Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ideeh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 616 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #716 - ideeh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 10-6-01?16:21 Print topicpost
Posts: 4176
misschien een dom idee,mara daar geef ik geen modderfok om.
elk snelle uitlaat heeft aan het eind van de expansie wel een stuk voor de demper,waar ie helemaal rond is.meestal zijn ze alling helemaal rond maar ik had net in de kicxstart een stuk gelezen over h-tev en x-up kleppen in de kollectors van blades en r1's enz.zoeist wil ik ook als begrenzer op mijn techno gaan bouwen als die 110/125 lc op mijn mt ligt(moet ik nog wel een keer scoren)
dus een klep die in normale toestand horizontaal in de expansie ligt en als ie "ge-activeerd" wordt verticaal komt ter staan.
die moet natuurlijk niet alling dicht staan want dan doet ie ut niet.
dit werkt den kik alleen als je veel pk's hebt want de gas stroom zal verstoord worden en dat zal pk's kosten.
maar dat lijkt mij niet zo moeilijk te maken.pijp doormidden slijpen .2 gaten in pijp boren.asje erdoor.klep aan lassen.buitenkant as hefboom dingtje maken.bowden kabel eraan.ergens heen voeren door de kuip heen waar je hem om kunt zetten.
ik denk bv bij je achterrem ofzo.gewoon onopvallend.
beetje vreemd beschreven maar zou dit te realiseren zijn .
ik heb dus lastrafo en slijptol en oud ijzer enz.
dat zou toch moeten kunnen dacht ik zo.
van het hele mechanisme zie je alleen een asje + hefboom+kabel eaan de buitenaknt en daar douw je gewoon een onderspoiler/kuip overheen,.
zou in een middagje te maken moeten zijn.vreet wel vermogen
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Pertijn 10-6-01?16:37 Print reply
Posts: 846
Volgens mij noemen ze dat gewoon een power-valve en die zitten ook op mito's..
Bij lage druk meer tegendruk [half-dicht] en dus xtra trekkracht, en bij hoge toeren gewoon helemaal open [powerband]..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
verwijderd 10-6-01?16:38 Print reply
Posts: 4082
dat is inderdaat wel mogelijk, maar ook al staat dat klepje er horizontaal in, dan kost het OOK vermogen (denk ik)
 
70malossi 10-6-01?16:41 Print reply
Posts: 4176
ja dat zij ik toch,anders is het ook geen begrenzer DUHH
als ie er verticaal staat moet ie vermogen kosten.
en horizontaal kost ie jammer genoeg vermogen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
70malossi 10-6-01?16:45 Print reply
Posts: 4176
en een powervalve is geen klep maar een halve bol die in je uitlaatpoort van je cilinder zit direct tegen de wand.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Pseicho 10-6-01?17:21 Print reply
Posts: 90
Juist...maar het is toch wel een soort klep hoor...die gaat gewoon verder open (door die halve bol of hoe je dat ook noemt te verdraaien) en dan krijg je juist MEER vermogen...

En nog een tipje...als je aan die klep een hendeltje maakt om hem om te kunnen zetten...niet met je vingers aankome...want dat is HEEEEEEET!!!

 
Pertijn 10-6-01?17:28 Print reply
Posts: 846
een schijfrem ook als je hard remt.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Hemmes 10-6-01?17:30 Print reply
Posts: 247
EN je boort er gaten in en een asje erdoor, dus dat gaat lekken
Dan zou je daar nog ijzeren doppen over kunnen doen en die vastlassen
 
Feel the power of MHR
Kouwe Arie 10-6-01?17:31 Print reply
Posts: 2065
nog een idee voor de echte sleutelslimbo's: maak een directe inspuiting op je brommer en smijt die carburateur weg, MEER vermogen, MINDER verbruik en een betere reactie op het gas!! tenminste als je het goed doet.......

(niet serieus nemen)
 
Siepie Wokkel 10-6-01?17:39 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Originally posted by: kouwe Arie?

nog een idee voor de echte sleutelslimbo's: maak een directe inspuiting op je brommer en smijt die carburateur weg, MEER vermogen, MINDER verbruik en een betere reactie op het gas!! tenminste als je het goed doet.......

(niet serieus nemen)



moet je dat systeem van de aprillia ditech af jatten en dat erop proberen te zetten
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Kouwe Arie 10-6-01?17:31 Print reply
Posts: 2065
hey dennis waar slaat jou signature eigenlijk op? Scooters hebben toch alleen maar MHR cilinders? of heb jij stiekem een scooter in de schuur staan waar wij niks van afweten.......


 
SPARKLE 10-6-01?17:50 Print reply
Posts: 1332
Ook al is het voor scooters, die MHR, polini ruled dan veel harder
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
B3AST 10-6-01?18:46 Print reply
Posts: 2469
Hmmmm een powervalve is geen klep in je uitlaat om die hele teringzooi te begrensen...

het is opzich wel een goed ID, maar ik denk dat het ook vermogen gaat kosten jah, ook als ie er nogmraal inzit, en dan het een hoop klein gepiel wordt en dat dat uiteindelijk allemaal snel stuk gaat...

volgens mij kun je je MT beter anders begrensen...

maar wel leuk ID opzich
 
- insane in the brain -
Rens 10-6-01?19:02 Print reply

Posts: 6863
Wat een onwise STOM idee zeg een afremklep in je uitlaat die altijd vermogen kost kan je niet beter een electronische begrenzer nemen?
 
achter de maan is alles beter
B3AST 10-6-01?19:04 Print reply
Posts: 2469
okway rens zegt hetzelfde als ik alleen dat wat lomper
 
- insane in the brain -
70malossi 10-6-01?20:15 Print reply
Posts: 4176
dan vertel jij mij maar eens van welke elec begrenzer op een 6 v mt de wauten niet horen dat ie begrensd is.dus geen gesputter.
en die ook je ontsteking niet molt.en die ook betrouwbaar is.en die ook fatsoenlijk weg te werken valt.
mijn dsv site begrenzer sputtert.er wordt met de gele signaal kabel naar de cdi geouwehoerd en dat kan er nooit beter op worden.hij sloopt bougies.
ik sta open voor sugesties.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 1225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved