Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinderkop bijflexen bij 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 606 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7367 - cilinderkop bijflexen bij 80cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

swiss 2-2-03?23:21 Print topicpost
Posts: 672
om mijn mb8 blok onder mijjn mtx te zetten moet ik in de cilinderkop gaan flexen(cq. zagen) om een paar koelribben weg te halen, zoals het standaart bij mtxkoppen is. maar als ik nu die mt80 proma uitlaat eronder zetten wil kan dat, maar moet ik meer koelribben aflexen, nu is mijn vraag:

Hoeveel invloed hebben de koelrbben op de koeling, dus hoeveel zou ik er vanaf kunne halen zonder een al te groot risiko te lopen dat het te heet wordt tijdens het tijden?
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w

Martijn 3-2-03?00:58 Print reply
Posts: 10000
hmmm je cilkop wordt natuurlijk wel loeiheet....maar ik denk dat het niet zo heel veel zal schelen, je moet ze iig goed schoon houden...er is altijd wel rekening gehouden door de fabrikant denk ik dat er vuil tussen komt enzo..dat belemmert de koeling ook...

bereken desnoods het oppervlak van de koelribben van de hele kop en dan welk percentage je verwijdert...dan heb je een indicatie van hoeveel je weghaalt...als het 5-10 % lijkt het me geen probleem...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mr Pain 3-2-03?01:07 Print reply
Posts: 4966
je kan gerust de rechter kant van je koelvinnen er af flexen een camaraad van mij heeft ook een 110 op zijn mt en die rijd er al een behoorlijk poosje op, kortom het is geen enkel probleem,

en met dat schoonmaken je maakt je brommer toch wel 1 keer in de week schoon (ik tenminste wel) dan heb je dus ook geen last van vuil
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-2-03?13:52 Print reply

Posts: 5996
de verf belemmerd ook de koeling


 
ik haat mensen
NSR RULEZZ 3-2-03?15:08 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

de verf belemmerd ook de koeling




kheb es ergens gelezen dat als jeje cylinderkop helemaal kaal maakt dat hij dan niet goed meer koelt das dat is ook niet goed...
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 3-2-03?15:26 Print reply
Posts: 10000
het scheelt niet zo veel hoor..poegies hebben toch ook kale koppen..en zowieso al kleine koelribben...

verwarmingen zijn toch ook geverfd..en die moeten ook warmte afgeven...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 3-2-03?15:26 Print reply

Posts: 14825
flex/ijzerzaag erdoor, hittebestendige matte lak erover, en hoppa klaar..
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-2-03?16:38 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Martijn

het scheelt niet zo veel hoor..poegies hebben toch ook kale koppen..en zowieso al kleine koelribben...

verwarmingen zijn toch ook geverfd..en die moeten ook warmte afgeven...


mja dat is denk ik omdat mensen liever niet een grijze verwarming in hun kamer willen

mhr cil's zit ook geen verf op als ik me niet vergis.

maargoed het belangrijkste is de oppervlakte natuurlijk... daarna de vorm

wat je natuurlijk ook kan doen is de vorm van zo'n mt cilinderkop overnemen. dan weet je wat er ong weggezaagd kan worden (duh..)

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 3-2-03 16:44]
 
ik haat mensen
Neonlampje 4-2-03?16:44 Print reply

Posts: 14825
kleur heeft ook te maken met de uitstraling he
 

Dit topic is 376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved