Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zelfbouw Demper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1205 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7101 - Zelfbouw Demper
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperMotard 19-1-03?15:31 Print topicpost
Posts: 392
Hoe maak je zelf een demper met demperwol
 
Cagiva 600cc Supermotard

dick1 19-1-03?20:30 Print reply
Posts: 971
demper maken is duurder dan 1 kopen duz is nie echt nodig :S
 
Rudy 19-1-03?20:35 Print reply

Posts: 3471
kan dr idd beter een kopen..


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 19-1-03?20:36 Print reply

Posts: 14825
pfft, heb je veel aan man zo'n reply.. :p

Watvoor demper wil je maken? hoe groot, welk materiaal??

ik ga binnenkort een demper maken van RVS voor mn motor, met conisch begin stuk en heel licht conisch eindstuk en een enorme dikke halve piemel eruit

je moet gewoon een buis nemen, begin en endstukken weten te flanzen, met daarin een kleine buis, met allemaal gaatjes.. en in de ruimte tussen de buis met gaatjes en de andere buis steen/glas/demperwol duwen
 
Erik_N 19-1-03?21:31 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: dick1

demper maken is duurder dan 1 kopen duz is nie echt nodig :S


Ja, als je er een koopt is het slecht 20 euro, en als je der een maakt ongeveer, GRATIS.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Rudy 19-1-03?21:32 Print reply

Posts: 3471
duurder hoeft het echt niet te zijn
je pakt je moeders waslijnpaal(als hij van alu is) zaag er een stuk af
op het eind alu proppen(met gat voor de uitlaatgassen) op maat draaien en met imbus vast zetten
daar stop je een geperforeerde buis in liefst dikker dan de buis vanaf expansie ivbm weerstand
in de demper prop je demper materiaal en klaar

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 19-1-03 21:36]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 20-1-03?00:38 Print reply
Posts: 10000
gewoon proma nabouwen...

wat al gezegd werd...binnenin een buis met gaten...en die sluit je aan op je stinger (uitlaat)...

daar omheen komt dan de demperwol en daarover zit het omhulsel ... moet je veel kleine gaatjes boren..kheb hier in een boek staan hoe je verschillende frequenties dempt...buis met gaten is voor lage tonen... en expansikamertjes voor hoge... en absorbse demper hebbie ook nog..

en dat mot je eigenlijk mixen... dempt ie bij alle toeren...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 20-1-03?00:53 Print reply
Posts: 7079
Heb je ook nog een demper dat dempt t/m 10.000 RPM's en dan als het beest los is, lekker janken
 
solidsjakie 20-1-03?09:48 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Heb je ook nog een demper dat dempt t/m 10.000 RPM's en dan als het beest los is, lekker janken


dan hek nog 1000 toere over:< ik moet nog ant afstelle dalijk, alstie ingerede is
 
Steve_ZHC 20-1-03?16:37 Print reply

Posts: 2716
Haha ja, een stelschroefje op je demper.
Ff m'n demper afstellen hoor
 
Schuimpie 20-1-03?17:00 Print reply
Posts: 376
Quote:
Originally posted by: Martijn

gewoon proma nabouwen...

wat al gezegd werd...binnenin een buis met gaten...en die sluit je aan op je stinger (uitlaat)...

daar omheen komt dan de demperwol en daarover zit het omhulsel ... moet je veel kleine gaatjes boren..kheb hier in een boek staan hoe je verschillende frequenties dempt...buis met gaten is voor lage tonen... en expansikamertjes voor hoge... en absorbse demper hebbie ook nog..

en dat mot je eigenlijk mixen... dempt ie bij alle toeren...



Kan je daar meer over vertellne??? dat dr verschillende soorten zijn ??? mischien stukje scannen uit het boek ofzo ??? want ik wil dr wel graag wat meer over weten
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Neonlampje 20-1-03?17:21 Print reply

Posts: 14825
Eentje met demperwol is een absorbtie demper...

Kan wel zijn dat verschillende vormen verschillende resultaten tonen, maar wat eigenlijk het meest boeit is de tegendruk die een demper levert zodat hij bij je uitlaat zelf past...
 
Martijn 21-1-03?00:31 Print reply
Posts: 10000
ik dacht dat de demper geen fuck uitmaakte...als ie een grotere diameter dan de stinger heeft dan isset zowieso toch goed?? de stinger bepaalt toch ok de druk enzo..deels..

en als je een buis met even grote diameter neemt voor de demper...dan kan ie toch even veel kwijt als de stinger....en zelfs mss nog meer vanwege de gaten in de buis (maja..moet allemaal door het zelfde gat naar buite)..

ik zal dat stukkie met tekeningen wel een keer inscanne..niet nu..duurt me te lang ..ga slape..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 21-1-03?01:13 Print reply

Posts: 14825
Hier was laatst topic over gepost door marcel(Zoetahmeerdah)
De lengte van de stinger moet je dus de demper vanaf trekken...

Een demper heeft echter een lagere weerstand(/tegendruk) dan een normale rechte buis dus hier moet je wel rekening mee houden...
voor meer info lees [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?page=1&fid=3&id=7009[/t]Dit...[/URL]
 
victorvanderveen 21-1-03?12:47 Print reply
Posts: 14
cool, dus je kan je demper ook zo maken dat ie alleen de hoge frequenties dempt... heb je gewoon een motor-geluidje!
(hoewel dat ook wel een beetje zal meevallen)
een demper voor m'n rs is trouwens echt geen 20 euro, daar moet ik wel wat meer voor neerleggen. zelfmaken is dus inderdaad misschien wel een goede optie
 
Blorn 21-1-03?13:36 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Heb je ook nog een demper dat dempt t/m 10.000 RPM's en dan als het beest los is, lekker janken
rs125/250 dempers hebben die leuke eigenschap
 

Dit topic is 1647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved