Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr voorvork moet stugger!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7340 - nsr voorvork moet stugger!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 1-2-03?20:05 Print topicpost
Posts: 4966
ik heb 2 dagen op mijn nsr gereden en wat mij wel maateloos iriteerd is dat mijn voorvork zo slap is (had ik met mijn dapp niet) maar dat is meestal met honda zo maar hoe moet ik hem stugger maken, meer olie?

en is dit ook slecht voor mijn balhoofd en mijn vooras.


de nieuwe kleuren staan vast: sebering metalic bleu van Aston Martin, met een paarse gloed dit is voor de kappen en tank en mijn frame word geel van Seat ibiza 2000 met een tikeltje metallic er door,
dus hoe wordt mijn nsr STRAK
 

Steve_ZHC 2-2-03?02:24 Print reply

Posts: 2716
je kan een vork op 2 manieren stugger maken;
1.: zorg dat er op de veer die aan de binnenkant zit m??r druk komt te staan, bijv. door een dikke bus tussen de veer en de dop te doen.

2.: de manier die ik liever heb;
koop een flesje voorvork olie, laat de oude olie uit je vork lopen, (zet er evt. nieuwe keerringen in, en maak de zooi schoon) en gooi er dan net zoveel olie in totdat je merkt dat ; ie stugger wordt!!!
 
solidsjakie 2-2-03?03:02 Print reply

Posts: 2291
olie en veer dr uit .

Je moet iets met die veer kunnen doen zodattie anders gaat veren, maar hoe en wat week nie.
 
Rudy 2-2-03?03:24 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

je kan een vork op 2 manieren stugger maken;
1.: zorg dat er op de veer die aan de binnenkant zit m??r druk komt te staan, bijv. door een dikke bus tussen de veer en de dop te doen.

2.: de manier die ik liever heb;
koop een flesje voorvork olie, laat de oude olie uit je vork lopen, (zet er evt. nieuwe keerringen in, en maak de zooi schoon) en gooi er dan net zoveel olie in totdat je merkt dat ; ie stugger wordt!!!

1 is alleen de veervoorspanning dat helpt opzich zich niet zo heel veel

eigenlijk helpt maar een ding echt, dat is een andere veer.
met meer olie wordt alleen het eind van de veer karakterestiek wat harder
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Mr Pain 2-2-03?11:08 Print reply
Posts: 4966
bedankt voor de antwoorden maar heeft iemand dit al eens geprobeerd (voorvork stugger maken) en waar zou ik dan een andere veer kunnen kopen? of kan ik het ook uit een andere brommer/motor halen?
 
rebuild nsr 2-2-03?14:04 Print reply
Posts: 494
je kunt ook blokjes tuusen de windingen van de veer zetten, doen ze bij auto' ook
 
nothing beats a cubic inch
Erik_N 2-2-03?14:07 Print reply

Posts: 5360
Zou je er niet gewoon een alu bus onder kenne pleuren? Of eventueel er boven op? Volgens mij zou dat ook moet kunne, veert ie minder en stugger...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hans F 2-2-03?15:28 Print reply
Posts: 4326
dan vergroot je dus gewoon de veervoorspanning. De veer is dan dus al een beetje ingeveerd, maar de veerkarakteristiek veranderd er niet door.
 
Neonlampje 2-2-03?18:25 Print reply

Posts: 14825
veer van een motor regelen, op de juste lengte af-flexen.. en hoppa
 

Dit topic is 755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved