Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70 imi tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7299 - 70 imi tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

danny3000 30-1-03?13:47 Print topicpost
Posts: 248
k wil me 70cc imi tunen voor me mtx o.t., dus
heeft iemand miss een poortmaap van een 70cc imi??? en k las in de search dat je bij een 70 imi de voetpakking weg moet late, heeft dat echt veel zin??? en wat moet k dan daartussen doen?? vloeibare pakking???


 

Zoetahmeerdah [Marcel] 31-1-03?00:26 Print reply

Posts: 5996
zal ik maar posten dan...

het licht er aan "wat" voor imi je heb je heb er best wel veel verschillende, als je je pakking weglaat dan gaat hij minder toeren maken en heb je kans dat je zuiger tegen je kop aankomt

je krijgt hierdoor wel ietsje meer trekkracht voor in de plaats. je kan in plaats van vloeibare pakking ook een hele dunne pakking gebuiken van 0.5mm dik ofzo

suc6.
 
ik haat mensen
danny3000 31-1-03?13:15 Print reply
Posts: 248
ja maare een standaard pakking is al o,5 mm. dus kan k beter op zoek naar vloeibare pakking die hitte bestendig is, dus weet iemand hoe heet een luchtgekoelde cilinder wordt??? en hoe veel mm zouden jullie weghalen met het vergroten van de uitlaatpoort bij een 70 imi???
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 31-1-03?13:40 Print reply

Posts: 5996
je heb ook pakkingen van 0.125 dik hoor. maargoed als jij per se vloeibare pakking wil gebruiken.

een uitlaatpoort van een 70 mag ong 67%-68% vd boring breed worden.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 31-1-03 13:44]
 
ik haat mensen
SIWWN 31-1-03?15:34 Print reply
Posts: 7079
En van een 50 snel niet met gewone uitlaatpoort


Uitlaatpoort wat hoger en wat breder, spoelpoorten wat hoger en 'spijl'/bult wat weghalen, zuigertje wat eraf (dat inlaat eerder/langer openstaat... zal ie wel wat harder/beter lopen als het goed is..

 
huh 31-1-03?19:18 Print reply
Posts: 1755
Ik denk dat je het beste de search kan gebruiken...hier een mogelijk nuttig topic:

[URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=1&id=3499[/t]topic 1[/URL]

Verder kun je zoeken op "tunen" of "poortmap" ofzo, daar vind je denk ik meer antwoorden dan hier...

En je kan btw het beste van je spoelpoorten afblijven (heeft overigens ook al in een ander topic gestaan).

En waarmee ga je dit alles doen? Een vijl?

Ow ja en hoezo dit:

Quote:
originally posted by: zoetahmeerdah

als je je pakking weglaat dan gaat hij minder toeren maken en heb je kans dat je zuiger tegen je kop aankomt

je krijgt hierdoor wel ietsje meer trekkracht voor in de plaats.


(dat van die zuiger tegen de kop snap ik nog wel, maar de rest...)
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 31-1-03?19:46 Print reply

Posts: 5996
je uitlaatpoort sluit eerder als je cilinder "lager" ligt dan normaal. dus het omgekeerde effect van je uitlaatpoort ophogen...(duh)
 
ik haat mensen
Blukaap 31-1-03?23:47 Print reply

Posts: 10006
Ik heb het een keer gedaan bij een 70 imi, de voetpakking weggelaten.

Maakte prompt niet meer dan 5000 toeren....

Maja, met imi's weet je maar nooit wat je aantreft .
 
Bastila is lief
Joost 1-2-03?19:07 Print reply
Posts: 1108
Nee jullie snappen het echt niet he. Als je de voetpakking weg laat komen je poorten lager te liggen. Dus MINDER duration = MINDER toeren!!! Das toch niet zo moeilijk om je voortestellen?
:a

(no-offence voor marcel en harrie)

70cc imi-tunen (PW):

* Eerst alle rotzooi uit de poorten halen (giet fouten).
* Poorten passend maken op je carter.
* Uitlaat omhoogveilen, 1mm kan altijd met imi.
* Evt extra voetpakking of spacer gebruiken en de bovenkant van de cilinder afvlakken.
* Bevels aanbrengen, erg belangrijk.


[Dit bericht is ge-edit door Joost op 1-2-03 19:17]
 
It is going to be a Endless summer...
huh 2-2-03?14:57 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: Joost

* Uitlaat omhoogveilen, 1mm kan altijd met imi.



Ja hier had ik toevallig nog een vraag over. Wat moet je nou eigenlijk precies weg veilen? Moet je gewoon een mm van de rand van de poort weghalen, of moet je ook in de uitlaatpoort zelf alles 1 mm omhoog veilen?

Als ik logisch nadenk de 2e maar goed, beter hier vragen dan je cilinder verneuken.
 
SIWWN 2-2-03?15:12 Print reply
Posts: 7079
Gewoon de hele poort.
 

Dit topic is 716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved