Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - warmtewisselaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7248 - warmtewisselaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 27-1-03?12:13 Print topicpost
Posts: 10000
aangezien ik mss binnenrotor erop ga mikken en ik wel stroomvoorziening wil hebbe dacht ik gisternacht ff na...


de uitlaat wordt enorm warm...en met deze 'energie' wordt helemaal nix gedaan....

dus ik dacht...Warmtewisselaar....als daty niet te moeilijk is dan kan het mss voor stroom zorgen bij binnenrotor...

maar die dingen werken volges mij heel ingewikkeld en ineffiecient...ik ga me er s ff in verdiepen...


en anders dacht ik..je maakt op de zijkant van de rotor magneten (wordt ie wel weeer zwaarder van:() en dan fix je zelf spoelen..


het probleem is dus dat ik niet met een lege accu wil staan...en opladen....hoe zit dat..je moet die dopjes er toch uitdraaien als je op laadt?? met acculader??

anders dacht ik ik fix een stekker aan mn accu en ik steek em daarna gewoon in de lader....maja...die doppies...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

de_koen 27-1-03?12:26 Print reply

Posts: 5595
dopjes moeten er niet persee uit hoor, meeste accu's hebben een overloop, en halen hun verluchting langs daar dan.
lampjes met een laag vermogen en een gelaccu werken goed, idd stekkertje er aan en aventoe aan de lader.

ff iets anders, bij een MT kan je op de geel-zwarte draad ook je verlichting op aan sluiten , staan nml 12v op, mss is dit bij jouw onsteking ook wel het geval en kan je die draad gebruiken om je accu bij te laden (wel een diode ertussen zetten dan )en je lichten dan weer op de accu,moet ook gaan dan lijkt me.

anders kan je nog altijd gaan klojen met de dynamo's die je van je familie's fietsen ript
 
Honda 5-Bak te koop
Joost 27-1-03?12:59 Print reply
Posts: 1108
Wamte wisselaar, geniaal id martijn ....
Uitvoering is wel erg lastig, maar het is echt wel een slim id.. Warmte naar electriciteit gaat volgens mij nog niet echt. Of je moet een sterling moter bij je brommer op bouwen..

Was ook kan is een turbo die een dynamo aandrijft.... ik droom weer.....
 
It is going to be a Endless summer...
Martijn 27-1-03?20:27 Print reply
Posts: 10000
ja...turbo dacht ik ook..maar dat kost weer druk...blablabla moet je weer andere uitlaat oid..

stirlingmotor en dan dynamo oid??

ik dacht meer aan kernreactor, maar dna zonder dat spullhoe heet dat...wat je erin mikt...dat nucleaire...kan ern iet op komen..domme ik...

maja...dus...water gaat koken, drijft turbines blablabla dynamo, stoom condenseert...gesloten systeem...

dat wekt stroom op..maar erg inefficient..kga nog es kijke hoe zon wisselaar precies werkt..ik vind het idee ook heel goed..maar mss heel onrealiseerbaar...

gewoon flinke waterleiding om je bocht spiraliseren...beschermt je uitlaatlak ...en zal wel water aan de kook brengen..

ik kan verder ook nix bedenken om stroom op te wekken..wat niet ten koste gaat van het vermogen....althans niet zo veel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
electrics 27-1-03?20:53 Print reply
Posts: 111
Monteer een ventilator(computer/auto) in de rijwind, als deze door de wind draait zal hij stroom leveren.
Het vermogen is alleen niet zo veel(net zoveel als die opneemt), misschien is dit wel genoeg om je accu op te laden overdag.

 
Martijn 27-1-03?21:03 Print reply
Posts: 10000
is idd wel slim..

een computerventilator bij de uitlaat ofzo is mss ook leuk...net als wat joost ong. zei..

anders spoelen op mn koppeling maken ezno :(

het is ook zo lastig allemaal :a ik sprokkel gewoon wat plutonium bij elkaar...is makkelijk in deze tijden..en ik bouw er een kernreactor op..dat moet voldoende zijn...paar turbines enzo...wordti e niet zwaarder van enzo
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
electrics 27-1-03?20:53 Print reply
Posts: 111
Misschien werkt een Turbo-Fan uit de modelbouw wel.
Dit is een vliegtuig-proppellor die in een buis zit met motor eraan, zo lijkt het op een straalmotor.
Deze motoren vragen vrij veel stroom dus kunnen misschien ook wel veel leveren.

 
Rudy 27-1-03?21:56 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Joost

Wamte wisselaar, geniaal id martijn ....
Uitvoering is wel erg lastig, maar het is echt wel een slim id.. Warmte naar electriciteit gaat volgens mij nog niet echt. Of je moet een sterling moter bij je brommer op bouwen..

Was ook kan is een turbo die een dynamo aandrijft.... ik droom weer.....


leuk idee maar als je uitlaat kouder maak worden je uitlaatgassen kouder (duhhh)gevolg is dat de uitlaatgassen trager blijken te zijn en het gevolg is eigelijk dat je uitlaat wat laagtoerigerword (had dit andwoord van joost verwacht )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 27-1-03?23:21 Print reply
Posts: 10000
ja dat dcht ik ook al...ook met die turbofan van joost...zei ik ook al dat je dna andere prestaties kreeg/andere uitlaat moes...

en die turbofan propellor van vliegtuiggie...is vast krachtige motor...en kost dus ook veel kracht om em aant draaien te krijgen..

mss dynamootje op de krukas oid...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 27-1-03?23:36 Print reply
Posts: 7079
Of een spoel onderin je zuiger bakken en braden!!
Is da niks of lul ik weer eens dom om m'n posts te krikke
 
Martijn 28-1-03?12:46 Print reply
Posts: 10000
snelle niet roterende delen moet je vanafblijven siwwn...dat moet je de rest van je leven onthouwen...

zuiger gaat hypersnel op en neer...niet vijlen...anders dan komt alles in onbalans..met spoel dus ook..maja..

mss moet ik gewoon een dynamo op mn krukas zetten...gewon prise directe ...kijke of ie dan niet gaat fikke ...ding steekt dan ook wel door mn carterdeksel heen enzo..maja..mot wat he...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 28-1-03?19:08 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Martijn

snelle niet roterende delen moet je vanafblijven siwwn...dat moet je de rest van je leven onthouwen...

zuiger gaat hypersnel op en neer...niet vijlen...anders dan komt alles in onbalans..met spoel dus ook..maja..

mss moet ik gewoon een dynamo op mn krukas zetten...gewon prise directe ...kijke of ie dan niet gaat fikke ...ding steekt dan ook wel door mn carterdeksel heen enzo..maja..mot wat he...


opzich lijkt mij ontsteking van enduro motor erg leuk .Meestal maar wel licht (en nog een aardig vermogen ook )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 1-2-03?00:04 Print reply

Posts: 14825
hmm interessant,
maar niet echt uitvoerbaar ben ik bang...
Kan je geen 2e spoel aanmaken, hoeft maar kleintje te zijn.. kleine gelijkrichter ervoor (wil ik je wel fftjes mee helpen) en dan super-bright-ledjes erop?? id was van michiel...
of anders trappers erop met vsnaartje naar dynamo
 
MB50TUNED 1-2-03?00:28 Print reply
Posts: 1054
Monteer anders een dynamo op je oliepomp of toerenteller aansluiting in je blok . Die dingen heb je toch niet aan.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved