Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelf luchtslang ontwerpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7429 - zelf luchtslang ontwerpen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?09:38 Print topicpost

Posts: 5996
ik weet dat sommige mensen met het zelfde probleem zitten bij een mtx. de luchtslang is te klein voor 20/24mm!! ik ga erwat op vinden en alle ideen zijn welkom. het probleem is dus dat de slang met een bocht moet lopen. het mooiste is als hij weer gewoon in de ori luchtbox gaat. powerfilter is niks. aangezien ik zometeen een 26mm erop krijg op me nieuwe blok en de luchtslang al helemaal nooit meer gaat passen moet ik er dus zelf 1 gaan maken. en NIET met van die opmerkingen komen van voorvorkrubber gebruiken dat sux, gewoon zelf goede slang ofzo iets dergelijks maken

menzen uw help graag

edit: heb nog een leuke site gevonden voor het berekenen van je cilinderkop inhoud. [URL[t]]http://www.vhm.nl/pistonheight.html[/t]urliewurlie[/URL]

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 7-2-03 10:44]
 
ik haat mensen

Hier_ben_ik - Administrator 7-2-03?10:50 Print reply

Posts: 8499
HEEEEEEL toevallig hebben harrie en ik daar gisteravond ook weer over nagedacht, ik heb namelijk na zitten denken vanaf wanneer mijn mtx niet meer fatsoenlijk liep (of iig niet meer harder dan 80). Dat is gekomen wanneer ik alles overgezet heb op dit frame, met origineel snel luchtfilterslang en ori bak (nog zonder gaten), ik had eerst het idee om het met een waterslang van vrachtwagen oid te maken maar dat lukte niet langs de veer (topic: [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=3&id=6553[/t]SH-mensen met carb groter dan 18mm -> luchtfilterslang[/URL]), gister had ik het idee om een stuk uit de zijkant van de luchtfilterslang te snijden en daarover een twin-air matje te maken, maar dat wordt snel vies, je broek wordt blauw van de olie en ik denk dat het dan nog niet echt gaat werken omdat je nog met de vernauwing net voor de carburateur zit in die slang, die heb ik er al zo ver mogelijk uitgedremeld maar het werkt nog steeds niet..

ik heb ook zitten denken om iets te maken met PVC afvoerpijp ofzo.. weet niet of het werkend te maken is, heb ook zitten denken om de slang te splitsen en hem aan 2 kanten langs de veer te laten lopen en ik heb bedacht dat je misschien iets kunt maken boven de cilinder... zijn zo maar wilde ideeen maar wie weet ziet er iemand iets in..


ben iig ook zeer geinteresseerd in dit topic want ik vind 75 met een 98malossiLC, 24mm en 6bak op een mtx wel langzaam...... :a
 
Members zijn vervelend :-|
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?11:00 Print reply

Posts: 5996
75..... :n dan liep je 80cc harder, hoe kan dat man?? dat licht never aan je luchtslang!! ik zit ook boven de 100+ met mijn 80 euro. en ik heb voor de rest psies de zelfde setup als jou.
blok brommer, uitlaat carb etc etc.

edit: [offtopic]ik ken iemand die had zo'n afvoerputje op ze luchtfilter gemaakt whahahahahahahahahahhaha. je weet wel die in je wasbak zitten...ik kwam niet meer bij toen ik het zag. wel wel eens een foto er van regelen..[/offtopic]
overigens denk ik dat je met een waterslang een heel eind komt. alleen zijn die dingen zo gruwelijk stug..pvc pijp kan je verwarmen natuurlijk en dan in vorm brengen.eventueel de binnenkant opvullen als je dat doet. alleen hoe zou je dat moeten aan laten sluiten op je luchtbox..dat is wel de bedoeling denk ik..

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 7-2-03 11:08]
 
ik haat mensen
XioX 7-2-03?11:14 Print reply
Posts: 177
Ik heb er ook over na gedacht, wat ik ga doen met mn andere brommer, is waarschijnlijk stofzuigerslag gebruiken. Loop anders ff naar de dichtsbijzijnde bouwmarkt, en vraag waar de flexibele PPC liggen. Zijn er in verschillende diameters en een metertje lang.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?11:16 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: XioX

Ik heb er ook over na gedacht, wat ik ga doen met mn andere brommer, is waarschijnlijk stofzuigerslag gebruiken. Loop anders ff naar de dichtsbijzijnde bouwmarkt, en vraag waar de flexibele PPC liggen. Zijn er in verschillende diameters en een metertje lang.


er mogen geen ribbels inzitten. ik nam alsvoorbeeld een voorvorkrubber...

over een flexibele pvc pijp/stofuigslang hoef ik niet na te denken omdat te verzinnen
nee maar het moet een gladde binnenkant hebben zoals een pvc pijp of iets dergelijks maar het meeste wat flexibel is daar zitten van die ribbels in dus...

wat ik ook zat te denken. je kan van soort piepschuimen blok kopen en daar in 3d een luchtslang uithakken/snijden en dan dat gaan bekleden met die troep..hoe heet dat..van dat glasviber ofzo waar je je kappen mee maakt.

of een gigantise krimpkous eromheen (stuk of 3) met lijm ertussen.het moet ook een zo mooi mogelijke constructie worden van binnen..zonder knikken het liefst, een mooi overlopend geheel...

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 7-2-03 11:41]
 
ik haat mensen
DT-007 7-2-03?13:12 Print reply
Posts: 147
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah


wat ik ook zat te denken. je kan van soort piepschuimen blok kopen en daar in 3d een luchtslang uithakken/snijden en dan dat gaan bekleden met die troep..hoe heet dat..van dat glasviber ofzo waar je je kappen mee maakt.

]


Ik denk dat dat een dure hobby gaat worden.
 
Live to Ride--Ride to Live
Joost86 7-2-03?13:38 Print reply
Posts: 5
zoetermeerder, khad je al gemailed, maar kheb eindelijk eens gereg'd hier

ik zou dus de vorm die je wil hebben, uit PVC buis maken, en dan met latex of eoa. rubbersoort (die benzine bestendig is) er een heleboel lagen opsmeren, zodat je een soort van rubber slang krijgt en de binnenkant is dan mooi glad omdat die PVC buis dat ook was

suc6... kga zelf ook eens aan de slag alst weer goed weer word ff K&N op de Senda gooien
 
Neonlampje 7-2-03?14:46 Print reply

Posts: 14825
Ik zou op een houtdraaibank ene mooie mal vrezen uit hout en dan vervolgens troep insmeren etc etc.. en mooien polyester kelk/slang maken..
probleem echt is, dit is niet flexibel.. dus krijg hem er dan maar weer eens op als je hem er ff af gehaald had..

edit:
op die manier kun je ook een hoek van 180 graden maken en dan een panty over de ingang, en hoppaa je hebt RAM-air

maaruh ik dacht aan draaibank, maar volgens mij kan je beter met een soort klei gaan spelen..

[Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 7-2-03 14:49]
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-2-03?15:00 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah
75..... dan liep je 80cc harder, hoe kan dat man?? dat licht never aan je luchtslang!! ik zit ook boven de 100+ met mijn 80 euro. en ik heb voor de rest psies de zelfde setup als jou.
blok brommer, uitlaat carb etc etc.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 7-2-03 11:08]



licht zeker wel aan luchtslang of box, die 80 liep ook maar 75 op dit frame... terweil hij op dat andere frame flink harder ging (over 100) dus.... ga dadelijk ff proberen zonder luchtfilterslang krijgtie iig genoeg lucht hehe, tis hier nu mooi nat overal dus geen zand enzo wat er in waait
 
Members zijn vervelend :-|
Superfunk 7-2-03?15:29 Print reply

Posts: 1442
Een binneband van bv een brommer, en daarin een pvc buis doen zodat het rond blijft.Dan is die buis luchtdicht tot en met de luchtbox, en kun je hem met een klem mooi rond om de carb doen.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?16:00 Print reply

Posts: 5996
bedankt voor je e mail joost II er loopt hier al een joost rond dus jij ben joost II

denk dat we er wel rekening mee moeten houden dat normaal rubber niet benzine bestendig is volgens mij. dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. waar we dus wel rekening mee moeten houden is dat het materiaal benzine bestendig is. ik weet namelijk niet of pvc dat is.

maar ik heb wel een heel goed idee nu in mijn hoofd. ik werk het vanavond ofzo wel uit. het belangrijkste is dan alsnog het materie. weet iemand een redelijk sterk materiaal en toch benzine bestendig en toch bewerkbaar?


 
ik haat mensen
robert 7-2-03?17:19 Print reply

Posts: 900
wat ik altijd doe, maak heel vaak zelf allerlei powerfilters, e.d.
kga vaak ff naar de autosloop en ruk wat van die radiatorslangen e.d. onder de motorkap vandaan en die verdwijnen in mijn jaszak....zitten vaak mooie knikken in en is mooi glad van binnen
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Nelly 7-2-03?17:21 Print reply
Posts: 597
ik heb voor mijn puch ook een rubberen slang, dat is er een van een ketel of verwarming ofzo...tot nu toe lekt hij niet dus zal de benzine wel houden... misschien is dat iets (is btw 20mm, maar zijn er dnek ik ook wel groter te krijgen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?17:34 Print reply

Posts: 5996

zo iets had ik in me gedachten van pvc. maar dan zit je met allemaal van die knieken in je luchtslang, maar op deze manier kan het ook heel goed. hoe schuiner je hem doorzaagd hoe scherper de bocht natuurlijk
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-2-03?17:38 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Nelly

ik heb voor mijn puch ook een rubberen slang, dat is er een van een ketel of verwarming ofzo...tot nu toe lekt hij niet dus zal de benzine wel houden... misschien is dat iets (is btw 20mm, maar zijn er dnek ik ook wel groter te krijgen


ja nu heb je het over een puch...daar heb je alle ruimte van de wereld voor een luchtslang.

en een radiateurslang is erg stug die buig je niet zomaar.....en hij moet gewoon blijven zitten en niet terug kunnen buigen. toch ben ik benieuwd hoe ze zo'n slang buigen in de fabriek...verwarmen?
 
ik haat mensen
Erik_N 7-2-03?19:13 Print reply

Posts: 5360
Volgens mij wel hoor, wanneer je hem goed verhit (in kokend water houden) en dan in goede vorm buigt blijft hij volgens mij wel beetje in die houding zitten.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 3691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved