marcel...bell boek is binnuh says:
met minder vermogen haal je een lagere top. met 5kw ga je zachter dan 10kw op et zelfde voorwerp.
Rene "fairings are for homosexuals" says:
ja, maar dan maak je ook meer toeren
Rene "fairings are for homosexuals" says:
meestal, of pas je je tandwielverhouding aan
marcel...bell boek is binnuh says:
open er een topic over
Rene "fairings are for homosexuals" says:
hehe
Rene "fairings are for homosexuals" says:
ik heb toch gelijk
marcel...bell boek is binnuh says:
tis goed met je
Rene "fairings are for homosexuals" says:
p = t * w
Rene "fairings are for homosexuals" says:
ok, dus vermogen is koppel maal toerental, meer vermogen, meer toerental, of meer koppel bij zelfde toerental
marcel...bell boek is binnuh says:
jah, dat zeg ik heel de tijd
Rene "fairings are for homosexuals" says:
ja, maar met hoger koppel bij zelfde toerental rijd ie alleen lekkerder, niet harder
Rene "fairings are for homosexuals" says:
of heb je het al gelezen dan
marcel...bell boek is binnuh says:
hahahah je praat jezelf tegen
Rene "fairings are for homosexuals" says:
als je ff denkt dat je in het blok zit, die versnellingsbak ziet niet hoe veel koppel hij heeft, enkel hoe hard de krukas rond draaid...
de krukas geeft zn omw/min door aan de koppeling/versnellingsbak, die veranderd niet
marcel...bell boek is binnuh says:
vermogen = koppel x toerental. 3 = 1 x 2. als ik de koppel verhoog naar 2 dan is het 4 = 2 x 2. dus word m'n vermogen meer.
Rene "fairings are for homosexuals" says:
ja, maar je snelheid niet
marcel...bell boek is binnuh says:
jawel het zelfde voertuig gaat slomer met 5kw vermogen als met 10kw vermogen.
wie heeft er gelijk ??
[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 3-2-03 23:02]