.3mm

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 10-2-03 10:58]
 
ik haat mensen
barry 10-2-03?11:07 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Voornaam Achternaam

Met 12 mm bedoeld hij gewoon de standaard keihin denk ik. Ik ben er trouwens ook nog niet uit of het 12 of 13mm is...


door de venturie meet je iets van 13mm. maar in het begin is hij iets van 12,nog wat mm. 12,2mm of zo...

dus de 1 zegt 13 de ander zegt 12...

edit:
volgens marcel is het 12,3mm. zat ik er toch dichtbij


[Dit bericht is ge-edit door barry op 10-2-03 11:09]
 
He?

Dit topic is 1219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved