Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sproeier aanpassen met nitro?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7152 - sproeier aanpassen met nitro?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1390 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 21-1-03?23:17 Print topicpost
Posts: 4966
he brommer bobers, ik zit met een probleempje, ik ga nitro kopen voor in mijn zundapp, ik weet wel hoeveel er in moet maar moet ik ook een andere sproeier er in draaien (groter?), met dat nitro wil wel een jongen bij mij op school heeft het ook op zijn dapp en er zijn geen problemen met cillinder zuiger etc dus daarvoor hoeven jullie mij niet te waarschuwen
 

Ralf 22-1-03?10:43 Print reply

Posts: 9073
Zucht, wat voor een idioot ben je als je jezelf zo slim acht en met nitro wil gaan rijden, en dan hier komt vragen of je sproeier groter moet...

Kan je dat zelf niet beredeneren?

Nitro verbrand hoogstwaarschijnlijk wat krachtiger en zal daardoor wat meer lucht nodig hebben...

Btw, als je je zuiger lief hebt, zet je squish wat ruimer, en smeer em met meer en goede olie, of had je dat toch al zelf bedacht?
 
mikey 22-1-03?10:58 Print reply
Posts: 2392
goh ralf toch, je moest dat toch niet meer zeggen van die squish enzo want je ziet toch dat die kerel een kenner is.................................die niet weet of ie nou een grotere sproeier moet................. how stupid can you get, je weet er de ballen van en dan nog wil je nitro
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Mr Pain 22-1-03?10:55 Print reply
Posts: 4966
nee de squish ofzo ga ik niet aanpassen maar ik ben ook al achter een soort spul aan waar je met een kleiner squish kan rijden dat heet volgens mij octaan booster, ik pas dat niet meer aan want dan staan de poorten niet meer optimaal, maar je hebt mij toch wel geholpen (ik had er niet aan gedacht dat ie dan ook meer lucht moet hebben maar dat moet ie dus wel dus bedankt voor je reactie ) dit soort andwoorden kreeg ik ook op 50cc.nl maar daar gaven ze ook geeneens hints
 
Blorn 22-1-03?11:19 Print reply

Posts: 13825
Quote:
nee de squish ofzo ga ik niet aanpassen maar ik ben ook al achter een soort spul aan waar je met een kleiner squish kan rijden dat heet volgens mij octaan booster, ik pas dat niet meer aan want dan staan de poorten niet meer optimaal
octaan booster, dat klopt...

door je squish aan te passen staan de poorten niet meer optimaal? dit vind ik interresant....
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-1-03?11:24 Print reply

Posts: 5996
als je nou zorgt dat je squish zo klein mogelijk word zodat hij juist gaat pingelen dan heb je je onsteking ook niet meer nodig. weg dat vliegwiel.
dan heb je pas een gasreactie.

waarschijnlijk als je dan je boegie veranderd in een gloeispiraal kan je gewoon diezel tanken.
 
ik haat mensen
Ralf 22-1-03?11:29 Print reply

Posts: 9073
Jaaa, net als die model autootjes

'squish ofzo' jaah geheel onbelangrijk ook
We horen het wel als je eerste zuiger er doorheen is

[Dit bericht is ge-edit door Ralf op 22-1-03 11:30]
 
Mr Pain 22-1-03?11:27 Print reply
Posts: 4966
ja als je een dikkere voetpakking er op legt dan komt de cillinder naar boven en dan staan de poorten weer anders tegenover de zuiger en dat heb ik nu alles zo dat het zeer goed staat, tenzij jullie bedoelen mijn kop uitdraaien ofzo, maar ik probeer het wel gewoon dan breng ik wel verslag uit als het gelukt is of niet
 
Joost 22-1-03?11:44 Print reply
Posts: 1108
Hey, tof man jij kan nitro kopen , en dat haal je zeker in een jerry-can... moet je direct ff zegen waar je dat zo kan halen want dan ga ik die uitvinder opgeven voor de nobel prijs voor de scheidkunde.


Je zult wel nitro-methanol bedoelen denk ik, de alom bekende modelbouw brandstof. Dit bevat slechts 6% opgeloste nitro, das dus niet zo heel veel.

Maar om op je vraag terug te komen, bij nitro heb je dus minder lucht nodig. Nitro N203 (dach ik zo te herinderen) ontbind zich bij x aantal graden in N en O2. Daardoor kijg je dus meer vermogen, omdat je zuivere zuurstof bij je mengsel krijgt. Eigenlijk een chemische turbo dus.. Dit betekend dus dat je veel meer brandstof in je cilinder kunt stoppen=> meer vermogen. Daarnaast heeft methanol ook nog een lagere verbrandings waarde dan benzine dus daar heb je ook meer van nodig, gaat dubble op.

Benzine/lucht 1:12.7
Methanol/lucht 1:6 dacht ik
Methanol&nitro 1:2 ofzo, dus je sproeiertje mag je wel uit carb halen .. voorbeeldje: Mijn 5cc modelvliegtuigje zuigt zo'n kwart liter per kwartier vliegen .

Maar jha, gezien je kennis van brommers vind je erg dapper

suc6, zal je nodig hebben..

ps. het schijnt zo te zijn dat je van methanol dampen kraankzinnig word. De danp word zelfs door je huid opgenomen enzo....hehehehihihhahaha


 
It is going to be a Endless summer...
Blorn 22-1-03?12:12 Print reply

Posts: 13825
Quote:
ja als je een dikkere voetpakking er op legt dan komt de cillinder naar boven en dan staan de poorten weer anders tegenover de zuiger
jij veranderd dus je complete timing...
 
ardan 22-1-03?12:29 Print reply
Posts: 595
zo ken ik ok iemand,heeft in z'n brol scoot methanol/modelbouwshit of wat het ook wezen was bij in z'n tank geflikkerd.heb er toen zelf ook toerje mee gemaakt,was wel een zeer nerveus ding,reed uitermate stront,maar ging wel pijlsnel en trok als een gek.

en 15 minuutjes later onplofte de hele boel en heeft hij z'n scoot bij het groot huisvuil gezet,t'is maar wat je plezant vind natuurlijk.


 
have a blast,go fast
NSR RULEZZ 22-1-03?15:34 Print reply

Posts: 4934
hey benjamin welke school zit jij bij mij op school(alfa-college-admiraalruiterlaan-groningen) staan ook een stuk of 4 zundapp's
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Werner 22-1-03?16:15 Print reply

Posts: 2127
maare ik vraag het wel even aan mijn Aprilia RS125 CIRCUIT monteurs

----------------------------------------------

waar kan je dat halen dat dat nitro spul ?? en hoe werkt het en ga nou niet zeggen vraag maar aan je monteurs want die heb ik niet
 
Mr Pain 22-1-03?16:24 Print reply
Posts: 4966
ik kan dat via via krijgen van een jongen van mij op school, oke het zal dan misschien nitro methanol zijn maar dat boeit niet zo vind ik ik ga het wel gewoon uitproberen, dat octaan booster koop ik trouwens gewoon bij 50cc.nl en de procenten moet ik nog even op zoeken op het internet want het komt denk ik wel een beetje precies, dat spul ruikte echt heel vreselijk sterk het zat in een metalen blikje. ps het gaat mij niet om harder te gaan maar om nog sneller op te trekken (rij nu al 105a110km/h naast auto
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-1-03?17:25 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Werner15

maare ik vraag het wel even aan mijn Aprilia RS125 CIRCUIT monteurs

----------------------------------------------

waar kan je dat halen dat dat nitro spul ?? en hoe werkt het en ga nou niet zeggen vraag maar aan je monteurs want die heb ik niet


als je joost zijn post doorleest dan weet je het,
hij heeft een modelvliegtuigje waar het ingaat...mischien haalt tie et bij een modelvliegtuigenhobbywinkel. die autotjes die norman heeft lopen ook op dat spul, je kan trouwens verwschillende waardes kopen dacht ik met meer en minder % van dat spul erin.
 
ik haat mensen
Honda_mbiloss [Emiel] 22-1-03?17:41 Print reply

Posts: 3697
ja haha 1 liter van die benzine kost 15 euro dusssuhhhhh je kan alvast gaan sparen heb je wel 16 % nitro maar mijn modelbouw auto liep er ook op, ongeveer rond de 110, mijn auto liep ook op 25 % nitro dan vliegt ie bekant hij word wel tering heet en mijn modelbouw vliegtuigen lopen op 5 % nitro loopt ook aardig
 

Dit topic is 1390 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved