Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - [puch cilinder] spoelsleuven ipv spoelpoorten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7176 - [puch cilinder] spoelsleuven ipv sp...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 23-1-03?14:30 Print topicpost

Posts: 7672
Laatst bij een vriend van mij hadden we even de cilinder van zijn en mijn puch eraf getrokken, even kijken naar de zuiger enzo, en om ff wat te doen te hebben

Kijk ik zo naar zijn cilinder, en dan zie ik dat er ipv spoelpoorten meer iets van spoelsleuven inzitten.

De cilinderwand onder de spoelpoorten was helemaal weg gehaald tot onder aan toe, het waren dus geen echte poorten meer maar gewoon "sleuven".

In mijn cilinder zaten gewone spoelpoorten.

Het was een ori cilinder (oud type volgens mij), en nu vraag ik me af of dit origineel al zo is, en of dit nou voordeel geeft (lijkt me niet, ik heb het nog nooit eerder gezien).
 

De Schout 23-1-03?15:03 Print reply
Posts: 5327
ja da hoort origineel zo bij spoeg cilinders. dit heeft wel degelijk een voordeel. als je je cil gaat ophogen staan je spoelpoorten niet alleen langer open, maar worden ze ook groter
 
tune tweak fiddle bang bummer
SIWWN 23-1-03?16:01 Print reply
Posts: 7079
Is gewoon origineel...

Ik moest laatst van kameraad cilinder bijwerken en hij had er wel een stuk of 6 dus ik effe bijwerken (1 met sleufen) en we trokken de cilinder eraf waar die 'getunde' erop moest bleek het gvd 1 met gewone spoeles te zijn..

Kan dat trouwens? om 1 met sleufen erop te zetten waar origineel geen sleufen in zitten'.>?
 
Martijn 23-1-03?16:09 Print reply
Posts: 10000
hebbi kook nog legge..zon ding metsleuven..

helemaal aanslag op de zuiger waaar die sleuven zitte ...grappig man..

maar het heeft vast een nadeel..ivm sterkte vd cil..warmteafgifte enzo..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 23-1-03?16:21 Print reply

Posts: 8499
mwah.. waar die sleuven zitten wordt het ook niet heet he want daar zit niets om te wrijven
 
Members zijn vervelend :-|
Rudy 23-1-03?17:38 Print reply

Posts: 3471
wordt ook nog eens gekoeld door het mengesl wat er lang komt

grappige van die cil is dat je de spoelpoorttiming heel makkelijk aan kunt passen
maar de open speolpoorten blijken meet weerstand te hebben dan normale
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-SpengaMotors- 23-1-03?20:07 Print reply
Posts: 592
t is wel lache, die oudere modellen(dus met open spoelpoorten) zijn veel sneller dan die nieuwe!
 
Ronald 23-1-03?21:57 Print reply
Posts: 956
stel dat ik in een van mijn dt80 cilinders (lc) nu eens open spoelers zou maken, zou dit nou wat verschil maken, kan ik het beter wel of niet doen?
als niemand anders antwoord weet hier probeer ik het wel een keer uit, heb toch 3 80cc cilinders
ga trouwens ook nog een keer een polini replica maken
 
wipe-out 28-1-03?20:33 Print reply

Posts: 7672
ok, bedankt iedereen, dat is dus ori.

sorry trouwens dat ik zo laat reageer, maar onze computer was kapot, en ons pa wou toch een nieuwe hebben, dus zat ik 3 weken zonder computer. (dit had ik op school gepost)
 
robert 30-1-03?10:36 Print reply

Posts: 900
Ik werk al jaren met puchs, maar dit zijn gewoon oude types, ook wel slome genoemd. Ze lopen kutter dan de gietijzeren met spoelpoorten. Ze zijn idd makkelijk aan te passen, maar echt power haal je er niet uit.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Rudy 30-1-03?10:48 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: robert

Ik werk al jaren met puchs, maar dit zijn gewoon oude types, ook wel slome genoemd. Ze lopen kutter dan de gietijzeren met spoelpoorten. Ze zijn idd makkelijk aan te passen, maar echt power haal je er niet uit.


hehe weinig an toe te voegen..

slijtage lijkt me trouwens behoorlijk lomp van de cil met open poorten
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 30-1-03?10:54 Print reply

Posts: 14825
idd, veel hoger dan normaal..
het is om te produceren veel makkelijker, denk dat ze het daarom gedaan hebben.
 

Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved