Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat voor buizen voor frame?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7162 - Wat voor buizen voor frame?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 22-1-03?17:16 Print topicpost
Posts: 956
Ik heb nou mijn frame bijna in elkaar zitten, maar ik vertrouw het toch niet helemaal, ik denk dat ik er wel effe mee rond kan rijden maar er zitten toch een aantal zwakke punten in die moeilijk te versterken zijn.
Daarom zit ik er aan te denken om zelf een frame te gaan maken waar mijn yz set en dt 80 lc2 blok goed op passen.
Ik heb hier nog wel wat verwarmingsbuis liggen, van die normale en 1 maat dikker (weet zo effe niet hoeveel mm) maar is dit sterk genoeg of kan ik beter andere buizen halen hiervoor bij een metaalbedrijf?
denk aan buizen met een dikkere wand, of iets andere opbouw van metalen het liefst heb ik iets wat niet te snel roest, neem rvs, maar is dit ook stevig? om die verwarmingsbuis zit ook een speciale laag heen, maar ik weet zo niet wat voor spul dat is.
Framenr. hoop ik er op te maken met hulp van lude's setje als hij mij hierbij wil helpen.
 

De Schout 22-1-03?19:21 Print reply
Posts: 5327
ik zou er nooit aan beginne om een eigen frame te maken. het moet ook allemaal nog perfect in lijn staan ook he. maar ka zou geen verwarmings buis nemen om een frame van te make.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Erik_N 22-1-03?19:29 Print reply

Posts: 5360
Lijkt me beetje onbegonnen werk, zou als ik jouw was gewoon zoveel mogelijk proberen deze te verstevigen. En zou al helemaal zonde zijn van je DTR frame. Zou gewoon dus proberen zo goed mogelijk te verstevigen...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-1-03?19:28 Print reply

Posts: 5996
zou er niet aan beginnen is echt VEEL werk en denk dat het niet de moeite waard is. zoals hierboven gezegt is moet je het ook richten enzo. maar je had toch al een frame?
 
ik haat mensen
chriss 22-1-03?19:40 Print reply
Posts: 1859
ik en een maat van me hebben vanmiddag een scooter frame met tank, carters en vario met achterwiel in de sloot gevonden, dikke buizen... mischien kun je hier wat mee?
 
Ronald 22-1-03?19:47 Print reply
Posts: 956
ik weet dat er veel werk in gaat zitten, dat richten moet ook wel lukken, dit frame wat ik nou heb stelt ook niet veel meer voor, daar is ook van alle kanten met een hamer tegenaan geramd
maar dat was mijn vraag niet
 
Joost 22-1-03?19:53 Print reply
Posts: 1108
Tip: haal een cross frame en zet daar een nl-goedkeurings plaatje op + framenummer.

Mocht je zelf toch gaan bouwen, regel molybideen staal(4043) dat is licht en sterk (ik heb evt wel een adres voor je).
Verwarmings buis is niet zo'n goed plan ...

 
It is going to be a Endless summer...
barry 22-1-03?19:54 Print reply

Posts: 7387
ik zou er noooooit aan beginnen maarjah, maar neem echt nooit rvs. klinkt misschien wel leuk dat het roestvast staal is. maar dan houd je frame het niet lang uit



 
He?
NSR JunK 22-1-03?20:08 Print reply

Posts: 2339
lijkt me echt niet te doen zelf een frame bouwen..hoe wou je dat oooit recht krijgen?
 
huh 22-1-03?21:14 Print reply
Posts: 1755
Heb in een andere frame-topic ook al delink naar de volgende site gepost:

[URL[t]]http://www.eurospares.com/frame.htm[/t]frame bouwen[/URL]

Misschien heb je d'r wat aan, staat dacht ik helemaal beschreven hoe ze een frame gaan bouwen, welke moeilijkheden ze ondervinden enz... Maar het lijkt me een erg lastig klusje en natuurlijk is ie no-way goedgekeurd voor op de weg en moet je em eerst laten keuren en kom je daar weer mee te zitten dus ja.
 
Rene 22-1-03?23:37 Print reply
Posts: 2573
en je moet je balhoofd ook onder een goeie hoek krijgen, en rvs, moet je ook al rvs voor kunenn lassen, framenummer.. lijkt me echt niks.
verstevig maar gewoon de zwakke punten
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Rtm 22-1-03?23:45 Print reply

Posts: 784
gaat m nou niet lopen ontmoedigen, die arme jongen

Ik denk als je het eerst zorgvuldig uitwerkt etc, en je de ruimte/hersens/tijd/geduld/gereedschap/geld voor hebt dat je het wel kan doen, maar ja wie ben ik h?....

Ik zag een paar dagen geleden op discovery channel een programma met die Mark (Mike whatever) die altijd met auto's in de weer is (restauratie/racen etc) dat ie nou een helicopter in mekkaar gaat flansen, die moest even het frame rechtzetten, daar was ie voor zijn doen erg lang mee bezig, nou is een heli iets anders dan een brom, maar toch hetzelfde principe (het moet recht...)

Onderschat het niet
 
Rudy 23-1-03?01:12 Print reply

Posts: 3471
je moet van hout of iets dergelijks eerst een soort mal maken
zo heb ik de miniracer ook gebouwd
Je moet dus voor je begint een goede tekening heben met alle benodigde maten.Zijn b.v. over te nemen van een crosser
Liefst ook een goed ontwerp zodat er zo min mogelijk koppel in het frame ontstaat dus een vakwerkframe


Op zich is een frame van een dt of een mtx niet veel zwakker dan van een crosser. Het grootste verschil zit hem in de voorvork en achterbrug b.v. oa de lagering van de achterbrug

verwarmingbuis is zowizo niets is vrij dikwandig en heb je voor een frame dus niets aan is veel te zwaar


[Dit bericht is ge-edit door rudy op 23-1-03 01:23]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ronald 23-1-03?07:54 Print reply
Posts: 956
mijn dtr frame is nou ook half verwarmingsbuis, en in het midden is er een heel zwak punt omdat ik daar de belangrijkste buis heb weggeslepen :n
 
Neonlampje 23-1-03?09:56 Print reply

Posts: 14825
Ik wil je niet verder ontmoedigen..
maar krijg dat maar eens recht,
je moet het volledig gefixeert lassen.. en ook dan heb je zonder professionele aparatuur kans dat het volledig kromt trekt.

Je kan beter de zwakke punten verstevigen, en desnoods een 2e buis eroverheen leggen (half door zagen, en vastlassen..) mayb minder mooi, maar dan wordt het tenminste recht (een krom frame is echt niet leuk om 80+ mee te rijden)

edit: verwarmingsbuis moet je niet aan beginnen!! is een legering, en dus slap.

Ohja als je hem af hebt wil ik best wel framenummer drin tikken hoor.. no prob

[Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 23-1-03 09:58]
 
Rudy 23-1-03?10:57 Print reply

Posts: 3471
volgens mij is verwarmingsbuis idd heel zacht
je kunt er ook gewoon dat hele grove schroefdraad op tappen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved