Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vol gas = geen gas ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 653 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7285 - vol gas = geen gas ??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flow 29-1-03?17:08 Print topicpost
Posts: 88
ik had me powerfilter schoongemaakt, ff in bakje met benzine gedaan. kwam onwijs veel vuil af enzo. maar is nu weer lekkurrr schoon.

maar ik zet hem erop en rijden, bij vol gas, sloeg die af. zo bluuubbb bluubbb, en weer wat gas terug en daar ging die weer.

dus ik heb andere spoeier erin gedaan,
ik had een mikuni 55 en heb nu een 220 erin gedaan. had ik nog liggen. en nou doet ie het veel beter, maar toch nog klein beetje bij vol gas, blub blub.

setup:

70cc imi
20 mikuni
eerst 55 sproeier, nu een 220?. (staat erop)
 

MBBBBBB 29-1-03?18:20 Print reply
Posts: 2340
heb je al wat geprobeerd met je luchtstelschroef?
want doordat er veel uit is krijgt ie waarschijnlijk veel meer lucht binnen... dus zou je die dichter moeten draaien..

suggestie?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-1-03?18:29 Print reply

Posts: 7007
van sproeier 55 naar 220 :n zal wel niet helemaal kloppen
maja denk idd dat hij teveel lucht krijgt omdattie eerst gewoon vol met zooi zat dus luchtschroef proberen
 
nobody fuck with us!!
huh 29-1-03?19:18 Print reply
Posts: 1755
Sproeier 55 is erg klein voor Mikuni en 220 is weer heel groot . Tis moeilijk afstellen met een powerfilter vind ik zelf.

Als je vol gas problemen hebt zal die luchtstelschroef niet veel werken. In [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/faq.asp?id=48&action=view[/t]deze faq[/URL] staat hoe je je brommer vol gas afsteld. Ik zal ff quoten, dan hoef je nie die link aan te klikken en op te zoeken waar het staat enzo :

"Het afstellen van de hoofd sproeier is een simpel maar toch tijd rovend karwijtje. Als eerste moet je er voor zorgen dat je moter al goed loopt. Als de moter warm is ga je een stukje rijden(5-10km) en terwijl je volgas in de hoogste versnelling rijdt knijp je de koppeling in en draai je het kontact slot om. Het is van het grootste belang dat je de koppeling niet meer los laat tot dat je stil staat. Het zal je als snel opvallen dat het tegenvalt om tegelijkertijd de koppeling in te knijpen en het kontact slot om te draaien. Een maal tot stilstand kun je ter pleke de bougie uit de cilinderkop draaien (denk er aan, hij is warm) of in de vrij naar huis toe 'rollen' en daar de bougie verwijderen.
Nu we de bougie hebben verwijdert kunnen we het bougie beeld gaan bekijken. Aan het bougie beeld is te zien of je een grotere of kleinere sproeier maat moet nemen. Bij een vettige, beroete zwarte bougie heb je bijvoorbeeld een kleinere sproeier nodig. Een wittige elektrode betekend een te arm mengesel."
 
Flow 29-1-03?20:20 Print reply
Posts: 88
en waar dient deze schroef voor op dit plaatje?
want als ik daar aan draai gebeurt er nix als ik de motor aan heb
het is een 20 mikuni



[Dit bericht is ge-edit door Flow op 29-1-03 20:24]
 
huh 29-1-03?20:27 Print reply
Posts: 1755
Dat is je stationair schroef. D'r zou toch echt wat moeten gebeuren als je daaraan draait (zonder gas bij te geven).

Draai er eens aan en luister naar het geluid van je motor, als je em indraait (vaster, naar rechts), dan zou je motor stationair meer toeren moeten gaan draaien. Draai je em juist uit (losser, naar links dus), dan zou je motor rustiger stationair moeten gaan draaien, of op een gegeven moment een beetje gaan stotteren of zelfs afslaan.

De stationairschroef bepaald i.c.m. de luchtstelschroef (dat kruiskopschroefje vlakbij je filter) het stationair toerental en de gasreactie. Ook dit staat allemaal in die faq.
 
Rudy 29-1-03?20:33 Print reply

Posts: 3471
startionair schroef
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
electrics 29-1-03?20:39 Print reply
Posts: 111
Het kan zijn dat zijn gaskabel te strak staat.
Dan doet de stationair-stelschroef ook niks meer.

 
Flow 29-1-03?23:15 Print reply
Posts: 88
hoe kan ik merken dan, dat me gaskabel te strak staat? en hoe moet ik hem minder strak maken? nieuwe binnen plus buitenkabel kopen? en hoe moet de kabel dan lopen?
 

Dit topic is 644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved