Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - bougie vonkt wel/niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 618 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #7287 - bougie vonkt wel/niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

victorvanderveen 29-1-03?20:27 Print topicpost
Posts: 14
vanmiddag heb ik m'n bobine getest, en uiteindelijk een nieuwe gekocht. Gelijk getest, maar er gaat iets fout...
Wanneer m'n rs koud is, vonkt de bougie goed. De afstand die overbrugt kan worden is in ieder geval 5mm, wat toch wel genoeg moet zijn.
Maar nadat ik m'n rs 5 minuten stationair heb laten draaien, slaat ie af, nadat ie eerst een paar 'klappen' heeft overgeslagen. Als ik nu weer ga kijken of ie vonkt, is er helemaal niets te zien!
Wat kan dit nou zijn? ik word er nou toch wel een beetje moe van, want tijdens het rijden gebeurd dit veel eerder dan 5 minuten. Ik denk zelf ontsteking, maar ik weet nu helemaal niets meer...
Help?

Ps. CDI-unit kan het niet zijn... zit er niet op! (bobine en cdi zitten bij elkaar... ?)
 

SIWWN 29-1-03?21:37 Print reply
Posts: 7079
Had/heb ik ook met m'n ma's spartametje

gingen we prutsen, en moesten we bougie testen of ie het nog deed.. dus bougie erin en trekken maar.. helemaal geen schok of vonk..
Hebben wel 3 bougies geprobeerd maar ze deden het allemaal niet.. terwijl ze het in een grasmaaier wel deden..

Ikke vinger in de dop en trekken maar, alles goed, vette schok (kan ik wel hebben )
Maar het was toen -5 ofsow..

Paar dagen later, in de schuur@18 graden, keek ik weer effe en hij vonkte weer mooi..

Ik zelf denk dat het vliegwiel en spoel gewoon vet heb zitten krimpen ofsow en dat ie dan niet meer GENOEG stroom opwekte..omdat ie wel stroom had in de dop en bougie was goed maar stroom gewoon te zwak.. want bij 18 graden deed ie het wel weer goed... heel raar maar waar...

Vonkt ie wel in de dop dan,als ie weer afslaat>?
Misschien dat er wel een verkeerde bougie inzit..
Zal wel niet aan een kabeltje of o.i.d. liggen..

SIWWN has spoken
 
Cebess 31-1-03?12:41 Print reply

Posts: 1203
Dat laatste lijkt mij wel erg stug en daar kan het ook niet aan liggen.
Heb je al met een andere bougie getest?
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Blukaap 31-1-03?12:45 Print reply

Posts: 10006
Na 5 minuten stationair draaien heb je dikke kans dat de bougie gewoon vet is geslagen en ik denk dat dat tijdens het rijden ook gebeurd.

Welke bougie gebruik je ?
En is ie misschien veel te rijk afgesteld ofzo ?
 
Bastila is lief
Elroy 31-1-03?13:37 Print reply
Posts: 156
kan aan diverse dingen liggen
ten 1e je afstelling, maar deze zal wel goed zijn.
Als je bobina/cdi ook goed is, kan het er aan liggen dat:

Als je je vliegwiel eraf haalt, ligt er een "kabelboom" 3/4 kabels achter je vliegwiel langs, het kan zijn dat deze los gegaan zijn, en langs je vliegwiel schaven. kijk daar eens naar.

het kan evt ook het kleine spoeletje van je ontsteking zijn.
 
DaveTSX 31-1-03?16:22 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Na 5 minuten stationair draaien heb je dikke kans dat de bougie gewoon vet is geslagen en ik denk dat dat tijdens het rijden ook gebeurd.

Welke bougie gebruik je ?
En is ie misschien veel te rijk afgesteld ofzo ?


mijn bougie mag absoluut niet te vet worden, want met die binnenrotor vonkt ie dan gewoon niet meer.
En laatst heb ik mijn brommer wel 20 minuten ofzow stationair laten draaien, en reed gewoon meteen perfect en bleef ook perfect draaien enzow.

En je moet hem al heeeel rijk hebben staan wilt ie met je originele ontsteking (wat toch krachtiger vonkt als binnenrotor) je bougie zo vet krijgen dat ie niet meer vonkt.

Maar het kan natuurlijk altijd
 
http://www.2weird4u.com
victorvanderveen 1-2-03?17:30 Print reply
Posts: 14
okee... kben al weer wat verder.
ik heb nou m'n vliegwiel los kunnen maken (die troep zit dus wel muurvast) en m'n onsteking heb ik ook van de grondplaat afgehaald. Die laatste zat trouwens nog op de goede plaats (inhammetjes op elkaar) En de onsteking zag er nog vrij goed uit.
Alle spoelen die erop zitten zijn even groot, dus welke spoel moet ik dan doormeten? En hoe? Want met een ohmmeter lukt het me niet.
Ik denk toch dat hiet iets is met de ontsteking, de bedrading lijkt allemaal wel in orde, heel kleine weerstand in ieder geval. En bougie moet ook goed zijn, want die is nieuw (en met andere bougies krijg ik hetzelfde gezeik)

Gewoon maar een nieuwe onsteking kopen en dan testen denk?
Of als ik m'n onsteking vervroeg, zou dat kunnen helpen? Welke kant moet die grondplaat dan op?

Veel vragen, ik hoop veel antwoorden. Victor
 
Elroy 1-2-03?20:53 Print reply
Posts: 156
euhm ik heb geen idee
ligt het niet aan je contactslot ofzo. dat ie niet vonkt, je ontsteking zelf gaat echt niet zomaar kappot hoor!!
meet eerst je kabelboom na op evt foutjes of los contact. je cdi/bobine kan ook kappot zijn. die zitten ineen. maar meet eerst alles door voordat je nieuw koopt.

 
Elroy 4-2-03?11:03 Print reply
Posts: 156
o.k.
ik heb het nu zelf ook toen ik ff door dit klote weer gereden ben.
bij mij is mijn spanningsregelaar kappot.
daar kan het ook heel goed aan liggen
 

Dit topic is 1110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved