Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ketting schiet over

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7358 - Ketting schiet over
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pol de MT5 Crosser 2-2-03?17:23 Print topicpost

Posts: 2892
Godver ik snap er niks meer van.

Nou heb ik nieuwe tandwielen nieuwe ketting ff mooi vervangen dus. De ketting staat goede sterkte
niet te strak niet te los en het wiel staat recht. Maar bij het optrekken constant tok tok tok en dan rijd ie door dan naar zijn 2 weer tok tok. Hoe kan dat nou dat hij nu nog overschiet? Zijn nieuwe spullen?!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

karl-esko 2-2-03?18:54 Print reply
Posts: 51
als je weet wat bij natuurkunde een ampitude is... mag de ?amplitude? van je ketting een halve cm zijn...
in andere woorden je ketting mag 1 cm ?speling? hebben
 
Neonlampje 2-2-03?19:08 Print reply

Posts: 14825
hmm mag wel wat meer hoor.. als je inveert zal je aan 1cm speling niet genoeg hebben!

maar er maar 2 tot 3 van
 
marcel 2-2-03?19:11 Print reply

Posts: 1533
mischien is je versnellingsbak wel gaar, is btw niet te hopen voor je
 
Martijn 2-2-03?19:38 Print reply
Posts: 10000
mss is je ketting de verkeerde maat?? dat de schakels dichter op elkaar iztten?? of kan dat niet.. hebbie alleen verschillen in breedte en schakelaantal?...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 4-2-03?00:43 Print reply
Posts: 10000
btw maat had ook zoiets...was vaag...was alleen als je flink optrok enzo...en overschakelde....had ie em strakker gezet was et weer goed...probere dan
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 4-2-03?00:50 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

hmm mag wel wat meer hoor.. als je inveert zal je aan 1cm speling niet genoeg hebben!

maar er maar 2 tot 3 van


idd...

Check mijn FAQ mothafuckers and vote vor me
 
Martijn 4-2-03?01:00 Print reply
Posts: 10000
ik zou het ook op prijs stellen als mensen allemaal 10 voten op mn digiding, hebbik weer meer zelfvertrouwen..

maar idd..eigenlijk moet je je kettingspanning afstellen wanneer je er zelf of met bijrijder opzit...en dan moet het ongeveer 1-1.5 cm zijn..minstens...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-2-03?08:25 Print reply

Posts: 5996
1-2cm?????? stelletje ezelsveulens, in de honda manual staat 4 cm!! als je over een heuvel knalt dan word je ketting ook strakker! met als gevolg dat hij "ergens" speling vandaan wil halen. dus dan krijg je: "me achteras is krom" ja gek he als je over heuvels neenvliegt en neerkomt met strakke ketting.

en die4cm die hij heen en weer kan die werk je weg dmv een kettingspanner.

als je ketting zo strak staat slijten je tandwielen ook extra snel.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 4-2-03 08:47]
 
ik haat mensen
solidsjakie 4-2-03?11:45 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

hmm mag wel wat meer hoor.. als je inveert zal je aan 1cm speling niet genoeg hebben!

maar er maar 2 tot 3 van


ligt eraan, hoe je veert, ik heb aan 0,5 cm speling meer dan voldoende, ik heb nog minder vering dan superbike. Gewoon keihard, das lekker stabiel in bochte, en rechte stukke ook(hebbe we hier veel) minder op drempels(en die hebbe we nie veel).
 
Pol de MT5 Crosser 4-2-03?14:59 Print reply

Posts: 2892
hmm ja oke
ik moet daar toch naar kijken
Echt vreemd want mijn oude ketting had minstens 5 cm speling. Daar heb ik nooit wat mee gehad
liep er nooit af of zo ik had nooit zin om hem in te korten
maar ik kijk er nog naar

 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
karl-esko 6-2-03?09:52 Print reply
Posts: 51
bij elk merk is de spanning van de ketting weer verschillend. dit komt omdat het ene merk een langere of kortere veerweg heeft dan het andere merk, en aan de afstand tussen de scharnier van je achterbrug en voorste tandwiel...
de straal van je voortandwiel naar je achtertantwiel is langer dan de afstand van het scharnier met de achtertandwiel. als je achterbrug naar beneden wijst en je gaat over een hobbel dan word de afstand groter naar je voorste tandwiel dit betekend dus dat ketting slapper moet staan, wijst je achterbrug omhoog.. dan moet de ketting dus strakker staan...
khoop dat het beetje duidelijk is, anders moe je ff met een passer kutten kan je het zelf zien..

 
Zundapp Racer 6-2-03?10:38 Print reply
Posts: 15
he knaas da komt omda je oew wiel nie kan rechtzetten da tantwiel staat er echt scheef op
 
Martijn 6-2-03?15:37 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Zundapp Racer

he knaas da komt omda je oew wiel nie kan rechtzetten da tantwiel staat er echt scheef op


waar de fuck heb jij et nou weer over?? tegen wie is dat gericht?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
jeroen 6-2-03?15:45 Print reply

Posts: 15066
zal wel weer zon belg zijn diezundapp gast ofzo.
ja zeggen en lachen

[Dit bericht is ge-edit door jeroen-MTX op 6-2-03 15:47]
 
jackmasterTZR 6-2-03?15:48 Print reply

Posts: 3062
ik had eerst dat mn kettingkastje je weet wel da ding erboven was los getrild en da raakte dus de ketting

en istie wel gesmeerd want soms koop je gwoon een droge ketting om het zo maar te noemen

 

Dit topic is 1397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved