Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vespa schakel scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7177 - vespa schakel scooter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guus van driel 23-1-03?15:57 Print topicpost
Posts: 846
ik kan messchien een vespa schakel (hand 4 versnellingen) krijgen uit 1989,
jaren 70 look.
heeft er iemand ervaring met dit geval?
 

Martijn 23-1-03?16:19 Print reply
Posts: 10000
hhmmm phat..ken alleen die pk50 dingen..met 3 versnellingen..die zijn echt cewl vinnik...

hebbie een piccie ofzo?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
guus van driel 23-1-03?16:40 Print reply
Posts: 846
nog niet zal er een maken
over een paar dagen ofzo
 
swiss 23-1-03?17:04 Print reply
Posts: 672
JEp zijn zwaar cool.

als ie uit 1989 is zal het waarschijnlijk een pk50 xl/pk50s of mischien een px zijn.

allemaal 4 versnellingen handgeschakeld. zij ngeinige dingen, maaar let op:

-roest onder de voetplanken --> duidt op slechte staat frame.
-speling op vliegwiel, kun je heel makkelijk voelen gezien ze vliegwielen hebben die erg groot zijn.
-chek profiel voorband, als ie niet in het midden is afgesleten, is warschijnlijk je stuurkolom krom, kun je ook zien door erop te rijden en dna ligtjes je handen vna et stuur te houden.
- kijk of de voor- en acterem hed nog doen, als ze echt heelslect werken, dan is er een kans dat je door de remoetjes heengeremt hebt, en dat de velgen niet meer te gebruiken zijn.
-kijk of er olie lekt onder aan het blok bij het schakel en koppelechanisme.

voordelen zijn:

-als het frae niet veroest is is het stevig genoeg om zo 125 (echte cc's ) onder te zetten.
-elektronica is degelijk.
-iS De Leukste Brommer die ooooooit gemaakt is.


en nog ene nadeel met opvoeren is:
ze hebbe vaste interne vertandig, dus als je een 75cc/102cc/110cc erop zet ga je niet vele harder trek je alleen harder op, dus moet je of een groter primair tandwiel kopen (kleine moete makkelijk te vervangen, ga je 10 km per uur harde met zelfde toerental. maar als je meer dan 75 cc erop zet kun je beter een 80cc vertanding erop doen.

bij mijn laatste vespa had ik bijvoorbeeld
102 cc dr met 80cc vertanding. waardoor je pas tegen de 50 pas in de drie moest schakelen, en niet zoals normaal bij de 25 km/h al.

standaard vespa optrekken gaat ongveveer zo:
in de 1 tot de 8-10km per uur. in de 2 tot de 25 in de drie tot 40
en in de 4 tot de 50.

mijn andere vespa reed met 50 snel 52 km per uur, en dat was volgens een man die al jaren in vesaps handelde erg snel voor 50 snel :n . dus wil je harder dan 50 moet je 70 cc erop zetten.

ar dat maakt niet uit want als je op een vespa rijdt is 50 ene relaxde snelheid

en ik zou hem zeker kopen.
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
SIWWN 23-1-03?17:33 Print reply
Posts: 7079
Hebben we hier te maken met een kenner
 
guus van driel 23-1-03?17:45 Print reply
Posts: 846
klinkt wel cool maar kunnen ze echt 100 cc hebben zonder krom te trekken? das wel leuk alle scooters er uit rijden met een oud geval hij is trouwens niet roestig of zo

wat zou ik er voor geven?
 
swiss 23-1-03?18:44 Print reply
Posts: 672
frame trekt niet krom maar niet aantebevelen voor je blok met origenel vertanding.

MAAR:
mensne ik ben ehct volledig gestoord volgens mij:
ik dacht weer aan mijn vespa's, dus gign ik ff op marktplaats kijken
en zag ik een vespa px80 en die jongen die hem verkoopt zit nu aardig de prijs naar benedente gooien omdat hij voor zaterdag een playstaion wil, hij wil hem dus dan al verkocht hebben, liefst zelfs vanavond
ik zit nu echt zwaar in de stress of ik het zal doen of niet, heb nu niet meer zoveel geld omdat ik een voorraadje 80c blokken heb aangelegd, maar het is zo chil een px 80 die nog goed werkt enzo.

jongen wil nog persee vanavond, aar heb dan wel weer mijn twijfels of hij nie tgejat is
hij zegt uiterraard van niet en heleala eerlijk enzo. maar ik vertrouwe het niet ik wil weten waar hij woont en wie hij is en als er ietst niet klopt kan ik tenminste even langsgaan

edit: ik heb he niet gehaald bedoeling was 225 euro maar hij wilde nog best aardig in de prijs zakken, maar zelfs voo 100 euro had ik het niet gedaan, de brommer lijkt mooi, maar dat is ie niet. trok lekker door (voor een vespa) laag geluidje enzo, maar het contacslot was kapot de versnellinge ndeden het niet goed, en de koppeling deed het niet goed terwijl hij nieuw zou zijn. mooi banden had ie wel. aar uiterlijk ee nstuk slechter dan op de foto.

BTW hij kan een mt met 70 merkcilinder wel bijhouen schat ik zo, zeker wat betreft optrekken.

maar ik ga mijn geld nu maar sparen voor nieuwe comp.

hier is nog de foto die ik zag:


[Dit bericht is ge-edit door swiss op 23-1-03 22:09]
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
NSR RULEZZ 23-1-03?19:28 Print reply

Posts: 4934
voor chris frame nummer vragen en ff bij je politie in je dorp na laten trekken had ik ook gedaan dan weet je zeker of i niet gejat is enzowel dan kun je de politie erbij halen dat je nog gevraagt hebt of i gejat was

en owja zou je er ff een plaatje neer kunnen poten
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 4493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved