Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 blok reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7128 - AM6 blok reviseren
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 22-1-03?14:14 Print reply

Posts: 10006
Balansas boeit echt helemaal geen zak wat betreft de gasreactie, ik het op m'n MT ooit een keer uitgeprobeerd, het maakt gewoon NIKS uit.

Om nog maar niet te spreken over die krukas die niet eens gebalanceerd is...
Het is gewoon dikke onzin om de balansas d'r uit te halen, je wint er nauwelijks iets mee en het enige wat het doet is alles kapot rammelen.


Ok, ok, het zou kunnen schelen in gasreactie en weerstand, maar ik zou het er echt niet voor over hebben om 'm er dan toch uit te halen, tenzij de krukas gebalanceerd is.


[Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 22-1-03 14:17]
 
Bastila is lief
Joost 22-1-03?14:46 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Originally posted by: nsr tigerrrrrr!!

he joost k heb dat blok gekocht van een jongen die veel tuned dus hij zal er wel meer verstand van hebben, hij vertelde me dat je een snellere gasreactie krijgt en dus een fellere brommer, je krukaslagers slijten alleen sneller maar als je echt tuned dan heb je daar schijt aan want dan koop je toch elke twee maanden nieuwe lagers!!!!!


Been there, done that

Als je een goede gas-reactie wil haal je eerst goede onsteking anders heeft het verwijderen van de balans as geen nut. En ik blijf er bij; het verwijderen van de balans as kan alleen in combinatie met een gebalanceerde kruk-as.
 
It is going to be a Endless summer...
NSR RULEZZ 22-1-03?15:26 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: nsr tigerrrrrr!!

he joost k heb dat blok gekocht van een jongen die veel tuned dus hij zal er wel meer verstand van hebben, hij vertelde me dat je een snellere gasreactie krijgt en dus een fellere brommer, je krukaslagers slijten alleen sneller maar als je echt tuned dan heb je daar schijt aan want dan koop je toch elke twee maanden nieuwe lagers!!!!!


wat een kneus als hij zegt dat hij veel tuned en dan nog zoveel crap lult.
ik het dan zelfs nog beter
hij tuned zeker met een kettingzaag ofzow?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
MotorHispaniaMaus 22-1-03?17:39 Print reply

Posts: 160
Die 50cc cilinder is waarschijnlijk Gilardoni 2 cilinder heb ik ook onder mn motorhispania zittuh en die rijdt ook hard.
 
Aprilia r-ass 22-1-03?18:06 Print reply
Posts: 741
nee is geen gilardonie maus..want die van mij is gietijzer
 
I like Castrol!
Rene 22-1-03?18:17 Print reply
Posts: 2573
Quote:
Originally posted by: DiaL-OuT

Uhmm... FF iets anders, i zou wel een sneller oliepompje kopen...
tenminste dit hoor ik van veel mensen, omdat het pompje van een RS maar ontworpen is op +- 90 km uuur ofzo. Kwee niet of het waar ik, maar ik meld et FF


oliepomp werkt niet met kilometers, maar met toeren.
Je cilinder heeft het ook niet door of hij nou 30 rijd of 130, maar wel hoeveel toeren hij maakt.
Meer toeren, meer smering
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
SIWWN 22-1-03?18:37 Print reply
Posts: 7079
Sommige mensen snappen dat nog niet
 
XioX 22-1-03?19:38 Print reply
Posts: 177
Kzou je olie pomp eraf halen, net als ik gedaan heb, afsluiten met een mooi aluminium plaatje. En gewoon zelf benzine mengen met Castrol olie.
Scheelt weer elke keer dat kut olie resevoir vol te douwen.
 
DiaL-OuT 22-1-03?20:59 Print reply
Posts: 419
Quote:
Originally posted by: Rene

Quote:
Originally posted by: DiaL-OuT

Uhmm... FF iets anders, i zou wel een sneller oliepompje kopen...
tenminste dit hoor ik van veel mensen, omdat het pompje van een RS maar ontworpen is op +- 90 km uuur ofzo. Kwee niet of het waar ik, maar ik meld et FF


oliepomp werkt niet met kilometers, maar met toeren.
Je cilinder heeft het ook niet door of hij nou 30 rijd of 130, maar wel hoeveel toeren hij maakt.
Meer toeren, meer smering


Ja okeej, zover was ik ook al.
Maar ik had gehoord dat je er pas last van zou krijgen als je hard als 90 km per uur ging.
Voor de rest weet ik er ook nix vanaf
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Nasic 23-1-03?19:00 Print reply
Posts: 890
Krukas -> laten zitte, houd het wel een tijd uit.... als je geld teveel hebt, doppler halen.
Cilinder -> Top performances 50 snel.... idd wel vrij snel. hoe die op je rs komt vraag ik me af, deze cilinders zitten wel standaard op rieju.
Airsal cilinder -> afwerken.../tunen standaard uit doos is het niet echt wat. en 130 halen? doe maar een testbankuitdraai als je klaar bent!
balansas-> erin laten zitten, krukas/lagers heeft al genoeg te verduren met 70cc @ 12/13k
oliepomp -> laten zitten, goede olie gebruiken (volsyntetisch) en 1?2 dopjes door p/tank er bijin gooien

[Dit bericht is ge-edit door Nasic op 23-1-03 19:05]
 
Ducati 900SS
Aprilia r-ass 23-1-03?20:08 Print reply
Posts: 741
keb me blok weer in elkaar zitten met nieuwe lagers/keerringen.
maare op die cilinder staat wel een minarelli tekentje en op topper formance cilinders staat toch altijd top aan zijkant?

die airsal hebk al afgewerkt..tunen doe ik niet geen verstand van en te duur om het te laten doen
maare met die 50cc reed i al 125
dus dan moet ik met 70cc nog wel harder gaan denk ik....

maar kben me rs ook aant spuite...blok is nu af dus..maar da spuite duurt nog wel effe kmaak wel fotos as i af is

 
I like Castrol!
NSR RULEZZ 23-1-03?20:22 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Aprilia r-ass

keb me blok weer in elkaar zitten met nieuwe lagers/keerringen.
maare op die cilinder staat wel een minarelli tekentje en op topper formance cilinders staat toch altijd top aan zijkant?

die airsal hebk al afgewerkt..tunen doe ik niet geen verstand van en te duur om het te laten doen
maare met die 50cc reed i al 125
dus dan moet ik met 70cc nog wel harder gaan denk ik....

maar kben me rs ook aant spuite...blok is nu af dus..maar da spuite duurt nog wel effe kmaak wel fotos as i af is


AAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGG
rot toch op man stomme kneus denk je nou echt zelf dat je 125 met een ongetunde 50cc kan dikke sukkel ga een scooter kopen ofzow

Dit bericht is ge-edit door nick op 2-3-2003 23:34
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Aprilia r-ass 23-1-03?20:25 Print reply
Posts: 741
hou je bek man met je ouderwetse lellike bakkenist
tzijn geen honda blokjes he...maar aprilia, slechter kwaliteit misschien maar wel retesnel :n
ach maakt mij ni uit da je da ni gelooft...
kweet alleen wel dat rs 1000000x beter rijt als nsr
maar nu genoeg

 
I like Castrol!
NSR JunK 23-1-03?20:38 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Aprilia r-ass

hou je bek man met je ouderwetse lellike bakkenist
tzijn geen honda blokjes he...maar aprilia, slechter kwaliteit misschien maar wel retesnel :n
ach maakt mij ni uit da je da ni gelooft...
kweet alleen wel dat rs 1000000x beter rijt als nsr
maar nu genoeg



hee bek houwe aap tis hoogstens 10X beter :(
 
Aprilia r-ass 23-1-03?20:40 Print reply
Posts: 741
hee anus arabier
10x dat is al heel wat ofnie
 
I like Castrol!

Dit topic is 3946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved