Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heeeelp ! nieuwe cilinder !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7430 - heeeelp ! nieuwe cilinder !
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jhillen 7-2-03?10:03 Print topicpost
Posts: 622
Ik heb dus gisteren me nsr voor het eerst gestart met een nieuwe cilinder (100cc malossi) en een nieuwe carburateur (26mm malossi) en een techno uitlaatje !

allemaal nieuw nu zit ik alleen met een probleem:
na gisteren 30/40x gekicked te hebben startte hij eindelijk maar hij begonin 1x te klimmen in toeren :n :a egt super vaag, want me gasschuif zit helemaal goed enzo (hij geeft dus geen gas denk ik) en ik heb ook een beetje geklooid aan me stationair en me lucht, maar de cilinder is nieuw en het is dus niet goed om hem volle toeren te laten draaien en al helemaal niet als hij koud is !

Dus ik heb hem elke keer uit gezet als hij weer begon te klimmen in toeren... ik heb hem 4x gestart maar elke keer steeg hij weer, ook hebbik hem van z'n choke afgehaalt maar weer geen verbetering...

er zit nu een 136 dellorto sproeier in en ik zou egt niet weten wat het zou kunnen zijn... Ik rijd op brommix en heb het tuutje van me olie op me carburateur afgesloten (volgens een vriend van me moest dat omdat ie anders valse lucht aanzuigt)

Ook hebbik nog 2 tuutjes (aansluitingen) op de hals van me carburateur zitten (aan elke kant van de carburateur 1) en weet niet waar die voor zijn... misschien heeft het daar iets me te maken ???

ik hebber ook nog geen ketting opgezet dus ik hebbem telkens gestart in z'n vrij... kan iemand mij vertelle wat het probleem kan zijn ?? ik kan er niet tegen dat dit mij overkomt want ik wil gewoon netjes die cilinder in gaan rijden en wil niet dat iezoveel toeren maakt !

PLZ HELP ME !!

Owh jah, als ik hem dus start, dan begint ie meteen te stijgen in toeren totdat ie gewoon volle toeren draait :n 12000 ofzow !! da's tog nie gezond GVD !! ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zelf kommik er dus niet uit...
 
SM Stunt Bike

Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?10:46 Print reply

Posts: 5996
luchtslang eraf en met je vinger voelen of de schuif helemaal dichtzit
 
ik haat mensen
Hans F 7-2-03?10:49 Print reply
Posts: 4326
als dat het niet is, is is het gewoon valse lucht. Dus gewoon even alles nakijken er zit iets niet goed. En wat, dat kunnen wij van achter de computer ook niet zien.
 
Blukaap 7-2-03?11:16 Print reply

Posts: 10008
Het blok komt van Ruud he ?
Zou ik niet zo vreemd opkijken als er ijzervijlsel tussen de krukaskeerringen zit oid .

Als ik Marcel zo hoor..
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?11:24 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Het blok komt van Ruud he ?
Zou ik niet zo vreemd opkijken als er ijzervijlsel tussen de krukaskeerringen zit oid .

Als ik Marcel zo hoor..


weet hij al.

ik had al gezegt voordat hij dat blok ging halen dat hij het blok moest nalopen maar hij vond het wel best en merkte wel als hij in elkaar liep zei hij dusja,

ik durf niet eens met een blok te rijden als een brommer koop van een onbekende. het gaat standaard meteen uit elkaar. maarja dat ben ik. zo zie je maar wat je tegenkomt voor narigheid in een 200cc blok...zucht..

maar ruud sleuteld zelf niet aan die blokken hij besteed het uit aan een 1 of andere sjaak.

ik kwam tot de ontdekking dat hij ipv olie; zaagsel en ijzervijlsel gebruikt.

hij spuit de blokjes wel netjes. maar ben benieuwd voor hoelang dat blijft zitten. maargoed heb weer genoeg geblaat verspreid. zit op me stage me zwaar te vervelen en me post's een beetje omhoog te krikken..

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 7-2-03 16:08]
 
ik haat mensen
jackmasterTZR 7-2-03?14:50 Print reply

Posts: 3062
hij zal wel te veel lucht krijgen
moet je anders ff starten en dan met je hand voor de carb ( lucht ingang) houden. ongeveer voor de helft. als het goed is zal ie nu wa minder hard lopen. probeer het eens zouk zeggen

 
Hier_ben_ik - Administrator 7-2-03?14:54 Print reply

Posts: 8499
had ik met m'n malossi ook.. helemaal bekrast aan de binnekant enzo, "Loopt nog perfect hoor" jaaa men reet, gewoon uit laten boren, ander zuigertje erin en toen wassie weer goed
 
Members zijn vervelend :-|
jhillen 7-2-03?16:06 Print reply
Posts: 622
nou jongens die cilinder is nieuw dus et ligt nie aan die ciilinder...

een te kleine sproeier zou kennen, zit nu een 136 Dellorto in...

valse lucht kan ook omdat er 2 tuutjes aan me carb zitten die ik open heb gelaten omdat ik nie weet waarvoor ze zijn (misschien heb iemand een idee ?? of weet iemand of ik die dicht moet doen ??? ze zitten op de hals van de carburateur, aan elke kant van de carb. eentje...
ik weet egt nie waar ze voor zijn... dus hebbik ze open gelaten...

en de gasschuif komt gewoon perfect naar beneden dus dat isset ook nie !

plz help me someone !!!!
 
SM Stunt Bike
Erik_N 7-2-03?16:31 Print reply

Posts: 5360
Doe es een boutje in die tuutjes, misschien trekt ie daar wel valse lucht door....
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?16:34 Print reply

Posts: 5996
ja stop ze dicht!
dat is je ontluchting van je vlotterbak..

de enige olie aansluiting zit op je spruitstuk. die moet wel dicht..

behalve als het een stofzuigercarb is

btw.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 7-2-03 17:29]
 
ik haat mensen
barry 7-2-03?17:20 Print reply

Posts: 7387
die tuutjes bij de carb zijn voor ontluchting, heeft niks er mee te maken met valste lucht. alleen de olieaansluiting afsluiten

als hij in 1 keer hoge toeren gaat draaien, waarschijnlijk door een te kleine sproeier... waarom trek je je choke dan niet uit? als hij het dan minder doet, dan betekent het dat er een grotere sproeier in moet denk ik...
 
He?
ardan 7-2-03?18:12 Print reply
Posts: 595
klinkt als veel teveel lucht,had ik ook met m'n ouwe mtx.

kijk na of er nergens valse lucht is,laat anders je choke eens aan,en kijk of ie het dan ook doet.

en die pulggen op je carb zijn idd ontluchting,gewoon zo laten.

good luck
 
have a blast,go fast
electrics 7-2-03?20:28 Print reply
Posts: 111
Er moet GEEN slangetje vanaf je spruitstuk naar je carbursteur gaan.
Het slangetje dat op je spruitstuk zit gewoon na 2cm afknippen, en er dan een schroef in draaien.

 
Steve_ZHC 8-2-03?04:19 Print reply

Posts: 2716
Eerst ff choke proberen en evt. luchtfilter dichthouden met de hand (gat afdichten).

Nog geen verbetering?
Smeer ff op al je pakkingen een beetje vloeibare pakking.
Dus;
* carb. pakking beide kanten, evt op beide als je er nog zo'n zwart plastic plaatje tussen hebt (isolatie-pakking),
* membraampakkingen, beide kanten,
* voetpakking beide kanten, koppakking beide kanten,

luchtfilterslang op gaten/lekken controleren.

Dan is je brom 100% zeker valse-lucht-dicht, tenzij je 2 carterhelften van verschillende blokken hebt (dan ben je de lul, dan moet je je cilinder-aansluit-ount en je memraan-aansluit-punt opnieuw polijsten, totdat ze 100% recht zijn...

Dan nog niet goed?
Nieuwe keerringen in je blok stampen.

Dan n?g niet goed?
Voor de trein jumpen, als ik er maar niet in zit.
 
verwijderd 8-2-03?09:35 Print reply
Posts: 4082
zet er eens een grotere sproeier in dan
 
Honda_mbiloss [Emiel] 8-2-03?09:39 Print reply

Posts: 3697
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

had ik met m'n malossi ook.. helemaal bekrast aan de binnekant enzo, "Loopt nog perfect hoor" jaaa men reet, gewoon uit laten boren, ander zuigertje erin en toen wassie weer goed


ja psies had psies hetzelfde nu ligt ie voor uitpuin in de tuin te roesten om te kijken of me zuigerveren van chrome of gietijzer zijn :p
 

Dit topic is 1465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved