Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ketting.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1357 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7317 - Ketting.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FastCrosser 31-1-03?16:33 Print topicpost
Posts: 473
Hey, ik wou een ketting gaan kopen maar welke is nou de beste (tandwielverhouding: 13-52)?

ketting 420/126 Iwis
ketting 420/128 CTI
ketting 420/128 Iris

De CTI is het goedkoopst (7,25) de IWIS is echt mega duur (27,25) en de IRIS is 14,75.

Ik zat zelf aan de IRIS te denken aangezien die nog een redelijk prijsje heb, geen goedkoop b-merk, en de IWIS is te duur.

Is dit een goede keuze? Anders argumenten waarvoor ik de IRIS absoluut niet zou moeten kopen. Dank.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Rudy 31-1-03?16:55 Print reply

Posts: 3471
zou niet de goedkoopste nemen.
iris vind ik voor de miniracer eigenlijk niet super ze worden nogal lang
Maar het licht er wel aan of je ook nieuwe tandwielen koopt/hebt? anders heeft een dure ketting geen zin
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 31-1-03?17:28 Print reply

Posts: 5996
op wat voor "brommer" komt tie
 
ik haat mensen
Rudy 31-1-03?17:42 Print reply

Posts: 3471
Suzuki TS50X nam ik aan staat tenminste in zijn profiel zou 90 lopen dus..

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
FastCrosser 31-1-03?19:43 Print reply
Posts: 473
Ja, het is een Suzuki TS50X, en ik koop er gelijk ook nieuwe tandwielen bij (en zuiger maar dat heeft hier nix mee te maken ).

Dus die van 14 euro's lijkt me wel wat. Goed keus?
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
marcel 31-1-03?20:36 Print reply

Posts: 1533
op een ketting zou ik echt niet gaan besparen, die duurdere is het heus wel waard, die heb ik namelijk ook, die heeft van die gouden schakeltjes als het goed is en bij mij is hij nog steeds goed. en hij zit er al zeker een jaar op. bij een ketting betaal je echt wel voor de kwaliteit naar mijn mening en niet voor de naam ofsow.
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 31-1-03?23:01 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Originally posted by: marcel

op een ketting zou ik echt niet gaan besparen, die duurdere is het heus wel waard, die heb ik namelijk ook, die heeft van die gouden schakeltjes als het goed is en bij mij is hij nog steeds goed. en hij zit er al zeker een jaar op. bij een ketting betaal je echt wel voor de kwaliteit naar mijn mening en niet voor de naam ofsow.



ja die heb ik ook net nieuw op me nsr, samen met twv 14-45. ketting heet trouwens: regina goud ofso.
is volgens mij race ketting. maar ziet er wel vet uit dat goud.
 
Nijmegen!
DaveTSX 31-1-03?23:18 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: marcel

op een ketting zou ik echt niet gaan besparen, die duurdere is het heus wel waard, die heb ik namelijk ook, die heeft van die gouden schakeltjes als het goed is en bij mij is hij nog steeds goed. en hij zit er al zeker een jaar op. bij een ketting betaal je echt wel voor de kwaliteit naar mijn mening en niet voor de naam ofsow.


een jaar? :n :n
Of je rijd weinig of je tandwielen slijten echt nauwelijks :n
Ik rij zoeen dikke 12000KM per jaar, en doen zoeen half jaar met de tandwielen+ketting.

Hoe kan je in godsnaam een jaar ermee doen
 
http://www.2weird4u.com
SkaBla [Pim] 31-1-03?23:28 Print reply

Posts: 4659
Neem die duurste! ik heb ook zo'n regina en die zijn echt fucking de fucking goed!knappen niet.. zelfs niet na 20 keer eraf vliegen...ook als je ze niet smeert of wat dan ook..blijft super en mn tandwielen slijten er ook amper van..en die ketting is al oud kan ik je vertellen! volgens de vorige eigenaar had ie er al 3 jaar mee gereden en ikn u ook al bijna een jaar! :n Lijp toch
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
SIWWN 31-1-03?23:40 Print reply
Posts: 7079
Ik zou voor de duurste gaan..
zijn toch wel het beste..
Check in FAQ wat info over de ketting
Neem ook geen ketting met een visje als je beetje power heb.. die knappen wat eerder.. dan maar een keer de achterbrug eruit voor een dichte ketting of kettingpons.



 
Blukaap 31-1-03?23:44 Print reply

Posts: 10006
Iris is best ok (en ook goudkleurig btw, maja, dat heeft nut als het onder de drek zit ), maar heeft 1 gruwelijk irritant nadeel (zoals Rudy al zei), ze rekken nogal uit, dus je blijft aan het spannen.
 
Bastila is lief
sam vl. - [HRC Nijmegen] 1-2-03?07:36 Print reply
Posts: 1062
ja ok ik moet nu wel vaak spannen.
maar daarvoor met me gare ketting moest ik elke dag spannen .
en toch liever iets vaker spannen dan meer pleuros kwijt aan steeds nieuwe ketting toch?
 
Nijmegen!
marcel 1-2-03?08:21 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Originally posted by: DaveTSX

Quote:
Originally posted by: marcel

op een ketting zou ik echt niet gaan besparen, die duurdere is het heus wel waard, die heb ik namelijk ook, die heeft van die gouden schakeltjes als het goed is en bij mij is hij nog steeds goed. en hij zit er al zeker een jaar op. bij een ketting betaal je echt wel voor de kwaliteit naar mijn mening en niet voor de naam ofsow.


een jaar? :n :n
Of je rijd weinig of je tandwielen slijten echt nauwelijks :n
Ik rij zoeen dikke 12000KM per jaar, en doen zoeen half jaar met de tandwielen+ketting.

Hoe kan je in godsnaam een jaar ermee doen


heel simpel geoon al bij aankoop goede tandwielen erbij kopen en een spuitbus erbij van champion om je ketting te smeren, da's echt goed spul BTW, als je het erop spuit is het nog vloeibaar en daarna wordt het echt van dat dikke plakkerige vet. dan kun je echt makkelijk een jaar halen hoor. maar als jij er nog nooit langer mee hebt gedaan dan een jaar dan zegt dat denk ik ook wel iets over jouw onderhoud
 
DaveTSX 1-2-03?13:23 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: marcel

Quote:
Originally posted by: DaveTSX

Quote:
Originally posted by: marcel

op een ketting zou ik echt niet gaan besparen, die duurdere is het heus wel waard, die heb ik namelijk ook, die heeft van die gouden schakeltjes als het goed is en bij mij is hij nog steeds goed. en hij zit er al zeker een jaar op. bij een ketting betaal je echt wel voor de kwaliteit naar mijn mening en niet voor de naam ofsow.


een jaar? :n :n
Of je rijd weinig of je tandwielen slijten echt nauwelijks :n
Ik rij zoeen dikke 12000KM per jaar, en doen zoeen half jaar met de tandwielen+ketting.

Hoe kan je in godsnaam een jaar ermee doen


heel simpel geoon al bij aankoop goede tandwielen erbij kopen en een spuitbus erbij van champion om je ketting te smeren, da's echt goed spul BTW, als je het erop spuit is het nog vloeibaar en daarna wordt het echt van dat dikke plakkerige vet. dan kun je echt makkelijk een jaar halen hoor. maar als jij er nog nooit langer mee hebt gedaan dan een jaar dan zegt dat denk ik ook wel iets over jouw onderhoud


lol ik denk eerder dat het iets zegt over de kwaliteit van de ketting
Ik heb nu al 2 schakels uit mijn ketting moeten halen omdat ik hem niet meer kon spannen omdat ie zo lang was :n

maar ik ga gewoon volgende x een betere ketting kopen als dat echt zo fucking goed helpt!
 
http://www.2weird4u.com
bouke 1-2-03?15:34 Print reply
Posts: 236
ik zou een IRIS kopen. die heb ik nou ook onder me MB en dat ding bevalt goed.
regina moet je niet nemen want dat zijn kutdingen! die had ik er nl. ook onder maar dat !@(@^&! !@@#$% brak al na 500~600 km terwijl ik hem wel goed had onderhouden en een kettingspanner gebruik!
 
www.25kw.net , de site voor beginnende motorrijders
FastCrosser 1-2-03?15:54 Print reply
Posts: 473
Dus de meesten zeggen dat ik die IWIS moet nemen? Ik heb geld zat en als ik een jaar ermee kan doen ben ik erg blij! Maar een paar zeggen die IRIS en een paar die IWIS, welke moet ik nou?
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Dit topic is 966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved