Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 250cc 2trakt crossmotor 25kw?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7148 - 250cc 2trakt crossmotor 25kw?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 21-1-03?18:58 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb binnenkort waarschijnlijk me autorijbewwijs binnen, dan wil ik aan me motorrijbewijs gaan beginnen.
Maar dat moet dus een 25kw motor zijn heb ik gehoord, das wel jammer, maarja dan mag ik teminste officieel op een snelle brommer rijden

Ik wil graag een 250cc 2takt crossmotor, een Honda CR 250 of zo, maar is deze motor dan ook 25kw?
En kan je met een CR ook gewoon op de weg?
Want alle 2takt crossmotors zie ik zonder voor en achterlicht en zo.


 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Blukaap 21-1-03?19:42 Print reply

Posts: 10006
CR250 heeft in de richting van 60PK ofzo .

Een Honda XR250 (oude) is een 4-takt 250cc en mag je wel op rijden.

Veel KTM motoren hebben ook iets van 20KW op het kenteken staan

En je moet er rekening mee houden dat je maar 25KW EN 0,16KW/KG mag hebben.

In belgie is het 25KW OF 0,16KW/KG dacht ik.
 
Bastila is lief
ties 21-1-03?19:54 Print reply
Posts: 1333
met crosmoter moet je onder de 80cc blijven want de 80 ktm heeft al meer dan 25 kw.
en ik zou zowiezo niet op een crossmoter gaan rijden. het slijt als een gek dan
 
gran turismo 21-1-03?19:51 Print reply
Posts: 735
Jammer dat het 25KW EN 0,16KW/KG is.
Want met motor en mezelf kom je vrij snel op 200Kg
200Kg * 0,16 = 32kw.
Dus die 0,16KW/KG is een beetje onzin want met die regel ga je bijna altijd over de 25kw.

Is een 4takt motor makkelijk te begrensen op luchtinlaat in de carb en prop in de uitlaat?
Ik koop liever dan een 400 - 600cc 4takter en begrensen want een 250cc 4takt zijn er niet zo heel veel van te vinden.

Ik weet alleen heel weinig van 4takt, hoor allemaal dingen over nokkenas en kleppen zou echt niet weten wat het inhoud :a
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
gran turismo 21-1-03?20:06 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: DT50

met crosmoter moet je onder de 80cc blijven want de 80 ktm heeft al meer dan 25 kw.
en ik zou zowiezo niet op een crossmoter gaan rijden. het slijt als een gek dan


Nee man, 25kw is 34pk hoor, dat haal je echt niet zomaar uit een 80cc zonder te tunen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Rudy 21-1-03?20:45 Print reply

Posts: 3471
maar een 80cc overschrijd de pk/kilo verhouding wel

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 21-1-03 20:46]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 21-1-03?21:09 Print reply

Posts: 14825
als je een cr koopt oid moet je aan die eigenaar vragen hoeveel vermogen er op het kenteken staat..
een cr250 heeft zeker te veel vermogen, een 125 ouder model zou misschien net kunnen.

Als je OTR wilt moet je een XR250 nemen, de xr400 overschrijft de 0.16kw al met paar kilotjes te weinig.

En niet 2T willen knijpen.. is een pokkewerk, en of het goed is voor je cylinder e.d... dan zou je de uitlaat moeten begrenzen.

maargoed ik wil je alsnog tip geven.. koop 4T!!!
 
Blukaap 21-1-03?21:19 Print reply

Posts: 10006
Ik geloof dat veel KTM 600cc 4-takts als 25KW staan.
En Husqvarna dacht ik ook
 
Bastila is lief
SIWWN 21-1-03?21:35 Print reply
Posts: 7079
Dan zijn ze wel begenst..
En IK zou nooit een 2T crosser kopen voor op de weg..

Om de 2 weken zuigertjes vervangen, das leuk en goedkoop..:a


2700 posts
 
Rudy 21-1-03?21:44 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

als je een cr koopt oid moet je aan die eigenaar vragen hoeveel vermogen er op het kenteken staat..
een cr250 heeft zeker te veel vermogen, een 125 ouder model zou misschien net kunnen.

Als je OTR wilt moet je een XR250 nemen, de xr400 overschrijft de 0.16kw al met paar kilotjes te weinig.

En niet 2T willen knijpen.. is een pokkewerk, en of het goed is voor je cylinder e.d... dan zou je de uitlaat moeten begrenzen.

maargoed ik wil je alsnog tip geven.. koop 4T!!!


heb je echt uber oude cr nodig ( vermogen van 85 cr weet ik zo niet maar yz uit 85 geven ze op voor 34,5 pk d8 ik)
maar om kwa pk/kilo verh goed te komen kun je alleen de 16 pk versie hebben die wordt dus ook met "licht kenteken" verkocht

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 21-1-03 21:51]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
gran turismo 21-1-03?23:49 Print reply
Posts: 735
Ok zo te zien kan ik ivm slijtage beter een 4takt kopen.
Ik rij namelijk 60km per dag, 5 dagen per week.
Zo'n KTM 600cc afgeknepen naar 25kw lijkt me wel wat, want als ik dan 2 jaar motor rij kan ik me zware rijbewijs halen en em weer origineel 600cc maken.
heb een beetje google gekeken, een KTM super motard lijkt me wel relax

Ik heb ook al wat naar andere motors gekeken, vooral bij de sport modellen is veel keus met 25kw.
Maar een racemotor ligt me niet zo, een crossmotor/super motard is gewoon lekker om af en toe een beetje mee te spelen (wheelly's,stoppie's) of ff off-road te gaan.

En ik heb een site gevonden met een lijst met 25kw motors en alle regels over 25kw.
http://home.planet.nl/~25kw/
Het is me nu al wat duidelijker allemaal
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Pertijn 24-1-03?18:16 Print reply
Posts: 846
Ik moet het nog zien als ze meer dan 30 achterwiel pk's halen met een 80cc..
Maargoed, sinds kort ben ik verliefd op een Suzuki RGV250 en heb even met de eigenaar staan praten.
Als je die wil verzekeren op 25kw gaan sommige maatschappijen ermee accoord dat je een uitdraai laat zien van 25kw als je hem bijvoorbeeld begrenst door middel van de powervalve's.

[URL[t]]http://www.forum.derbi-club.com/showthread.php?s=&threadid=5[/t]Husky[/URL] << 25kw..

[Dit bericht is ge-edit door Pertijn op 24-1-03 18:29]
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
mikey 24-1-03?18:34 Print reply
Posts: 2392
ja als je een leuke 25kw motor wilt die meer naar het crosser type gaat kun je kijken voor een husqvarna, dan heb je ook kans op supermotards, die vanaf 400cc zijn meestal geknepen naar 25kw en die vind je wel veel kheb vandaag al 3 advertentie's gezien waarin een husqvarna SM te koop staat voor 5000 euro of minder allemaalgeknepen naar 25kw en supermooie machientjes

op www.supermotard.be
dan naar FORUM gaan en daar kijken bij tekoop, er staan er zeker 3 bij
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Pertijn 24-1-03?22:35 Print reply
Posts: 846
Eh, 5000 euro?
Ja vind je het gek dat je daar een dikke supermotard voor hebt! tering!
Die jasper kocht (zie vorige reply link) koste 2000 ofzo, en dan nog even flink verspijkeren
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Neonlampje 24-1-03?22:44 Print reply

Posts: 14825
SM schijnt niet lekker te zijn op snelwegen en lange afstanden..
je hebt veel last van zijwinden en de zithouding krijg je na een tijd last van schijnt.

Verder een ktm600 is ten eerste niet te knijpen.. enig ID hoeveel vermogen er dan af moet?! als je zonder zuigerveren gaat rijden heb je al maar dan 34pk volgens mij..
Geen 2T gaan begrensen... lijkt allemaal mooi, heb zelf ook met id gespeelt maar in de praktijk is 4T zo goddelijk veel mooier om mee op de weg te rijden
 
mikey 25-1-03?00:50 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Originally posted by: Pertijn

Eh, 5000 euro?
Ja vind je het gek dat je daar een dikke supermotard voor hebt! tering!
Die jasper kocht (zie vorige reply link) koste 2000 ofzo, en dan nog even flink verspijkeren


jah het was maar een voorbeeld h?, ik weet niet waar zijn budget ligt

en idd, een supermotard is niet echt het neusje van de zalm om lange afstanden te rijden, op snelwegen enzo gaat dat wel nog maar aan de 150 word het weer iets minder, bij husqvarna's en ktm's is de zithouding en het comfort nog net ietsje beter dan andere modellen of omgebouwde enduro's en dergelijke
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Dit topic is 2628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved