nou, ik heb het gedaan
Ik heb mijn dremel gepakt en de cillinder van een vriend van me getuned
Ding loopt nu!
Normaal trekt ie bij 6000 al beter en bij 8000 nog beter. Nu bij 6000 geen powerband, maar bij 8000 stukken beter als eerst! Met z'n 2en rijd dat ding nu even goed als je maar in de powerband zit als eerst in je eentje zowat, in de powerband scheelt het behoorlijk, maar het is hoogtoeriger, en smallere powerband, maar rijd zeker beter als je op vermogen uit bent!
Dus ik was jalours en dag later op mijn eigen cillinder geprobeerd. Bij mezelf iets beter hehe. Poort heel mooi rond gemaakt, heeeel erg vlak gemaakt, 1,5mm hoger gelegd zoiets, zoeen 3mm breder, en dat rijd al stuk beter! Alleen is mijne net ietsjes hoger geworden als die poort van die gas en iets breder en een STUK vlakker, en beter afgewerkte poort, dus mijne heeft meer power als die cillinder van die gast.
Hij is nu echt lekker hoogtoerig, maar wel met veel power! Ik kan nog niet testen of het super veel uitmaakt in top, want mijn tandwielen zijn erggg gaar, zodra je in powerband komt slipt de ketting, en das nu ook onder de powerband, erg kut dus. Nu kan ik zelfs lopen met de brommer met koppeling los
Nieuwe tandwielen laten lang op zich wachten...
Maar rijd echt stuk beter, merkbaar meer vermogen en zeker het proberen waard!
Wat ik gedaan heb:
-1 zuigerveer (alleen de bovenste doh
)
-poort zoeen 3mm breder en 1,5mm hoger en heel netjes afgewerkt en hele kanaal vlak gemaakt.
En dat scheelt merkbaar in vermogen!!
Maar zorg dat je je poort goed rond maakt, ik heb zo een x een cillinder verneukt omdat de poort niet rond genoeg was, toen naaide die binnen 5KM vast.
nu al 150KM mee gereden (sinds gisteren
), en rijd goed!! En nog steeds rijd ie goed, zonder problemen.
Heb gisteren een rit van 75KM heen en 75KM trug gemaakt, en nu kan ik dus bijna niet meer rijden met die tandwielen (zeg maar niet meer), maar de cillinder hielt het perfect.
Gewoon doen dus!!