Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - licht uit als ik gas geef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #7226 - licht uit als ik gas geef
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shorty 25-1-03?19:49 Print topicpost
Posts: 68
als ik met me suzuki tsx stil sta dan brand het licht goed, maar zodra ik gas geef wordt het licht steeds minder, iemand een idee >?
 

huh 26-1-03?18:20 Print reply
Posts: 1755
Als je gas geeft heeft bougie meer stroom/spanning (?) nodig en is er dus minder over voor je licht. Dat verklaart al een hoop.

Maar wat er zou kunnen zijn...denk dat je eerst moet kijken of je bedrading nog goed is, daarna naar je accu (als je die hebt), gelijkrichter(s) en anders de bobine.
 
chriss 26-1-03?18:58 Print reply
Posts: 1859
had ik laatst ook, je moet zekering vervangen denk ik, en anders ff je gelijkrichter nakijken maar ik weet 97% zeker dat het je zekering is

(15amp-12volt moet er in meen k)
 
Shorty 26-1-03?19:39 Print reply
Posts: 68
Quote:
Originally posted by: chriss

had ik laatst ook, je moet zekering vervangen denk ik, en anders ff je gelijkrichter nakijken maar ik weet 97% zeker dat het je zekering is

(15amp-12volt moet er in meen k)


wie wat waar, ben niet goed met de electriciteit, waar zit dat ?

heb geen accu, kan nergens een accubak vinden dus moet dat eerst ff vinden.
 
chriss 26-1-03?19:44 Print reply
Posts: 1859
tjah je zekering is dat blouwe ding wat naast je accubak hangt, je hebt zowiezo een accu nodig wil je licht hebben op tsx omdat alles via de accu gaat bij tsx.

zon accubak heb ik volges mij nog wel 1 liggen maar dan zonder riempje voor accu in vast te zetten, mail maar op christophclement@home.nl
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-1-03?19:53 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: huh

Als je gas geeft heeft bougie meer stroom/spanning (?) nodig en is er dus minder over voor je licht. Dat verklaart al een hoop.

Maar wat er zou kunnen zijn...denk dat je eerst moet kijken of je bedrading nog goed is, daarna naar je accu (als je die hebt), gelijkrichter(s) en anders de bobine.


mijn brommer gaat altijd meer spanning op wekken als ik gas geef. en ik heb 2 aparte spoelen 1 voor licht en 1 voor onsteking.
 
ik haat mensen
huh 26-1-03?20:00 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

Quote:
Originally posted by: huh

Als je gas geeft heeft bougie meer stroom/spanning (?) nodig en is er dus minder over voor je licht. Dat verklaart al een hoop.

Maar wat er zou kunnen zijn...denk dat je eerst moet kijken of je bedrading nog goed is, daarna naar je accu (als je die hebt), gelijkrichter(s) en anders de bobine.


mijn brommer gaat altijd meer spanning op wekken als ik gas geef. en ik heb 2 aparte spoelen 1 voor licht en 1 voor onsteking.


Ow ja, hmmm daar zit ook wat in :n . Laat dan maar hangen, ben denk ik in de war met iets anders...
 
Nick - Administrator 26-1-03?20:33 Print reply

Posts: 4967
Move TF -> EF
 
Daan -> TSX 26-1-03?21:54 Print reply
Posts: 472
Schrale troost: ook ik heb daar last van. Als mijn accu helemaal leeg is (wat ook nu weer het geval is [ik laat 1 keer in de paar maanden per ongeluk altijd m'n contact aanstaan]) dan moet ik het dus doen met alleen de lichtspoel. Deze doet het redelijk als ik stationair loop, maar zodra ik dat ding in de toeren trek, valt bijna al het licht weg. Denk dat het een TSX tik is ofzo... Het vreemde is dat m'n accu wel gewoon voldoende bijgeladen wordt, want als ik gewoon met accu rijdt raakt die niet leeg ofzo. Dus je kan het beste gewoon een accu erop zetten, dan ben je van alle problemen af.
 
solidsjakie 27-1-03?09:14 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: Daan -> TSX

Schrale troost: ook ik heb daar last van. Als mijn accu helemaal leeg is (wat ook nu weer het geval is [ik laat 1 keer in de paar maanden per ongeluk altijd m'n contact aanstaan]) dan moet ik het dus doen met alleen de lichtspoel. Deze doet het redelijk als ik stationair loop, maar zodra ik dat ding in de toeren trek, valt bijna al het licht weg. Denk dat het een TSX tik is ofzo... Het vreemde is dat m'n accu wel gewoon voldoende bijgeladen wordt, want als ik gewoon met accu rijdt raakt die niet leeg ofzo. Dus je kan het beste gewoon een accu erop zetten, dan ben je van alle problemen af.


Dus nooit meer vastlopers, nooit meer warmlopers . Ik heb op me nsr ook licht via de accu, giet prima, alleen achter maaktie soms kortsluiting, dan hek de accu weer leeg, moek nog ff fixen. Ga ik zo doen. Je accu word voldoende bijgeladen tijdens het rijden, behalve als je heel rustig rijd. Volgens honda dsv site begint bij 1800 het laden ongv.. En bij mt krijg je op 8000 rpm 2,2 A/8,8 v.

Maar ik ben ken dus een beetje van honda, en nix van andere merken, dus weet niet hoe het bij suzuki zit.

[Dit bericht is ge-edit door solidsjakie op 27-1-03 09:20]
 

Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved