Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigers + vaag spul in carb + membraam + uitlaatpoort :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1179 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7072 - zuigers + vaag spul in carb + membr...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 17-1-03?19:09 Print topicpost

Posts: 5996
zoow, weer eens ff lekkah wat fotos gemaakt
hier gaan we dan:

laatst ree ik me tank leeg (heb een benzinefilter btw) kwam door martijn die had weer eens me benzinekraantje op reserve laten staan..en toen er nieuwe benzine inzat stotterde hij onwijs. maar liep wel stationair en starte gewoon goed. toen haalde ik me carb open en dit zat erit:


het is net olie op water. zo bewoog het door de benzine. en als ik de benzine uit het bakje goot werd het 1 vaste massa. heeeel vreemd. iemand ook gehad??

dit is die 200 zuiger..hier zitten ook gaten in. heb dit nog een functie if is dit enkel om gewicht te besparen?

mbx80 cil..hier zie je een extra rand in de cilinder zitten. bij een gianelli uitlaat versperd dit de uitlaatpoort. in principe kan dit weggedremeld worden als je em tuned en de uitlaatpoort breder maakt..tog?



membraam zonder tussenstuk..

euro70cc zuiger sh..same verhaal ook van die rare dingen in de zijkant

vergaarde 80..heeft het niet

beetje warmgelopen :S

tenslotte die uitlaatpoort van die 200..hier wil ik het ook wegdremelen eigenlijk want bij de bovenkant van de uitlaatpoort loopt het schuin naar beneden en zit dit dus in de weg grr..

ben benieuwd of jullie je ervaringen willen delen
 
ik haat mensen

Rene 17-1-03?19:39 Print reply
Posts: 2573
die troep zit bij mij ook altijd in mn tank..
Kan ik om de dag goed blazen/50 km mn carb/benzfilter/benzkraan schoon gaan maken

Die "gaten" zijn volgens mij iets van overloop ofzo, weet et niet meer

zon aangevreten zuigerpen had ik ook met mn malossi, is dat dan warmlopen, achso

Cilinder 200 ziet er wel bruuut uit

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
verwijderd 17-1-03?20:10 Print reply
Posts: 4082
die gaten boven die piston pen zijn KUT, als ze zo groot zijn. maar er gaat mengsel in zitten en smeerd de cil wand, had je zelf ook wel kunnen bedenken
 
Blukaap 17-1-03?23:28 Print reply

Posts: 10006
Tsjah, bruine prut, dat krijg je daar in ZH.

En je weet toch dat die gaten in de zuigers d'r alleen maar voor zijn om krukaskevers en borgclipjes makkelijker weg te werken ?

 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 18-1-03?08:34 Print reply

Posts: 8499
harrie niet kutten :p
 
Members zijn vervelend :-|
barry 19-1-03?14:07 Print reply

Posts: 7387
voor de mensen die zich afvragen of die rand die in de cilinder zit waar de pakking opvalt weg kan worden gefreest en of deze een bepaalde fucntie heeft, ik heb is-tuning daarover gemailt en deze reactie er op gekregen:


Hi Barry,

Op milde setups geeft de rand meer koppel. Verder kan het zo zijn, dat ook op brutere setups het koppel en zelfs vermogen hoger is, wanneer er een uitlaat met dunne voorbocht gebruikt wordt. In de meeste gevallen kun je het topvermogen (het koppel bij de hogere toerentallen neemt flink toe) boosten door hem eruit te frezen. DIt soort vragen voortaan op het forum!

Oja: Als je een keer wil zien hoe het echt moet: Laat eens wat door ons prepareren!

greetz,
Ivo
IS-TUNING
----- Original Message -----
From: Barry van Wijk
To: info@is-tuning.nl
Sent: Friday, January 17, 2003 8:20 PM
Subject: vraag cilinderpoort


http://home.wxs.nl/~smi00679/444.JPG

bijgevoegde link is een foto van een mbx80cc cilinder

bij vele honda cilinders, varierend van 50,70,80,100cc zit deze binnenste rand (Waar de pakking niet opvalt) in de uitlaatpoort schacht. nu heb ik al een keer bij een andere cilinder deze hele rand weggefreest. dit gaf zeer goede resultaten, veel meer toeren en trekkracht. nu vroeg ik me af waarom deze rand in de meeste cilinders zit. ik zie het als een domme opvulling van de uitlaatpoortschacht en snap de nut er niet van waarom deze ring er zit. terwijl deze in bijna in alle honda cilinders zit toegebracht (behalve in de eurocilindro's ), kunnen jullie mij vertellen of deze cilinder zonder gevolgen weggefreest kunnen worden, of dat deze opvulling wel degelijk een functie heeft. want als deze geen functie heeft voor betere prestaties dan zie ik geen reden waarom deze ik dan niet kan wegdremelen, want dan kan de cilinder beter zijn lucht kwijt.

tenzij u mij vna het tegendeel overtuigd

groeten barry

 
He?
Zoetahmeerdah [Marcel] 19-1-03?14:27 Print reply

Posts: 5996
ik zal er waarschijnlijk wel weer helemaal naastzitten maargoed. er staat dus in dat ALS er een dunnere voorbocht gebruikt word leverd het een beter resultaat.

maar waarom hadden ze dan niet de pakking bijv in die ring gemaakt?
een orignele uitlaat vult namelijk die rand op. de uitlaat zit een drukje in de cilinder. maar een Gianelli (de mijnes) die doet dat niet, sluit enkelt op de pakking alleen en gaat niet de cilinder in. dus wrom zou gianelli dan niet hun uitlaat maken zoals de orginele aansluiting? wat beter zou zijn volgens hun.

ik heb het ook aan rens gevraagd en hij had die cilinder van mij goed bekeKen en zei ook dat hij weg moest.

edit: typo's.
btw ik heb die mail nog eens gelezen en hij zegt alleen maar "waarschijnlijk" hij bevestigd helemaal niks.

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 19-1-03 14:40]
 
ik haat mensen
Joost 19-1-03?15:09 Print reply
Posts: 1108
Bij een orginele uitlaat valt je flens in die richel. Er steekt een stukje uit je flens als ware. Wat je kunt doen is de uitlaat op de cilinder monteren zonder dat je de cilinder het blok hebt. Je kunt nu met je vinger voelen hoe overbruging zit. Met een spiegeltje kun het ook zien (zo'n ding op een stokje). De overbruging moet glad zijn en niet niet stoterig.. Weg dremelen van de ring werkt dan denk ik niet. Volgens mij moet je hem eerder opvullen.
Trouwens niet alle cilinder hebben deze richel, 70cc PW niet, en malossie 70cc ook niet maar 50cc FA weer echter weer wel.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved