zoals enkelen onder jullie al weten heb ik afgelopen zondag 5-1-03 me wederom een aprilia RS50 Rossi replica uit 1998 gekocht. Dit keer voor de hobby en het opvoeren. De bedoeling is dat hij volgend jaar na de zomer (+/- oktober) helemaal af is, en gewoon in topstaat verkeerd.
na een jaar rs te hebben gereden, had ik deze veruild voor een rieju rr. dit vond ik niks, dus toch maar weer rs gekocht!
ik heb hem goedkoop kunne kopen (prijs hebbe jullie nix mee te maken :wink: )
dit mankeerde er aan bij de verkoop:
*koppeling greep heel noks aan, je kon niet lekker wegkomen
* slechte powerband, al was hij redelijk goed afgesteld
* 2 grote kuipdelen beetje vernaggeld, vooral door stiltaand om laten vallen, en te onwijs over drempels rijden met verlaagde voorkant.
* je hebt 3 sleutels nodig, 1 voor contact, 1 voor slot, 1 voor buddy. ze zijn ooit allemaal hetzelfde geweest, maar hier moet ik dus mee naar een geduldige sleutelsmid, die 1 goede sleutel gaat maken
* veel kleine dingen als voetsteunen, schakelpook enz zijn hobby gefixt ipv vervangen
*luchtfilter was hobby gefixt.
* en zo kan ik nog ff doorgaan, maar de prijs was ernaar.
hier een paar fotows savonds na de aankoop:
[color=green]6-1-03 [/color]maandagavond meteen zooitje losgemaakt. Koppelingshuis was ingesleten, en dit was dus ook het probleem van het slechte wegkomen. ik heb nu het koppelingshuis weer uitgeveild, dit ging perfect volgens mijn dealer, dit werd namelijk ook vaak bij crossmoto's toegepast. verder heeft de versnbak nogal wat speling overal. Voordeel wel was dat de eigenaar er nieuwe koppelingsplaten in heeft gezet. over 2 weken begin ik met reviceren, daar heb ik nu geen tijd voor ivm stage.
hier rs zonder koppelingsdeksel en koppeling
rood omvierkant zijn de plaatsen waar de koppeling in het huis was geleten. daar heb ik het dus uit moeten veilen
rood omvierkant waar de koppelingspen ook ingesleten is. hiervoor haal ik nog een nieuwe (25eur)
koppelingsdeksel
[color=green]7-1-03 [/color]tot mijn verbazing zit er een nog zeer goede DR50cc snel onder, met een Top performaces 70cc kop..... raar, maar goed, na ff rustig te hebben gereden, toch maar ff volle bak, de drang is groot, ook al is het glad. 85-90km/u op de teller haalt ie. met veel kabaal, de originele eindemper zit helemaal volgekoekt.
dr50cc, cilinder is iig nog niet oud
70cc top performances kop
na school meteen ff langs de dealer gegaan. Metrakit uitlaat kost 170 euro, gianelli 200, en leovince 160. jah zou je zeggen, leovince? het lijkt mij iig een mooie pijp, maar de vraag is: issie voor 50 of 70cc, want ik hoef geen 50cc uitlaat op me 70cc.
Mikuni 24mm heb ik meteen maar besteld, net zoals benzinekraan, origineel luchtfilter, yamaha dt drukveren, pakkingset voor blok, en nog wat kleine delen. knipperbollen meteen meegenomen, maar dat zijn niet de goeie, want ze gaan te snel.
[color=green]8-1-02 [/color]vandaag teruggegaan met knipperbollen. deze keer goede besteld, en stickerset van playstation2/energie gehaald samen met dellorto en DR stickers, om de ergste schade van de kuipen weg te werken, want spuiten zit er de eerste maanden niet in.
deze kant is het ergste beschadigd
rechter kuip..... tis niet allemaal skade wat je ziet aan witte stukjes, want keb het hier net in de autowax gezet, het spiegelt ook wat van de lamp.
vandaag ook egt 45 km door deze kouw (-8) heengereden. rs starte heel slecht, en de eerste km was niet om over naar huis te schrijven. onderweg ff banden opgepompt. damn, wat waren die leeg. op de terugweg trok ie al veel makkelijker door teoren heen, resultaat is nu rechtopzittenden 90km/u @ 11k. koppeling werkt verders ook weer perfect, nu alleen nog ff ketting inkorten, want de spanner zit aan het eind, en de ketting is slap.
vandaag ook ff nieuwe slangklemmen gehaald voor me waterslang. dr zaten van alle merken/afgeraffelde zooi door mekaar. keb nuj in 1x alles hetzelfde merk/maat gehaald. meteen ff kunstof sluitringen voor in me kappen gehaald. die slijten nl. niet zo hard in de lak van de kappen.
morgen ga ik kijken of ik de oliepomp van me rieju weer aan kan sluiten
[color=green]11-1-03[/color] na een paar drukke dagen (geen tijd voor rs) heb ik vrijdag me oliepomp weer aangesloten. deze had ik nog liggen van de rieju. eerst ff uit elkaar gehaald en sgoongemaakt. monteren, en hij deed het in 1x zonder probleem. nadeel is wel dat me sensor voor de olielamp het niet meer doet, dus die ga ik nog wel ff fixen
omdat er een paar bevestigingspunten van de kuip misten, en er een klein scheurtje inzat, ben ik vrijddag ook gaan polyesteren. zeer goor werk, je handen krijg je het niet meer vanaf. maar het resultaat mag er zijn. alabastine heb ik gebruikt. het koste wat, maar het is echt super goed spul, en me kuipen zijn dan nu ook weer helemaal goed!
Meteen zal ik maar even de momentele toekomstige setup vermelden:
-Airsal 70,02cc tuned
-carters/spoelingen in blok worden aangepast
-24mm mikuni met ronde schuif
-polini/arrow uitlaat (een msn contact van me heeft bevestigd dat deze hetzelfde zijn, nu kijk ik even welke het goedkoopste enzo is)
-Doppler race krukas
-Yamaha DT koppelingsdrukveren, en evt exta plaat
-Metrakit/Top performances CDI
-Origineel luchtfilter + extra gaten
-evt onsteking vervroegen wanneer nuttig
opmerkingen over de setup? ik hoor het graag!
[color=green]19-1-03[/color] De laatste paar dagen veel kleine werkjes vericht. Benzinekraan, luchtfilter onderdelen zijn binnengekomen en gemonteerd, achterlicht ff gespoten met blacklightspray, en GOED gemonteerd, knipperlichten gekocht en gespoten, lichtschakelaar gefixt, km/toerenteller kabel goed erop gedraaid ipv scheef, ga zo maar door. Het grote wachten is nu op de volgende bestelde onderdelen:
-Lagerset
-Keeringset
-Pakkingset
-Zuigerveer
-Polini uitlaat
-24mm mikuni
Als dat namelijk binnen is kan ik aan het reviceren/tunen/opvoeren gaan. het echte werk begint dan dus. :lol:
en nog ff pics van afgelopen zondag, hoe ie er dus nu bijstaat
Welliswaar zonder kuip, maar die komt er de eerste maand ook nog niet op :wink:
tis een Rossi bj. 1998
momentele setup:
DR 50cc
12mm uitgeboorde ori carb
originele uitlaat
Doppler krukas