Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tja, wat nu?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 631 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7295 - Tja, wat nu?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jaz86 30-1-03?09:54 Print topicpost
Posts: 543
Eindelijk heb ik m'n brommer weer in elkaar zitten!!!
ik heb compressie (achterwiel slipt weg als ik hem aanduw in z'n 1), ik heb een vonk (weet niet of hij op tijd staat) en de bougie wordt nat.
Me koppeling werkt nog steeds niet :a ook niet nu m'n cilinder erop zit en de olie d'r in zit. [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?id=7261&fid=3[/t]Deze topic[/URL] staat alles daarover.

maar hij start dus niet! ook niet als ik hem aanduw en de koppeling niet nodig heb.
Ik heb zelf een aantal idtjes wat het zou kunnen zijn:
1) Ik had m'n cilinder met 2takt-olie ingesmeerd toen ik hem erop zette. misschien verbrand dit niet en moet dit er eerst nog ff uitgereden worden???
2) door de boutjes van m'n spruitstuk/membraan kan de carburateur niet goed aansluiten. de boutjes zijn iets te dik en die zitten tegen de vlotterbak aan. er zit nu een klein spleetje tussen, heb ik speciale boutjes nodig?
3) Ontsteking niet op tijd. Hoe kan ik dat makkelijk controleren? als de zuiger in zn hoogste punt is een vonk of in z'n laagste?
4) Andere sproeier ofzo? ik heb er nu een 102keihin inzitten.

Verder kan ik nog nergens op komen. ik wou eigelijk strax nog ff proberen maar het sneeuwt nu dus dat doe ik toch maar ff nie :(

Setup:
50cc Zeta
18mm Keihin (102 sproeier)
50cc Proma
ori luchtfilter met grote slangen

Alvast bedankt (alweer :a )
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***

Hier_ben_ik - Administrator 30-1-03?10:56 Print reply

Posts: 8499
Quote:

2) door de boutjes van m'n spruitstuk/membraan kan de carburateur niet goed aansluiten. de boutjes zijn iets te dik en die zitten tegen de vlotterbak aan. er zit nu een klein spleetje tussen, heb ik speciale boutjes nodig?



het is niet goed als het niet aansluit he.. dan zuigtie valse lucht. Ik denk dat het probleem wel opgelost kan worden door inbusboutjes te gebruiken, deze vallen nl IN het spruitstuk zegmaar.. (of je kunt ori honda m6boutjes gebruiken, die met dop8 zegmaar.. die passen er ook in)

verder zou ik een keer kijken of hij wel ff wil lopen als je een BEETJE benzine door je bougiegat naar binnen giet en dan een paar keer kickt (met gas half open ofzo).
 
Members zijn vervelend :-|
huh 30-1-03?11:02 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by jaz86

Ontsteking niet op tijd. Hoe kan ik dat makkelijk controleren? als de zuiger in zn hoogste punt is een vonk of in z'n laagste?



Waarom denk je dat de ontsteking niet op tijd staat? Als het over een MT/MB gaat, moet je een streepje dat op de grondplaat staat gewoon gelijk zetten met een inkeping in het carter. Maar tenzij je je grondplaat helemaal verkeerd erop gezet hebt, start ie volgens mij altijd wel enigszins.

Ik zou naar die valse lucht kijken als ik jouw was.

En dat van die 2-takt olie, dat verbrand waarschijnlijk vanzelf wel, gaat alleen een lekker partijtje roken .
 
jaz86 30-1-03?11:08 Print reply
Posts: 543
ja van die ontsteking dacht ik ook al dat hij het iig wel zou moeten doen, maar je weet maar nooit.
ik zou iig vandaag ff inbusjes halen zodat het mooi aansluit en dan kijken we weer verder.

 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
sam vl. - [HRC Nijmegen] 30-1-03?16:50 Print reply
Posts: 1062
3 dingen heb je nodig om te starten:
1: vonk
2: benzine
3: lucht

er daarbij vanuitgaant dat wel alles een beetje normaal functioneerd.
het kan dus niet liggen aan valse lucht via carb. te grote sproeier oid. dan zou die moeten starten.
wat ik zelf had: mijn gasschuif was niet goed weggezakt in me carberateur en daardoor gaf die automatisch vol gas. dan krijgt ie toch wel veel te veel benzine en start ie ook niet.
maar het zijn vaak hele kleine (domme) dingen.
zoals: contact niet aan, bezinekraantje niet open ofso. heb ik ook altijd
 
Nijmegen!
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-1-03?17:06 Print reply

Posts: 5996
die olie die je erin geflikkerd heb maakt niks uit

ik gooi bijna altijd heel het carter vol. en hij start nog steeds (jaa dan rooktie effetjes heel erg, vind ik altijd wel cool niet dat het veel nut heeft) maar het is wel stoer wel met shocke uiteraard nee maar dat is het echt niet.

voor zover ik weet kan de onsteking van een nsr blok niet zo staan dat hij niet start

ik heb mijn onsteking wel eens de verkeerde kant op uitgeveild dus maximaal verlaat + 2mm en hij starte nog steeds dus..

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 30-1-03 17:13]
 
ik haat mensen
wipe-out 30-1-03?17:38 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: sam vl. - [HRC Nijmegen]

3 dingen heb je nodig om te starten:
1: vonk
2: benzine
3: lucht


1: ontsteking
2: brandstofmengsel
3: compressie


 
PlaceR 30-1-03?18:26 Print reply
Posts: 1588
en ff over dat ontkoppelen ren eens in stukkie in 2 en knijp de koppeling in (laat de koppeling waarschijnlijk ook ff neit los) na tijdje zal waarschijnlijk je koppeling /(die je inknijpt) wel gewoon loslaten moet overal eerst ff lekker olie tussenkomen

mijn nsr heeft het ook eerste stuk aandouwen en alsie loopt meot eerst die koppeling weer eens loskomen. marja weinig last van
 
Hans F 30-1-03?19:41 Print reply
Posts: 4326
bougie zien vonken zegt niks. Ik heb zat bougie's die ik als ik ze massa laat maken en kick zie vonken, maar waar m'n brommer toch niet mee start. Geen idee hoe het kan. Maar als ik er dan een nieuwe bougie in stop start het wel gewoon.

[Dit bericht is ge-edit door Hans F op 30-1-03 19:54]
 
jaz86 30-1-03?19:45 Print reply
Posts: 543
BUMBABUMBA

na een heeeeleeee lange tijd heb ik die knetter weer gehoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het was inderdaad m'n gasschuif. ik lees het nu pas, maar ik kwam er net zelf achter

ik heb ondertussen ook 2 veel plattere boutjes gevonden, dus het sluit nu goed aan

Hij start nu (ook met kick), alleen met shoke en zonder gas. klikt de shoke terug valt ie uit of geef ik een beetje gas valt ie uit :a
Nu moet ik er zeker een grotere sproeier in zetten? (shoke=meer benzine, toch?)

Alleen hopen dat m'n koppeling het strax wel doet, zoals iemand net zei dat de olie er ff tussen moet komen. anders ben ik een ringetje vergeten :(

maargoed, ben superblij dat ik dat prachtige geluid weer heb gehoord

BEDANKT
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
huh 30-1-03?20:03 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: jaz86

Hij start nu (ook met kick), alleen met shoke en zonder gas. klikt de shoke terug valt ie uit of geef ik een beetje gas valt ie uit :a
Nu moet ik er zeker een grotere sproeier in zetten? (shoke=meer benzine, toch?)



Choke is in principe meer benzine, maar ik zou eerst ff al die olie op laten roken voordat je een andere sproeier monteert.
 
SIWWN 30-1-03?21:20 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: wipe-out

Quote:
Originally posted by: sam vl. - [HRC Nijmegen]

3 dingen heb je nodig om te starten:
1: vonk
2: benzine
3: lucht


1: ontsteking
2: brandstofmengsel
3: compressie




1: goede krachtige vonk op het juiste tijdstip
2: goed brandstof/luchtmengsel
3: compressie
4: [goede poortimingen..]




who's next
 
Mr Pain 30-1-03?21:25 Print reply
Posts: 4966
cillinder zuiger en een kop wat nu nog meer?? , ontoppic ik weet niet of het al gezecht is (heb nog niet alles precies gelezen) maar je koppelings platen kunnen ook versleten zijn
 

Dit topic is 684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved