Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - whooooaaaaaa

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #743 - whooooaaaaaa
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 13-6-01?21:10 Print reply
Posts: 2499
Hoe zit dat nou met het verbreden van de uitlaatpoort?, kan dat gewoon tot 2/3 van de boring en heeft dat geen negatieve gevolgen, gaat ie dan niet kut lopen, want 2/3 van de boring is bij een imi cilindr van mt bijna een cm meer. Waarom doen ze dat niet in de fabriek?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
70malossi 13-6-01?21:21 Print reply
Posts: 4176
omdat je powernad en het hele karakter van je brommer dan veranderd.
er wordt in de fabriek een compromis gezocht tussen prestatie en handelbaarheid+ levensduur en produktie kosten.
snak bedoel?
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Al!eN 13-6-01?22:43 Print reply
Posts: 94
die cilinder die ik aan symen had verkocht had ik bijna net zo gemaakt als die andere allen hier de inlaat iets diker maar de uitlaat poort wat kleiner en als het goed is moet je de zuiger ook nog ff goed maaken want dat had ik nog niet gedaan (moet aan de inlaat kant ff un omgekeerde U uit halen)
 
Broske 13-6-01?22:53 Print reply
Posts: 532
we hebben de zuiger gewoon zo gelaten en hij loopt goed dus...
 
wepp
Spitfire 13-6-01?22:57 Print reply
Posts: 146
Hey MBX owner... Tune jij ook cilinders voor geld?
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/323.gif[/IMG]
Al!eN 13-6-01?23:06 Print reply
Posts: 94
je kan nu kan heben dat hij erg gaat tiken door dat hij onder tegen de inlaat aan slaat
 
Broske 13-6-01?23:31 Print reply
Posts: 532
da valt wel mee, zo breed was de inlaat nou ook weer niet, en nog eens rond ook dus das wel goed zo...
 
wepp
Sven the man 14-6-01?11:29 Print reply
Posts: 456
Jaimie, je lult uit je nek jonge!!!



kom maar op dan
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
MBX OWNER 19-6-2001?14:21 Print reply
Posts: 179
H? MB50TUNED, ik moet nog ff kijken voor die poortmap.

SpitfireNSR, ik weet het nog niet, moet nog ff kijken. Ik heb het zowiezo super druk met school, dus ik heb er zowiezo voorlopig geen tijd voor.
De cilinder die k heb is trouwens de zelfde als de jouwe. met andere woorden, ik hoef dan geen berekeningen meer uit te voeren. Ik zal je ??n ding zeggen en dat is dat het berekenen van zo'n cilinder het meeste tijd van alles kost. maarja als jouw cilinder dus ook aangepast moet worden, dan hoef ik dus alleen nog maar mijn gegevens te gebruiken.

Ik heb de cilinder trouwens voor op straat aangepast, aangezien ik er toch alleen maar opstraat mee rijd en er niet mee ga racen. Als tie echt race poorten moet krijgen, dan krijg je problemen met ej zuigerveren etc. alles gaat dan ook heel snel kapot en je krijgt problemen met je koeling. Dat wil ik dus niet. Ook wordt tie dan extreem gevoelig voor de juiste uitlaat (kan mischien dan ook een zelfontworpen en door een vriend gemaakte uitlaat regelen. Ik beloof trouwens nix, maar heel mischien kan dat). Verder moet er wel een flinke carburateur op gezet worden wil je hem een beetje hard laten gaan.

Als laatste, Rens, die spoelpoorten zijn niet te groot hoor, hoe kom je erbij? of laat ik het anders zeggen, met mijn setup zijn ze niet te groot

Oh ja wanneer komt je broertje trouwens die kappen brengen? Als ik er niet ben moet tie ze gewoon aan m'n ouders geven dan ofzo (die weten alleen nergens van, maarja lekker boeiend).

 
Sneks 19-6-2001?14:39 Print reply
Posts: 2499
ik bedoelde dus of het verbreden van je uitlaatpoort ook nog voor andere dingen zorgt dan enkel meer kracht. Want dit vind ik dus heel raar.

En hoe kan je rekenen aan je cilinder, is dat van Mcdizzy? Dat rekenen.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 19-6-2001?14:38 Print reply

Posts: 6863
Nee nu zijn de poorten waarschijnlijk niet meer te groot als je de uitlaatpoort en de maat van de carb er op aanpast.
Ga je die mbx toch maar voor straat maken, das wel verstandig ja anders kan je er gewoon heel weinig op rijden, alleen je zit nog met het frame nr. he, dat ding als motor laten keuren kost 180 gulden bij de RDW je kan er natuurlijk ook een frame nr van een nsr in maken dan zijn de problemen ook wel opgelost, of natuurlijk heel hard wegrijden
Frank is er nog niet helemaal uit welke kleuren de kappen moeten worden maar hij zal wel langskomen binnenkort.
 
achter de maan is alles beter
MT Freak 19-6-2001?14:56 Print reply
Posts: 311
hoe doe je dat berekenen MBX OWNER? Leer mij dat ff een beetje....
 
MBX OWNER 19-6-2001?14:55 Print reply
Posts: 179
Hans f, het zit niet zo makkelijk in elkaar als dat veel mensen denken.
Bijvoorbeeld wat jij zegt van "breder maken is meer kracht".

het is een soort van combinatie tussen oppervlakte, timing, duration en dus toerental. Dit zijn een heleboel factoren, want ze zijn voor elke poort ook anders. Verder kost het echt h???eel veel tijd, geloof me maar. ik weet niet of je nog op school zit en wat voor school je doet, want vaak is het met de wiskunde die je krijgt ook heel moeilijk te begriijpen, en zelfs niet eens te berekenen.

Maar laat ik het ff simpel zeggen, als jij datgene kan oplossen wat de beperkende factor is, dan kan je meer vermogen halen.

Ff een simpel voorbeeld: stel je hebt een cilinder waarvan de spoelpoorten groot genoeg zijn, alles is goed, ook de de carburateur etc en membraan, maar de uitlaatpoort is niet de juiste afmetingen en timing. als je dan een grotere carburateur erop gaat zetten zal die alleen maar slechter gaan lopen in plaats van beter. maar stel je modificeert de uitlaatpoort en laat de carburateur hetzelfde, dan zal die een stuk beter gaan lopen. doe je er dan ook nog eens een grotere carburateur op, dan zal die nog beter gaan lopen.

Dit is ene heel simplistisch voorgesteld voorbeel om het een beetje duidelijk te maken, maar wat ik ermee probeer te zeggen is, dat je niet zomaar wat aan je cilinde moet gaan klotzakken en rommelen.

 
Sneks 19-6-2001?16:42 Print reply
Posts: 2499
Ik zou er best aan willen rekenen (ik zit nu in 5 vwo en heb wib1 en wib2) maar waar vind ik goede en duidelijke informatie waarop ik rekenmodellen kan baseren?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved