Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Mijn nieuwe rs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 599 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #7229 - Mijn nieuwe rs
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nasic 25-1-03?21:02 Print topicpost
Posts: 890
zoals enkelen onder jullie al weten heb ik afgelopen zondag 5-1-03 me wederom een aprilia RS50 Rossi replica uit 1998 gekocht. Dit keer voor de hobby en het opvoeren. De bedoeling is dat hij volgend jaar na de zomer (+/- oktober) helemaal af is, en gewoon in topstaat verkeerd.

na een jaar rs te hebben gereden, had ik deze veruild voor een rieju rr. dit vond ik niks, dus toch maar weer rs gekocht!

ik heb hem goedkoop kunne kopen (prijs hebbe jullie nix mee te maken :wink: )


dit mankeerde er aan bij de verkoop:
*koppeling greep heel noks aan, je kon niet lekker wegkomen
* slechte powerband, al was hij redelijk goed afgesteld
* 2 grote kuipdelen beetje vernaggeld, vooral door stiltaand om laten vallen, en te onwijs over drempels rijden met verlaagde voorkant.
* je hebt 3 sleutels nodig, 1 voor contact, 1 voor slot, 1 voor buddy. ze zijn ooit allemaal hetzelfde geweest, maar hier moet ik dus mee naar een geduldige sleutelsmid, die 1 goede sleutel gaat maken
* veel kleine dingen als voetsteunen, schakelpook enz zijn hobby gefixt ipv vervangen
*luchtfilter was hobby gefixt.
* en zo kan ik nog ff doorgaan, maar de prijs was ernaar.

hier een paar fotows savonds na de aankoop:



[color=green]6-1-03 [/color]maandagavond meteen zooitje losgemaakt. Koppelingshuis was ingesleten, en dit was dus ook het probleem van het slechte wegkomen. ik heb nu het koppelingshuis weer uitgeveild, dit ging perfect volgens mijn dealer, dit werd namelijk ook vaak bij crossmoto's toegepast. verder heeft de versnbak nogal wat speling overal. Voordeel wel was dat de eigenaar er nieuwe koppelingsplaten in heeft gezet. over 2 weken begin ik met reviceren, daar heb ik nu geen tijd voor ivm stage.


hier rs zonder koppelingsdeksel en koppeling

rood omvierkant zijn de plaatsen waar de koppeling in het huis was geleten. daar heb ik het dus uit moeten veilen

rood omvierkant waar de koppelingspen ook ingesleten is. hiervoor haal ik nog een nieuwe (25eur)

koppelingsdeksel


[color=green]7-1-03 [/color]tot mijn verbazing zit er een nog zeer goede DR50cc snel onder, met een Top performaces 70cc kop..... raar, maar goed, na ff rustig te hebben gereden, toch maar ff volle bak, de drang is groot, ook al is het glad. 85-90km/u op de teller haalt ie. met veel kabaal, de originele eindemper zit helemaal volgekoekt.


dr50cc, cilinder is iig nog niet oud

70cc top performances kop

na school meteen ff langs de dealer gegaan. Metrakit uitlaat kost 170 euro, gianelli 200, en leovince 160. jah zou je zeggen, leovince? het lijkt mij iig een mooie pijp, maar de vraag is: issie voor 50 of 70cc, want ik hoef geen 50cc uitlaat op me 70cc.
Mikuni 24mm heb ik meteen maar besteld, net zoals benzinekraan, origineel luchtfilter, yamaha dt drukveren, pakkingset voor blok, en nog wat kleine delen. knipperbollen meteen meegenomen, maar dat zijn niet de goeie, want ze gaan te snel.

[color=green]8-1-02 [/color]vandaag teruggegaan met knipperbollen. deze keer goede besteld, en stickerset van playstation2/energie gehaald samen met dellorto en DR stickers, om de ergste schade van de kuipen weg te werken, want spuiten zit er de eerste maanden niet in.


deze kant is het ergste beschadigd

rechter kuip..... tis niet allemaal skade wat je ziet aan witte stukjes, want keb het hier net in de autowax gezet, het spiegelt ook wat van de lamp.

vandaag ook egt 45 km door deze kouw (-8) heengereden. rs starte heel slecht, en de eerste km was niet om over naar huis te schrijven. onderweg ff banden opgepompt. damn, wat waren die leeg. op de terugweg trok ie al veel makkelijker door teoren heen, resultaat is nu rechtopzittenden 90km/u @ 11k. koppeling werkt verders ook weer perfect, nu alleen nog ff ketting inkorten, want de spanner zit aan het eind, en de ketting is slap.

vandaag ook ff nieuwe slangklemmen gehaald voor me waterslang. dr zaten van alle merken/afgeraffelde zooi door mekaar. keb nuj in 1x alles hetzelfde merk/maat gehaald. meteen ff kunstof sluitringen voor in me kappen gehaald. die slijten nl. niet zo hard in de lak van de kappen.

morgen ga ik kijken of ik de oliepomp van me rieju weer aan kan sluiten

[color=green]11-1-03[/color] na een paar drukke dagen (geen tijd voor rs) heb ik vrijdag me oliepomp weer aangesloten. deze had ik nog liggen van de rieju. eerst ff uit elkaar gehaald en sgoongemaakt. monteren, en hij deed het in 1x zonder probleem. nadeel is wel dat me sensor voor de olielamp het niet meer doet, dus die ga ik nog wel ff fixen

omdat er een paar bevestigingspunten van de kuip misten, en er een klein scheurtje inzat, ben ik vrijddag ook gaan polyesteren. zeer goor werk, je handen krijg je het niet meer vanaf. maar het resultaat mag er zijn. alabastine heb ik gebruikt. het koste wat, maar het is echt super goed spul, en me kuipen zijn dan nu ook weer helemaal goed!

Meteen zal ik maar even de momentele toekomstige setup vermelden:
-Airsal 70,02cc tuned
-carters/spoelingen in blok worden aangepast
-24mm mikuni met ronde schuif
-polini/arrow uitlaat (een msn contact van me heeft bevestigd dat deze hetzelfde zijn, nu kijk ik even welke het goedkoopste enzo is)
-Doppler race krukas
-Yamaha DT koppelingsdrukveren, en evt exta plaat
-Metrakit/Top performances CDI
-Origineel luchtfilter + extra gaten
-evt onsteking vervroegen wanneer nuttig
opmerkingen over de setup? ik hoor het graag!

[color=green]19-1-03[/color] De laatste paar dagen veel kleine werkjes vericht. Benzinekraan, luchtfilter onderdelen zijn binnengekomen en gemonteerd, achterlicht ff gespoten met blacklightspray, en GOED gemonteerd, knipperlichten gekocht en gespoten, lichtschakelaar gefixt, km/toerenteller kabel goed erop gedraaid ipv scheef, ga zo maar door. Het grote wachten is nu op de volgende bestelde onderdelen:
-Lagerset
-Keeringset
-Pakkingset
-Zuigerveer
-Polini uitlaat
-24mm mikuni
Als dat namelijk binnen is kan ik aan het reviceren/tunen/opvoeren gaan. het echte werk begint dan dus. :lol:



en nog ff pics van afgelopen zondag, hoe ie er dus nu bijstaat
Welliswaar zonder kuip, maar die komt er de eerste maand ook nog niet op :wink:










tis een Rossi bj. 1998
momentele setup:
DR 50cc
12mm uitgeboorde ori carb
originele uitlaat
Doppler krukas

 
Ducati 900SS

Robert Lukkes 26-1-03?17:01 Print reply
Posts: 1406
Mooi brommertje.
Dit is toch het oude type.
Deze vind ik wel stoer eruit zien.

Iedereen is tegenwoordig op de Aprilla RS toer.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Nasic 26-1-03?17:20 Print reply
Posts: 890
Dit is idd het oude type..... naar mijns smaak mooier.

enneh rs toer? ik had er 2 1/2 jaar geleden al 1
 
Ducati 900SS
DiaL-OuT 26-1-03?17:30 Print reply
Posts: 419
Leuk joh!
Suc6 met het opknappen
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 26-1-03?19:59 Print reply

Posts: 7007
relaxt ding! ziet er nog best goed uit en zo te zien heb je meeste problemen al verholpen
nette koop dus
ik wil hem wel eens zien als hij af is vet relaxte spullen die eronder komen
 
nobody fuck with us!!
Nasic 27-1-03?18:57 Print reply
Posts: 890
het wachtend is nu dus op de 24mm en plienie uitlaat..... dan ga ik reviceren/opvoeren

keb ook al een goedkoper spuiter gevonden, hij krijgt een totaal nieuwe paint
 
Ducati 900SS
joachim 27-1-03?19:17 Print reply
Posts: 204
Ben benieuwd naar het spuitwerk! Zeker foto's posten!
 
glenn007 28-1-03?09:56 Print reply
Posts: 255
Die originele demper he! Kun je die opendoen? Of niet? Want ik krijg er 1 van iemand en die dempt zeer slecht en daardoor. Anders zou ik er nieuw won indoen he. Dus kijk er eens naar ofzo! Goed?
 
www.geocities.com/teammagic71
Blukaap 28-1-03?11:09 Print reply

Posts: 10006
Erg leuk ding en je pakt het ook goed aan, ik ben benieuwd.
Hoop dat je weer met zo'n aparte kleurencombo komt als je eerste.
 
Bastila is lief
Nasic 28-1-03?20:04 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: glenn007

Die originele demper he! Kun je die opendoen? Of niet? Want ik krijg er 1 van iemand en die dempt zeer slecht en daardoor. Anders zou ik er nieuw won indoen he. Dus kijk er eens naar ofzo! Goed?


die van oud model kan niet los, die is dichtgelast (helaas). maar dr komt toch een compleet andere uitlaat op.

en qua uiterlijk: deze keer pak ik het weer goed aan, alleen niet zon wilde kleurstelling zoals vorige keer (ivm wouten)
deze keer wil ik alle kappen atraciet hebben (heel donkergrijsmetallic), de wielen zilver metallic, en 'RS' op de kuip in chromen stickers, net zoals de rs'en uit 94' in het geel hebben.
 
Ducati 900SS
thedoctor 28-1-03?20:56 Print reply
Posts: 523
heb zondag mijn rs opgehaald met snelle 50 en een gianelli uitlaat mooi geluid en die demper ooh wat is die mooi groot ga morgen de kappen eraf halen en dan de kappen schuren en die van mijn broer zijn nsr ook want die ga ik voor hem in Jurgen v/d Goorbergh kleuren spuiten
Maar foto's komen snel zijn al foto's gemaakt van hoe hij was toen ik hem kocht maar die moet ik nog krijgen want die heeft onlyschakels gemaakt en die moet hij nog naar mij sturen

 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
Nasic 31-1-03?19:57 Print reply
Posts: 890
Helaas duren de snelle onderdelen nog even..... dus het hele project loopt wat vertraging op! ik houd jullie op de hoogte
 
Ducati 900SS
NSR RULEZZ 1-2-03?16:31 Print reply

Posts: 4934
uuh dat is toch het nieuwe model?

hmzz zal wel weer iets mooi's uitkomen
ik ben eigenlijk wel fucking nieuwschierig wat je ervoor hebt gedokt
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
thedoctor 1-2-03?17:31 Print reply
Posts: 523
nee dit is de oude type rs ik vind hem persoonlijker veel mooier dan een nieuw type rs want die nieuwe zijn best wel heel erg breed en die heeft meer rondere vormen
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
Nasic 1-2-03?19:39 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: thedoctor

nee dit is de oude type rs ik vind hem persoonlijker veel mooier dan een nieuw type rs want die nieuwe zijn best wel heel erg breed en die heeft meer rondere vormen


tis oud model jah, en ik heb er puur voor gekozen om het uiterlijk.....
 
Ducati 900SS
Nasic 24-2-2003 18:38 Print reply
Posts: 890
vandaag ff kuipen erop gepleurt...... hij ziet er naar mijn id niet lelijk uit, maar stickers mogen wel minder, alleen kan dat helaas niet door de aanwezige schade. de red bull sticker op de luchthappertjes zijn er al wel af, en de DR sticker boven de gaasjes heb ik er ook alweer af. de rest is noodzakelijk :(










 
Ducati 900SS

Dit topic is 4446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved