Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelmechanisme

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7140 - schakelmechanisme
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jaz86 21-1-03?14:24 Print topicpost
Posts: 543
misschien is dit een beetje een onduidelijke vraag maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen:

ik ben vandaag (eindelijk) weer verder gegaan met me blok. heb hem nu in elkaar (de 2 carterhelften dan) en nu zit de krukas niet meer klem.dat had ik eerst toen ik hem vastdraaide, maar nu dus niet meer.

nu zit ik alleen nog met een vaag probleem:
ik ben nu bezig met het schakelmechanisme, dus nokkenplaat,blokeerarm, schakelas enzo...
ik heb de nokkenplaat gemonteerd (2 lange en 1 kort penntje derin en daar dat plaatje op) en de schakelas enzo zitten erook op.
nu moet ik dus die blokeerarm met veer d'r nog op krijgen maar dat lukt niet helemaal. moet ik die helemaal strak/vast draaien of half ofzo? want als ik hem helemaal vast draai schakelt ie niet echt goed en als ik hem half los heb springt hij er af.

ik had hem net wel ff goed, maarja ik ken mezelf, dan wil ik hem nog ff vastdraaien en toen zat hij weer kut.

dus: hoe moet ik dit zaakje goed monteren?????

alvast bedankt..
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***

De Schout 21-1-03?15:45 Print reply
Posts: 5327
je moet hem gewoon helemaal aandraaien, je moet alleen wel ff zorgen dat het 'armpje' goed over de het boutje zit. zit nl een borst aan het boutje. ff goed kjike dus
 
tune tweak fiddle bang bummer
Joost 21-1-03?16:05 Print reply
Posts: 1108
hehe, jha dat kan best tricky zijn, helemaal als het alleen moet doen..

De veer van dat blokeer heveltje voorkomt dat het borstje in dat heveltje valt. Wat ik meestal doe is eerst het borstje goed in et heveltje laten vallen en dan half aandraaien (niet te ver want anders buigt het heveltje). Vervolgens zet het de blokeer hevel op het nokken wiel, zodat hij onder spanning komt. Als je geluk hebt zit dat borst je nu nog goed in het helveltje en kun hem zo vastdraaien.
 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 21-1-03?16:24 Print reply

Posts: 10006
Je kunt ook met een platte schroevendraaier wel eens net dat heveltje zo duwen dat het allemaal net in elkaar klikt.

Maar het is wel een beetje irritant werk als je het voor het eerst doet jah .
 
Bastila is lief
ardan 21-1-03?16:33 Print reply
Posts: 595
als het allemaal vanzelf zou gaan,zou er niet veel aan zijn ofwel?

proberen,moet wel lukken.nieuwe remschoenen inzetten,moet je die 2 kloteveren spannen en dan duwen,heb laatst bij oud ding moeten doen,wou echt niet lukken,zat ik er opeens als een gek op te duwen en belt er iemand,ik let ff niet op en ....POEF... alles zit goed,anders ff met je ogen toe proberen
 
have a blast,go fast
jaz86 21-1-03?18:41 Print reply
Posts: 543
hehe, ik heb hem door, bedankt.
ik zit nou wel met een ander probleem met de schakelbak maar daar open ik wel ff een nieuwe topic voor, das wat duidelijker.


hier dus: [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?id=7147&fid=3[/t]andere topic[/URL]

[Dit bericht is ge-edit door jaz86 op 21-1-03 18:55]
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***

Dit topic is 403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved