Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vreemd geratel!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
Project: Rd50 Cafera...
MF: Beste wensen voo...
BeF: zelfbouw
BeF: Nieuwe gebruike...
Project: ThaSuzukiTs...
Project: MTX80s moto...
BeF: Kreidler dice s...
BeF: Probleem koppel...
BeF: Honda mb5 kleur...
BeF: Honda MB toeren...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Motor: Honda Algemee...
User: Blukaap2
Project: Rd50 Cafera...
Project: MTX80s moto...
Bromfiets: Orion Ove...
Motor: Honda MTX-ot
Gallery: MTX80 ot
Gallery: Tsx SuperMo...
User: TSX-Rider
Bromfiets: Honda X8R
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7168 - Vreemd geratel!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Repsolnsr [v Leeuwen] 22-1-03?23:12 Print topicpost

Posts: 658
ik heb mijn blok laten reviseren nu van mijn nsr. Na 2 keer kicken doet ie ut perfect. Voor die tijd ratelde die ook al maar nu nog iets meer dan eerst. Het geluid is van dezelfde sterte maar nu hoor ik het meer bij bepaalde toeren 2000 tot3500 rpm. Wat zou dit kunnen zijn? Toerentel asje?? Het klinkt als een soort plastic geratel.
 
Dikke penne

DaveTSX 23-1-03?09:27 Print reply
Posts: 2033
kan ook zuigerveren zijn, die ratelen meestal ook maar tot de 4000 toeren ofzow en dan niet meer (tenminste dat had ik).

Kan ook dat er 1 of ander iets los zit wat gewoon meetrilt in je blok.
 
http://www.2weird4u.com
Zoetahmeerdah [Marcel] 23-1-03?10:21 Print reply

Posts: 5996
LATEN reviseren?

mischien niet goed gereviseerd. btw lagers gaan altijd bij een bepaald toerental dat ze gaar zijn geluid maken. k zelf had alleen last van bijgeluiden als hij warm was
 
ik haat mensen
Blukaap 23-1-03?10:49 Print reply

Posts: 10006
Toerenteller asje is van metaal trouwens .

Uhmm, heel en hoogst waarschijnlijk zijn het gewoon je zuigerveren.
Zolang het niet erger wordt en ie er niet minder om gaat rijden is het niet bepaald erg zeg ik dan maar .
 
Bastila is lief
chriss 23-1-03?11:14 Print reply
Posts: 1859
mischien heeft diegene die em gereviceerd heeft wel een ratel in je carter laten liggen ofzo...

maja dat lijkt me sterk, krukaskevers???? nee ook niet ......


lijkt me iets wat mischien niet goed vast zit gedraaid, of meetrilt, zuigerveren...

 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-1-03?12:32 Print reply

Posts: 658
nee dat kan het niet zijn want ik heb ern nieuwe zuiger in hetb is iets wat in blok zit. ik had er voor die tijd ook last van maar minder en het kunnen die lagers gewoon niet zijn want alles is nieuw profesioneel ingezet dus dat kan het niet zijn. Andere suggesties?

 
Dikke penne
Neonlampje 24-1-03?12:59 Print reply

Posts: 14825
trilt je blok ook enorm? dan kan het je balans as zijn..
als je zegt dat dat het niet is dan denk ik al gouw aan een tandje die rot is van tandwielen, maar kans daarop is minimaal..

het kan ook je ontsteking zijn die tegen je vliegwiel aanloopt oid.. en anders weet ik het zo ook niet
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-1-03?13:04 Print reply

Posts: 658
Het zou hel wel kunnen zijn maar een balansas wat doet ie precies en hoe weet je wat de juiste waarde je moet hebben. Maar vliegwil kan het niet zijn. Gedonder altijd met die kut brommer op een gegeven moment word je er zou zat van dat ding weer loopt te fucken.
:p
 
Dikke penne
Joost 24-1-03?13:27 Print reply
Posts: 1108
De balans-as een ronde-as met daar een stuk uit gehaald (taart punt vormig ding). De functie is het compenseren van het gewicht van de zuiger en drijfstang.

Het zou kunnen dat de as tussen de koppeling en de balans as kapot is. Daar kan wel es een tandje van afbreken als hij er verkeerd in wordt gestampt. Er de tanden op dat asje ziten namenlij verdraaid en als die uitgelijnt er word gezet dan loopt ie kapot.

Quote:
Originally posted by: Repsolnsr

..Gedonder altijd met die kut brommer op een gegeven moment word je er zou zat van dat ding weer loopt te fucken....


Brommer loopt niet te fucken, de gene die er aan sleuteld loopt te kloten.

ps. Het enigste platic wat er in je blok zit het ollie pomp tandwiel.


[Dit bericht is ge-edit door Joost op 24-1-03 13:35]
 
It is going to be a Endless summer...
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-1-03?14:13 Print reply

Posts: 658
Die is er uit gehaald, Maar wat je zei over dat degene die er zelf aan loopt te kloten. Dat kan wel wezen maar als je blok 2 keer in een half jaar gereviseerd word oomdat er telkens weer iets mis gaat daar word je wel gallisch van hoor en ik weet ook wel dat sleutelen met verstand op nul de brommer niet beter van wordt maar goed. Maar waar zit die balansas precies dan ? ben nu ff aan het bekieken enzo
 
Dikke penne
KTM CROSSER # 90 24-1-03?14:21 Print reply
Posts: 8
honda????
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-1-03?14:47 Print reply

Posts: 658
ja honda nsr ja

 
Dikke penne
Blukaap 24-1-03?16:09 Print reply

Posts: 10006
Dat zei ie alleen maar om te zeiken volgens mij.

Maar goed:
Balansas (tandwiel eigenlijk) zie je zitten als je het koppelingsdeksel d'r afhaalt, die zit ong recht boven je koppeling en d'r staat een streepje op.

Wordt aangedreven door je toerentelleraandrijfasje (scrabble ), daarmee kun je 'm ook stellen.

Krukas goed zetten (Bovenste dode punt), balansas goed (streepje tegenover driehoekje op het carter) en dan dat toerentelleraandrijfasje d'r in.
 
Bastila is lief
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-1-03?18:19 Print reply

Posts: 658
Ik ben nett even langs Altena gegaan (bromboer) hij dacht dat het de tandwielen achter het koppelings huis waren die bij weinig toeren tegen elkaar gaan gaan schuifen/schuiven. Dit is verder geen probleem, dus ik hoef het blokje niet weer los te hebben. maar om het echt goed te hebben moet ik een ander blok op zien te scharrelen want de tandwilen zijn schreeuwend duur dus als iemand nog weet, mtxsh of nsr blok een oude heb wel intersse!!
 
Dikke penne
Blukaap 24-1-03?18:27 Print reply

Posts: 10006
Welke tandwielen precies bedoelt ie ?
Want die zijn als je ze 2e hands kan vinden zeker niet duur (je bent voor 10/20 euro klaar).
 
Bastila is lief
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-1-03?18:51 Print reply

Posts: 658
ja ik weet niet precies de namam ervan maar de bromboer zij dat dat ze achter het koppelinghuis zitten ik weet ook niet precies welke zal ik ff moeten navragen aan een kameraad van me die heeft hem gereviseerd dus dat moet hij wel weten hoop ik
 
Dikke penne

Dit topic is 644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved