gideon_2 |
28-1-03?16:05 |
Posts: 43 |
de goed vlgorde van de koppeling is:
1 koppelhuis
2 ring met in kepingen zodat hij over je as kan.
3 onder kant van d koppeling
4 kop plaat
5 ijzer plaat
6 kop plaat
7 ijzer plaat
8 kop plaat
9 boven kant kopling
10 circlip
dan de veren er op dan het plaat je waarin de kogellager zit.
als dit goed zit kunnen dit ongeveer de redes zijn
1 je kabel staat niet strak genoeg (duh)
2 je platen zijn gebogen
3 de druk op je koppeling is niet over al het zelfde kan door versleten veren komen of de bouten niet goed vast gedraaid
4 je opstaande randen van het huis zijn niet glad genoeg meer te beschadigt
5 er zit niet genoeg olie tussen het huis en de as of misschien zit erwel veel vuil tussen
hoop dat je hier wat mee kunt
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
28-1-03?16:24 |
Posts: 5996 |
mischien zitten je platen vastgekoekt. had ik ook bij een crosser 125cc die ontkoppelde ook niet
|
|
ik haat mensen |
|
ardan |
28-1-03?16:38 |
Posts: 595 |
misschien plakt je koppeling gewoon stevig en doordat er nog geen cil etc opstaat draait de kruk gewoon nog mee,geen compressie,gewicht zuiger due hem vertagen,staat je vliegwiel erop?dit zou wel genoeg gewicht moeten zijn.
en als het dat niet is,is het idd iets anders,misschien is het paddestoeltje er wel in,maar de hendel verkeerd.zit binnenin een ronde en rechte kant als ik me goed herriner.zit er miss andersom in,waardoor paddestoel niet uitgedrukt word.
alles aflopen,er kan niet zeer veel fout zitten
|
|
have a blast,go fast |
|
jaz86 |
28-1-03?18:10 |
Posts: 543 |
ok, ik was ff vergeten te vertelle dat ik er ook nog geen olie in heb. daar wilde ik mee wachten tot ik wist dat alles goed zit, zodat ik het strax niet er weer uit moet hale snap? kan het daar aan liggen?
of kan het komen omdat ik misschien een ringetje oid ben vergeten? ik kan m'n huis wel bewegen (in en uit het blok alshetware) en de platen ed in het blok ook, ligt het hier misschien aan???
en ja, ik heb me vliegwiel er wel al op, alles behalve cilinder/kop/carb/uitlaat/olie
|
|
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID *** |
|
PlaceR |
28-1-03?19:19 |
Posts: 1588 |
zondeer olie kan hij dus neit onkoppelen he
mijn snr zelfde probleem als hij sochtens koud is meot ik eerst stukkie douwen anders komt koppeling niet los (verkekrdee olie ofzo gaat binnenkortt toch weer orginele hodna sjit in)
of toch beter tts??? voor in de verspeedingsbak??
|
|
|
|
ardan |
28-1-03?21:51 |
Posts: 595 |
die ring,die onder de koopeling moet MOET er in.
ik had die eens boven in plaats van onder gedaan en hij koppelde niet meer,wees er dus zeker van dat die goed zit,alles moet goed ziten.zo simpel is het
|
|
have a blast,go fast |
|
rebuild nsr |
28-1-03?21:51 |
Posts: 494 |
ik heb het nog gekker als ik een tijdje 100 heb gereden dan ontkoppelt ie ook niet meer, als je dan na een tijde rustig het gas er weer op gooit dan komt ie weer los. waarschijnlijk komt het omdat ik een nsr koppelinmg in een mbx blok heb gezet maarja dat kon toen niet anders
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
Blukaap |
28-1-03?21:59 |
Posts: 10006 |
Ik denk dat je koppeling gewoon slipt als je 100 rijdt en dat dan die platen aan elkaar smelten zo ongeveer.
En een MBX koppeling past prima in een NSR.
|
|
Bastila is lief |
|
Steve_ZHC |
29-1-03?08:01 |
Posts: 2716 |
Heb je wel een schematische tekening van het blok en alle onderdelen gebruikt?
Ik wist eerst niks van motorblokken, toen zo'n tekening bij het inbouwen van mijn 5 bak en in wel 3 keer goed
En nu ken ik ze uit m'n hoofd...
Maar je moet ff naar [URL[t]]http://66.78.26.10/~maxtsx/hondamt5/tuning/enlarge/10.jpg[/t]deze site (gesneakt van My Honda MT5)[/URL] dan moet het wel duidelijk worden...
|
|
|
|
De Schout |
29-1-03?13:06 |
Posts: 5327 |
t is heel normaal dat je kruk gewoon blijft draaien als je de kopling innijpt, als er geen cil of staat, maar probeer anders je krukas is tegen te houden aan het vliegwiel en dan nog een stukje douwen met kopling in
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
30-1-03?11:04 |
Posts: 8499 |
Quote: Originally posted by: PlaceR
zondeer olie kan hij dus neit onkoppelen he
mijn snr zelfde probleem als hij sochtens koud is meot ik eerst stukkie douwen anders komt koppeling niet los (verkekrdee olie ofzo gaat binnenkortt toch weer orginele hodna sjit in)
of toch beter tts??? voor in de verspeedingsbak??
zwetsbal
zonder olie kan hij WEL ontkoppelen. Het kan idd zijn dat ie niet ontkoppelt als de olie erg koud (en dus ook dik) is. honda olie heeft dit net zo goed..
TTS is geen olie voor in de versnellingsbak, daarom mede zwetsbal.. tts is voor in je benzine te flikkeren, je gooit toch ook geen 15W40 in je tank....
maargoed, daarmee is het probleem niet opgelost, ik denk inderdaat dat het wel zou schelen als je je vliegwiel vasthoud net zoals hierboven gezecht wordt.. anders heeft het geen weerstand he.. probeer je brommer maar eens in de vrij te zetten en dan starten ofzo zonder tandwiel/ketting op de secundaire as, dan draait die ook gewoon rond.. als je hem dan vastpakt draaitie niet meer, komt ook gewoon door de weerstand...
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Blukaap |
30-1-03?11:12 |
Posts: 10006 |
Goed, als eerste moet je dus kijken of die getande ring goed zit.
Dan heb je nog een 2e en misschien 3e mogelijkheid.
2e: je koppelingsdinges met die gaten d'r in en tanden die naar buiten wijzen valt niet goed op z'n plek, dit denk ik omdat je de platen kan bewegen.
Dat is eventjes een beetje klooien om het er goed op te krijgen meestal.
3e je hebt je koppelingskabel niet strak genoeg of veel te strak aangedraaid (denk het eerste).
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
30-1-03?11:18 |
Posts: 14825 |
heb je wel goed vastgedraait, ik bedoel dat je niet eerst 1 van die koppelingsbouten vast zet en daarna pas de ander? dan kan je huis klein beetje kantelen en zichzelf vast zetten... doet hij ook nix meer |
|