Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitgehoond inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7284 - uitgehoond inrijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 29-1-03?16:56 Print topicpost
Posts: 1588
hoe moet ik dit inrtijden?? wil strax echt megaveel compressie overhouden.
een extra voetpakkign zou dat nut hebben op een 50cc (39mm nu hij is uitgehoond) met ene nieuwe meteor zuiger??

en hoe inrijden zelfde gewoon als met nieuwe cill of hoe anders?
 

Pingu 29-1-03?17:12 Print reply
Posts: 1842
gewoon hetzelfde inrijden als anders, t beste is 500km maar dat vind ik een beetje veel, 300 moet ok wel gaan. maar 2 voetpakkingen.. tja, bij mijn getunede hebo werkt het, gaat langer door, maar ik denk dat de vorm van de std uitlaatpoort niet zo super is, zodat het weinig uitmaakt. en als je veel compressie wilt, zul je de kop moeten bewerken, bolling iig zelfde als zuiger over ong. 7/8mm denk ik en flink stuk eraf draaien, maar ik denk niet dat je met een std 50cc er zoveel uit kunt halen met een hogere compressie, wil je harder zou ik eerst iets aan die cil doen...
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Woeter 29-1-03?17:22 Print reply

Posts: 2832
[URL[t]]http://www.brommerforum.nl/faq.asp?id=69&action=view[/t]Ik heb niet voor niks midden in de nacht een FAQ zitten typen!!! [/URL]
 
MBBBBBB 29-1-03?17:55 Print reply
Posts: 2340
wat bedoel je precies met extra voetpakking?
want daar krijg je geen mega compressie van. en dat wil je wel

het heeft pas nut als je poorten niet open komen... en dan hierdoor iets ophogen.. en dan je cil of je kop afvlakken..

ik heb ook imi 50 lc.. komt niet helemaal open.. dus 2 pakkingen... en dan halve mm van de cil af.. zodat de hoogte weer gelijk blijft.. en toen nog es 0,75 mm van de kop af...
 
Hans F 29-1-03?18:04 Print reply
Posts: 4326
heeft niks te maken met het wel of niet opengaan van de poorten, eerder met het veranderen van timingen
 
MBBBBBB 29-1-03?18:15 Print reply
Posts: 2340
als je poorten niet open komen.. dus de zuiger blijft te hoog staan.. dan heb je toch meer winst van je poorten als je zorgt dat ze wel volledig open komen...
 
Blukaap 29-1-03?19:19 Print reply

Posts: 10006
Hoeft niet (leuk voorbeeld is die Kaio70 cilinder voor NSR).
Als die volledig opent wordt ie enorm hoogtoerig (12/13000 gok ik), maar dat kan de rest van je brommer echt niet zomaar hebben.

En Placer: gewoon 200km beetje rustig aan (<6,7000 toeren en goed warmrijden).
Ik doe het maar 100km bij een gehoonde cilinder, maar die werk ik dan wel ffkes af (poorten worden VLIJMscherp door honen).

Zolang je warmrijdt en ie niet te arm loopt gaat dat echt wel goed.
 
Bastila is lief
barry 29-1-03?20:48 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Pingu

maar ik denk niet dat je met een std 50cc er zoveel uit kunt halen met een hogere compressie, wil je harder zou ik eerst iets aan die cil doen...



mijn 50cc orgineel van de mt heeft me toch fucking veel compressie! echt mega wreed gewoon,vat het ook niet, maar je moet echt veel kracht zetten om hemd oor de compressie heen te drukken, en het is ook plof plof plof (motor uit) dus alleen de slagen die die maakt met de kickstarter, en dan niet nog wat ploffen (Slagen) er na maken. echt vet

had ik dan maar met mijn mtx :(
 
He?
PlaceR 30-1-03?18:53 Print reply
Posts: 1588
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Hoeft niet (leuk voorbeeld is die Kaio70 cilinder voor NSR).
Als die volledig opent wordt ie enorm hoogtoerig (12/13000 gok ik), maar dat kan de rest van je brommer echt niet zomaar hebben.

En Placer: gewoon 200km beetje rustig aan (<6,7000 toeren en goed warmrijden).
Ik doe het maar 100km bij een gehoonde cilinder, maar die werk ik dan wel ffkes af (poorten worden VLIJMscherp door honen).

Zolang je warmrijdt en ie niet te arm loopt gaat dat echt wel goed.


hij begon vandaag (trok hem ff door moest geloof ik af en toe heel rustig) heel gek te stoten en stotteren bij de 7500 (alsof ontsteking af en toe happerde)

gelijk afgeremd motor rustig laten uitdraaien en afgezet en gekeken of compressie nog goed was.

was allemaal nog goed daarna nog een keer geprobeerd (ging goed) en daarna weer gek doen.

was het probleem???

en 200km onder de 5/6000 oke dan eerste 25km ben ik niet boven de 4000geweest eek me wel slim. heb eindelijk veel compressie en wil ik graag tijd zo houden.

en me spoelpoorten had hij gefreesd en gepolijst (koste 5euro meer) dus zal wel goedzitte
 
MBBBBBB 30-1-03?19:22 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: PlaceR

en me spoelpoorten had hij gefreesd en gepolijst (koste 5euro meer) dus zal wel goedzitte

ehm.. ik denk dat ie daarmee bedoeld heeft dat ie het tussenschot scherp heeft gemaakt en de binnekant heeft gepolijst..
niet de poorten in de cil.. dan was het net zo slim geweest meteen inlaat en uitlaat mee te nemen want dan slijt het evengoed nog

Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Hoeft niet (leuk voorbeeld is die Kaio70 cilinder voor NSR).
Als die volledig opent wordt ie enorm hoogtoerig (12/13000 gok ik), maar dat kan de rest van je brommer echt niet zomaar hebben.



ehmjah.. word wel hoogtoeriger dan jah..
hoezo kan de rest dat niet hebben?.. maar je gebruikt dan toch gewoon het hele vermogen van je cil.. want anders laat je een deel ongebruikt
 
Hans F 30-1-03?19:39 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: PlaceR



was het probleem???




wss rotte bougie of te grote sproeier
 
the-roadrunner 30-1-03?21:20 Print reply
Posts: 499
1 tip van mij is da je je zuiger ook f onder hande neemt, dus als je zon recht zuiger hebt druk je hem in de draaibank en maakt je er een mooie schuine kant aan (van de bovenkant dan he).
dit heeft als voordeel dat hij eerder de poorten opent en hierdoor meer mengsel krijgt.
Dus sneller optrekken (en mogelijk een hogere top)
en jah dit werkt echt bij mijn mb5 met gewone zuiger 55/60km/p, en met een afgedraaide 70km/h.
En hij trekt dan goed op

 
lalalalalala echt v@
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-1-03?22:11 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: the-roadrunner

1 tip van mij is da je je zuiger ook f onder hande neemt, dus als je zon recht zuiger hebt druk je hem in de draaibank en maakt je er een mooie schuine kant aan (van de bovenkant dan he).
dit heeft als voordeel dat hij eerder de poorten opent en hierdoor meer mengsel krijgt.
Dus sneller optrekken (en mogelijk een hogere top)
en jah dit werkt echt bij mijn mb5 met gewone zuiger 55/60km/p, en met een afgedraaide 70km/h.
En hij trekt dan goed op



je verneukt alleen maar je squish daardoor volgens mij en waarschijnlijk is de timing van je cilinder zo verneukt dat hij daardoor juist iets beter gaat lopen. dit heeft het zelfde effect als extra voetpakkingen. alleen zou je dan die extra voetpakkingen die dikte van de bovenkant van je cilinder moeten afdraaien om er kwa compressie niet op achteruit te gaan.
 
ik haat mensen
Blukaap 30-1-03?23:11 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB
ehmjah.. word wel hoogtoeriger dan jah..
hoezo kan de rest dat niet hebben?.. maar je gebruikt dan toch gewoon het hele vermogen van je cil.. want anders laat je een deel ongebruikt


Uhm, d'r is echt niet zomaar iets (uitlaten+ontsteking) voor NSR te krijgen wat het aankan om op 12/13000 toeren topvermogen af te geven.

En Placer: bougie al een keer vervangen, of proberen af te stellen ?
 
Bastila is lief
huh 31-1-03?13:23 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: the-roadrunner

1 tip van mij is da je je zuiger ook f onder hande neemt, dus als je zon recht zuiger hebt druk je hem in de draaibank en maakt je er een mooie schuine kant aan (van de bovenkant dan he).
dit heeft als voordeel dat hij eerder de poorten opent en hierdoor meer mengsel krijgt.
Dus sneller optrekken (en mogelijk een hogere top)
en jah dit werkt echt bij mijn mb5 met gewone zuiger 55/60km/p, en met een afgedraaide 70km/h.
En hij trekt dan goed op



Hmm beetje onzinnig, dit heeft alleen nut als je berekend hebt hoeveel je d'r af haalt. Voor het zelfde geld hou je geen compressie en squish meer over en is je timing naar de *****. Dus voordat iedereen zijn zuiger in een draaibank douwt...

Je kan je zuiger trouwens beter in de bankschroef zetten, dan komen er pitjes in en dan koelt het mengsel je zuiger beter
 
Slammer 31-1-03?13:48 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: PlaceR

hij begon vandaag (trok hem ff door moest geloof ik af en toe heel rustig) heel gek te stoten en stotteren bij de 7500 (alsof ontsteking af en toe happerde)



Had ik ook bij een 70cc Euro. Ik had dat als ik em dan nog iets verder doortrok dat ie het daarna niet meer deed (in die versnelling tenminste) klinkt allemaal erg raar. Ik zou gewoon eerst rustig blijven inrijden, als je daarmee klaar bent es naar de rest kijken. Probeer anders je kop nog iets aan te draaien (niet met kracht!) maar het kan zijn dat hij na een eindje rijden wat losser is gaan zitten en dan zou dat stoten een soort van klapperen van de kop kunnen zijn waar de lucht af en toe tussen weggaat.
 

Dit topic is 1333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved