Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - squish....te weinig??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7377 - squish....te weinig??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 5-2-03?09:48 Print reply
Posts: 4326
Squish moet rond de 0,6-0,7 zijn. Je krijgt er heus niet meer vermogen door als je het minder maakt, en het heeft (eigenlijk) ook niks met de compressie te maken. Het is er volgens mij eerder voor de koeling. Op je zuiger en op je kop blijft namelijk in je squishband een dun laagje brandstof zitten wat niet ontbrand. Als deze twee laagjes elkaar raken kan de zuiger warmte kwijt aan de kop.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-2-03?09:55 Print reply

Posts: 5996
dus de squishband werkt als een soort heatsink
dus hoe breder je squish hoe groter je heatsink is en hoe minder kans op detonatie volgens mij
 
ik haat mensen
Hans F 5-2-03?10:00 Print reply
Posts: 4326
maar ook hoe breder je squishband, hoe minder piekvermogen. Smaller zorgt voor meer (en hoger) piekvermogen.
 
Martijn 5-2-03?10:45 Print reply
Posts: 10000
ok ik heb gister ff de timingen helemaal gemeten...maar was onnauwkeurig volgens mij..

ik ga me ook ff bezig houden met de blowdown enzo...die is nu dus 26...dat is te laag volges harrie en marcel..

maar ik had dus gemeten wanneer de uitlaatpoort open ging, en wanneer ie weer volledig dicht was...
daar stuitte ik dus op de onnauwkeurigheid...,

stel, bij 90 graden opent de uitlaat, dan zou ie moeten sluiten bij 90+180 = 270 na BDP...daar zaten een paar graden verschil in...

khoop dat je dit simpele voorbeeld begrijpt...

ik nog een keer de timingen opgemeten enzo....kwam als ik het aantal graden dat de uitlaat begon te openen minus het aantal graden dat de spoelers begonnen te openen ook op 26 uit....dit is volgens mij niet de blowdown..maar wel precies evenveel..is dat toeval??

iig..ik heb dus met de gegevens die ik nu heb berekend dat de uitlaatpoort ongeveer 3,5 graad omhoog moet...om een blowdown van circa 30 graden te verkrijgen...

is in totaal 7 graden langer...kzal ff de onnauwkeurige gevens posten...

kheb ze ff bewekrt dat ze 'symmetrisch' zijn...dus het klopt niet helemaal..maar ff indicatie..

Uitlaat:
open: 93 graden na BDP
volledig open: 165 graden na BDP
Volledig gesloten: 267 graden na BDP

Spoelers:
Open: 116 graden na BDP
Volledig open: 180 graden na BDP
Volledig gesloten 244 graden na BDP

de blowdown is dan:
uitlaattiming - inlaattiming : 2 =
267 - 93 = 174 min 244-116=128 = 174 - 128 = 46

kom ik uit op een blowdown van 23 :n :n :a
maar iig...de uitlaat moet dan volges mij 188 graden open staan,
dus hij moet 14 graden verlengd worden...

komt neer op 7 graden 'hoger' ...aangezien ie bij neergaande slag 7 graden eerder open staat en bij opgaande slag weer 7 graden lager sluit..

nu moet ik dat volges mij met pythagoras, sinus enzo omrekenen naar de hoogte die de uitlaat omhoog moet gemaakt wordne...


ik vraag het me nog steeds af...is het wel verstandig om te gaan tunen...stel ik heb nu een blowdown van 23 tot 26, wat zijn de voordelen als ik de blowdown verhoog naar ongeveer 30...

krijg ik meer slijtage? warmte ontwikkeling? (ac blok)

zijn is het vermogen erg merkbaar met +4 blowdown?

hans heeft volges mij ooit es gezegd dat ze de uitlaat van malossi speciaal zo hadden gemaakt enzo..beter niet teveel aan kloten ofzo...

en harrie zegt weer dat mn timingen te kort zijn..h.eel erg kort..

ik wil me er nu wel in gaan verdiepen..ook wat time area's zijn enzo...maja..khoor et wel..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-2-03?11:16 Print reply

Posts: 5996
ik vind het zo raar. mischien dat je cilinder zuiger en membraam gestuurd is dat je die timingen anders moet meten. maar ik weet daar niks van met tsx :(
 
ik haat mensen
Martijn 5-2-03?11:20 Print reply
Posts: 10000
ja cil is idd dubbelgestuurd...gaat deel door membraam en deel via soort boosterpoort naar het carter...maar het gaat vanuit het carter toch gewoon via de spoelers de cilinder in..

slag en boring maakt niet veel uit volgens mij...
mss dat de carterdruk lager is omdat een deel klein beetje kan terugvloeien door het ontbreken van het membraam bij de 'carterboosterpoort'..maja...bij hondas zit het membraam bij het spruitstuk..dan hebbie volges mij meer carterinhoud...verlies je ook druk mee...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
honda125cc 5-2-03?14:33 Print reply
Posts: 130
wat is nou een goeie Squish voor een 125cc van een mb

 
brullen met die spullen
Martijn 5-2-03?14:43 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

1 mm of ietsje meer denk ik.





 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 5-2-03?17:19 Print reply
Posts: 4326
squish heeft niks te maken met cilinderinhoud!
 
NSR RULEZZ 5-2-03?18:07 Print reply

Posts: 4934
wat is een blowdown?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Erik_N 5-2-03?18:14 Print reply

Posts: 5360
Als je die squish dus vrij makkelijk kan opmeten, kun jehem dus ook vrij makkelijk uittekenen. want ik wil nog steeds nieuwe kop kopen om te berwerken via de zelfde manier zoals deze is bewerkt die ik nu heb, dus dacht nieuwe kop halen en in de draaibank pleuren. Maar weet niet of ik dit zelf vrij simpel kan afdraaien?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Martijn 5-2-03?19:44 Print reply
Posts: 10000
blowdown is de tijd dat de uitlaatgassen wegkunnen terwijl de inlaat nog dicht is..zodat er dus geen nieuw mengsel in de cil komt..

berekenen:

uitlaattiming minus inlaattiming . geheel delen door 2 = blowdown.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
huh 5-2-03?21:07 Print reply
Posts: 1755
Ff over die blowdown. Als je een grote blowdown hebt, dus dat er veel uitlaatgas weg kan als je inlaat nog dicht is, dan wordt je cilinder schoner. Maar omdat je inlaat nog niet open is kan het nieuwe mengsel je cilinder ook niet reinigen...dus zou het weer minder goed zijn. Wat is nou dus beter, een hoge of lageblow down (of groot/klein).

Jammer dat ik in Bell nog niks heb gelezen over blowdown, maar ik heb em nog niet uit dus misschien komt dat in een later hoofdstuk wel aan bod.

[Dit bericht is ge-edit door huh op 5-2-03 21:23]
 
Martijn 5-2-03?21:19 Print reply
Posts: 10000
met een te grote blowdown houdt dat in dat ?f je uitlaatpoort te hoog komt = oa compressie verlies... ?f je spoelpoorten gaan te kort open, anders creeer je geen grote blowdown...

en hoe groter je blowdown, hoe minder mengsel er verloren gaat...in de uitlaat..theorethisch..de uitlaat douwt et ook terug...maar ik weet nog niet precies hoe dat zit..

en hans....squish heeft wel ?ets met je inhoudt te maken...meer inhoud is VAAK een grotere dikkere drijfstang...= meer uitzetting ervan..dus mag de squish niet te klein zijn...oa.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR RULEZZ 5-2-03?21:38 Print reply

Posts: 4934
heeft je blowdown dan ook iets te maken met je powerband??

en jij zegt net : uitlaattiming minus inlaattiming . geheel delen door 2 = blowdown.

en dan wat heb je dan? maat in millimeters? graden? ofzow

sorry voor die noob vragen kvin het alleen wel interesant
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 5684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved