Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt opeens niet meer dan 4000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7360 - Mt opeens niet meer dan 4000 toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart 2-2-03?19:56 Print topicpost
Posts: 128
Heb dus net m'n blokje van m'n mt gereviseerd en was een nieuwe zuiger aan 't inrijden.
Ging 1e keer goed, heb zo'n 30 km gereden, geen rare geluiden enz.
Daarna ging ik nog een stuk rijden, ging in 't begin ook goed maar opeens was de kracht van me cilinder helemaal weg.
Hij wou niet meer dan 5000 toeren draaien en reed zwaar klote, ik kon niet harder dan 20 km/u :a

Hierna gelijk cilinder eraf gehaald, maar was niets aan te zien, zuiger zag er nog goed uit en zuigerveer was ook niet gebroken.

Ik denk dus dat 't aan m'n ontsteking ligt. M'n bougie vonkt slecht, maar op een andere brommer heeft de bougie wel een goede vonk.

Dus waar zou dit aan kunnen liggen? Hij rijdt dus nog wel, koppeling, kickstarter en versnellingen werken goed, alleen hij komt dus niet boven de 4000 toeren
 

Martijn 3-2-03?01:02 Print reply
Posts: 10000
vonkt je ontsteking op een andere brommer wel goed??? wat heb je dan verwisseld?? ook vliegwiel?

mss is de massa van je bobine oid niet goed ofzo...waardoor ie bij hoge toeren geen krachtige vonk kan leveren...start ie verder wel goed??

blijkbaar, wat ik uit je verhaal opmaak is dat je ontsteking idd niet goed meer is...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Bart 3-2-03?21:20 Print reply
Posts: 128
Ok ik heb nu alles doorgemeten(ontsteking,bobine,bougiedop &-kabel en ctactslot), alles was goed behalve de cdi, multimeter gaf helemaal niets aan bij het meten. In een ander topic stond dat je de cdi eigenlijk niet goed met een digitale meter kunt doormeten, dus nu vraag ik me af is die cdi nou kapot of niet?
Vonkt de bougie zoiezo nog als de cdi verrot is, hij vonkt namelijk nog zwak


 
Martijn 3-2-03?21:33 Print reply
Posts: 10000
lijkt erop alsof je ontstekingsspoel kapot is...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Bart 3-2-03?21:46 Print reply
Posts: 128
De spoelen zijn ook al doorgemeten, waren nog goed....

 
Blukaap 3-2-03?22:04 Print reply

Posts: 10006
Probeer een andere CDI
Of ga wat met de electrode afstand van je bougie pielen.
 
Bastila is lief
Bart 3-2-03?22:08 Print reply
Posts: 128
Ik heb al verschillende bougies geprobeerd, die op een andere brommer wel een goede vonk geven, dus aan electrodeafstand zal 't denk ik niet liggen.
Dan toch m'n cdi, het is dus mogelijk dat je bougie nog vonkt met verrotte cdi?
Heb geen andere cdi liggen, zal 's in de buurt gaan zoeken.

Is een cdi van een wallaroo nou dezelfde als in mt, of iig uitwisselbaar? Want die zijn nieuw tog ff ?100 goedkoper
 
Hans F 3-2-03?22:16 Print reply
Posts: 4326
dan zijn ze waarschijnlijk niet hetzelfde...
 
Daan -> TSX 3-2-03?22:32 Print reply
Posts: 472
Kheb het slechts snel doorgelezen, dus kan heel misshcien zijn dat er al wat over gezegd is:

Het zou heel misschien je sproeier kunnen zijn. Ik heb laatst ook mijn blok gereviseerd, en dat liep ook niet meer (goed) daarna. Bleek dat m'n sproeier te groot was. Zal wel komen door valse lucht bij keeringen ofzo die verholpen is. Maar goed, ding rijdt met kleinere sproeier (van 90 naar 85) weer prima. Dus kijk daar ff naar...

(en had je al nieuwe bougie geprobeerd?)
 
danny3000 4-2-03?14:37 Print reply
Posts: 248
welke kant moet je je vliegwiel ook alweer losdraaien??? met de klok mee toch???
 
Blukaap 4-2-03?14:43 Print reply

Posts: 10006
Moer die d'r op zit linksom losdraaien, vliegwieltrekker moet er linksom ingedraaid worden (precies andersom dus).
 
Bastila is lief
guus van driel 4-2-03?15:46 Print reply
Posts: 846
Wat dasan zegt kan kloppen een vriend van me had een zundapp gekocht
alleen hij reed niet harder dan 20
effe de ontsteking afgesteld, dat werkte niet
dus toen maar de carb schoon gemaakt en een keinere sproeier er in (een of andere mongool had sproeier 80 er in gedaan) nu zit er 60 en hij rijd een heeeel stuk beter
de oude eigenaar van het ding zij dat hij perfect afgesteld was
 
Bart 4-2-03?18:09 Print reply
Posts: 128
Mmmm.... 't was gewoon te simpel; m'n sproeier was losgetrild
Ik dacht dat er iets mis was met m'n ontsteking omdat ie niet echt sterk vonkte, maar dat hoort blijkbaar zo. Ook omdat m'n blok net gereviseerd was, alles uitmekaar geweest enzo, denk je dat ut wel daaraan moet liggen, maar was glukkig zoiets simpels als een sproeiertje
Tis iig weer gefixt
 

Dit topic is 825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved