Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Frank Arnhem Nsr 125cc-180 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7351 - Frank Arnhem Nsr 125cc-180 cc
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 2-2-03?14:48 Print topicpost
Posts: 10000
er komt concurrentie voor marcel...met zn 200cc blokkie...

kwas gister op zon feest en daar was die gast die de NSR van frank arnhem had gekocht ook...

hij vertelde me dat ie een 125cc NSRblok (van motor dus) onder de nsr had gelast enzo...en daar mee ging ie waarschijnlijk 180 lopen....

daarna wilde ie een 180cc malossi cilinder voor dat blok kopen..zodat de brommer..jawel...230 km/h zou gaan...

ik geloofde eerst niet dat ie dat blok eronder had..maar nu heeft ie et me zelf verteld en maten hebben et gezien..ik ga uiteraard zelf ook nog een keertje langs om te kijken/sporten...

Dus....de brommer van frank is geen gadgedbrommer maar een racemonster aant worre...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Robert Lukkes 2-2-03?15:16 Print reply
Posts: 1406
Houdt dat frame dat wel??
 
I'm a supersonic highspeed racer
Rudy 2-2-03?15:21 Print reply

Posts: 3471
Haalt hij volgens mij nooit 230 heb je echt wel een pktje of 60 (en meer nodig)
en dat haalt een zon ding nooit lijkt me
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 2-2-03?15:25 Print reply
Posts: 10000
nee idd volges mij is 230 ook beetje bull...

maja...ik weet niet hoe hard een nsr125 normaal gaat...volges die gast 170...en omdat nsr50 lichter is enzo...dacht hij dat ie 180 ging...

en met 180cc zal dat toch mss wel iets hoger gaan liggen denk ik..

het frame zal ie wel versterken.maar om dat blok passend te krijgen had ie ook al framebuizen helemaal verlast....mss zal ie em idd ook nog wel versterken jah..lijkt me wel het slimste...maar de remmen...dat lijkt me toch iets te fout...als ie de ori remmen houdt...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 2-2-03?15:32 Print reply
Posts: 4326
die 180 cc heeft geloof ik maar een paar pk meer topvermogen, maar wel meer vermogen met weinig toeren. Veel harder ga je daar dus niet mee...

Standaard heeft zo'n ding dacht ik 29pk, met 180 cc rond de 35 pk. Dus niet echt een extreme verandering qua topvermogen. Maar hij wordt er wel rijdbaarder door.
 
marcel 2-2-03?15:34 Print reply

Posts: 1533
whahaha 230 hahaha. dat zijn echt weer van die mensen die denken: ow die 125 kan wel 170 dan zal die 180 wel iets van 230 gaan! hahaha!!. da's net als bij een mito 125 die lopen origineel ook al best hard maar dat verander je echt niet zoveel door er meerdere cc's op te gooien. bij een brommer tja, daar heb je nog wel wat meer last van luchtweerstand enz enz. hij zal wel wat harder gaan jah maar echt geen 230 hahaha. wat een volk loopt er toch rond!!! ik lach me krom hier
 
Rudy 2-2-03?15:42 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F

die 180 cc heeft geloof ik maar een paar pk meer topvermogen, maar wel meer vermogen met weinig toeren. Veel harder ga je daar dus niet mee...

Standaard heeft zo'n ding dacht ik 29pk, met 180 cc rond de 35 pk. Dus niet echt een extreme verandering qua topvermogen. Maar hij wordt er wel rijdbaarder door.

Idd, wat ik er van gehoord heb (o.a. van een neefe van me die cigiva 160 heeft gehad) is dat je topsnelheid van een 160 echte km (170 op teller dus ongeveer) naar een dikke 175 echt gaat (185 op teller dus ongeveer)
Cilinder blijkt alleen erg hard te slijten en eigelijk moet je er een grotere cabr achterdoen (ipv 28 een 34 ofzo)
Gewicht heeft op top weinig invoelt (veel topics over geweest)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 2-2-03?16:06 Print reply
Posts: 10000
idd hans...dat hebbik nog niet aan gedacht....

maar minder gewicht trekt in principe alleen sneller op en remt sneller...

jah..en ik gleoof ook nooit dat 230 gehaald wordt....maar iig...er ligt nu dus iig 125 blok onder...en als dat 170 vlamt vinnik et al heel erg hard...

onverantwoordelijk hard..w.ant die gasten gaan er gewoon mee op de weg...

edit: hans..het zou wel iets moeten schelen denk ik...

als je met 2man op een brommer zit rijdt ie minder hard dan in je eentje..hoe komt dat dan?? komt vast niet door het gewicht zelf of niet?...

rolweerstand is volgens mij wel iets meer met meer gewicht...aangezien de lagers meer belast worden....maar dat is niet veel denk ik...

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 2-2-03 16:39]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Kouwe Arie 2-2-03?18:01 Print reply
Posts: 2065
Dat lijkt me wel een leuk brommertje worden.
Niet de slimste manier om hard te gaan maar zeker wel origineel.
 
Martijn 2-2-03?18:31 Print reply
Posts: 10000
origineel? dacht dat dat 49cc 12mm enzo was..

ik weet et niet...kvint een beetje te extreem....denk ook niet dat het frame/remmen het houen...en het is t? om op de weg te rije...en dat gaat die gast wel doen...

maja..tis wel leuk project iig....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-2-03?18:49 Print reply

Posts: 5996
230 is bullshitt. ik denk dat hij iets van 180 haald max. had laatst ook een site gevonden had een gozer met een echte nsr125 en 165cc polini die ree dus iets van 180 maar dat zal ik nog wel even opzoeken.

voordat ik dit blok kocht zat ik ook diep te twijfelen voor zo'n nsr125 blok. er zit ook een powervalve op wat hem ook al gouw een stuk sneller maakt. maar zo'n ding draaid eel wat toeren meer dan mijn 200. mijn topvermogen zit op 25.8pk@6500 toeren als ik me niet vergis. dat is 19kw. ik weet niet of dat achterwiel pk's zijn of krukas maar hij zal vast en zeker op de testbank gaan en dan merk ik het gouw genoeg
maar ik heb dus voor dat 200 blok gekozen omdat dat lekker laagtoerig is. voor mijn gevoel even goed rijd als een helemaal standaard mbx80. ook laagtoerig etc.

mischien dat ik nog wat ga bijwerken aan die cilinder. heb nu me bell boek binnen dus dat eerst ff op me gemak doorlezen. ik ben frontaal op een citta gereden dus het 200 project staat ff stil totdat het verzekeringsverhaal enzo afgelopen is.

verder heb ik nog niet alle onderdelen binnen die ik nodig heb zoals lagers en keringen en pakkingen en een speciaal achterwiel en ketting etc etc moet ook nog allemaal passend gemaakt worden het is dus geen 1 dags project maar langdradig, en hoop hem af te hebben voor de big meeting.

verder ben ik er van overtuigt dat die nsr harder gaat. tsja hoever wil je gaan ik kan nog wel aan een polini 200cc komen voor mijn blok. achja. hij schijnd nu iets van echte 145km standaard te lopen. vind ik voorlopig voor de meeting genoeg. licht ook aan me bui of ik die 200cc cil bewerk

dit is van zo'n nsr125cc met ori en die 154cc (ipv 180cc)




comp rpm hp
14:1 11.900 34,3

verder staat er ook niet bij of het 8terwiel pk's zijn of gecorrigeerde compressie etc etc.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-2-03 19:13]
 
ik haat mensen
Rudy 2-2-03?19:11 Print reply

Posts: 3471
pk's van polini zijn krukas pk's (bijna alle fabrieken geven krukas pk's op trouwens)


Uit die 200 moet je volgens mij een aardige vermogens winst kunnen halen

maar 230 op nsr is echt onzin...


meeste 250jes lopen het nieteens...

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 2-2-03 19:18]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-2-03?19:24 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: rudy

pk's van polini zijn krukas pk's (bijna alle fabrieken geven krukas pk's op trouwens)


Uit die 200 moet je volgens mij een aardige vermogens winst kunnen halen

maar 230 op nsr is echt onzin...


meeste 250jes lopen het nieteens...

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 2-2-03 19:18]


die 200 is 2 takt, die nsr 125 ook.(duh) maar een 250cc 2 takt moet wel redelijk afgaan denk ik. als wegracer dan he.

of had je het over 4 takt?
 
ik haat mensen
Martijn 2-2-03?19:25 Print reply
Posts: 10000
ja idd
die gast dacht gewoon minder gewicht is veel hogere snelheid..maar zoals hans zei..is niet zo....

en die luchtweerstand neemt ook exponentieel toe...

maja...180 lijkt me ook hard zat...ik zal et es tegen em zegge...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 2-2-03?19:49 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah



die 200 is 2 takt, die nsr 125 ook.(duh) maar een 250cc 2 takt moet wel redelijk afgaan denk ik. als wegracer dan he.

of had je het over 4 takt?

ik bedoel een aprilia rs250 (2takt dus)
die halen de 230 niet eens
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 2-2-03?19:53 Print reply

Posts: 14825
dit is gewoon pure patserij, zo hard rij je toch nergens.. en mocht je het doen, je kan noooit op tijd remmen.

waarom bouwt ie niet iets wat bruut hard op trekt, das veel leuker
 

Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved