Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #7066 - 2xschijfrem op nsr
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1299 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Potnol |
16-1-03?22:46 |
Posts: 72 |
ik zou graag willen weten als het ooit iemand is gelukt is om een schijfrem achter op een nsr te plaatsen of heeft iemand briljante ideeën om dit te doen?
en ik moet dringend nieuwe kopellingsplaten hebben, weet iemand waar ik ze voor een nsr kan vinden (online)?
|
|
|
|
Blukaap |
16-1-03?23:37 |
Posts: 10006 |
VDH parts en 50cc.nl hebben koppelingsplaten.
Ik heb wel eens een MB gezien met schijfrem achter, maar weet d'r verder ook niet zoveel van.
Lijkt me ook niet echt handig, met die trommelrem kun je al harder remmen dan dat je grip hebt op je achterband (ik gebruik m'n achterrem niet eens).
Ik zou eerder moeite, tijd en geld in de voorrem gaan stoppen.
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
16-1-03?23:46 |
Posts: 14825 |
is heel makkelijk,
je last je trommel vast, ff mooi doen anders ziet t er niet uit (wel alu, dus laat het eventueel lassen)
vervolgens moet je 3 gaten boren, kan ook vantevoren.. op zelfde hoogte van de bouten van je achtertandwiel,
nu moet je de tapendjes van je normale tandwiel eruit halen, en een stuk tapend van de ene kant naar de anderekant erdoorheen draaien..
wat volgens mij de stevigheid kan bevorderen is voordat je hem dichtlast de tapenden er al doorheen en een moertje aan de ene kant je tapend al goed te fixeren door hem aan te draaien tegen binnenkant van trommel aan je tandwiel-zeide, en ook eentje aan de andere kant bij je remdseksel zegmaar. nu dichlassen.
Als je tapenden erdoorheen ehbt kunb je met wat passen en boren een schijfrem op de andere kant zetten!
Nu moet je alleen nog een remklauw hebben, en een olieresevoir en shit,
je kan simpele setjes fixen daar zit via een stang de remschijf vast op je achteras, en vervolgens met een lipje wordt hij tegengehouden op de bovenkant van je achterbrug. dit kan je ook zelf maken, maar zou ik niet aanraden.
en voor de rest alles goed aansluiten, en gaan maar!!
|
|
|
|
PlaceR |
17-1-03?22:45 |
Posts: 1588 |
en dan voor ook nog 2de instaleren en dan hebbie er 3?
ik vind mijn achterrem van mijn nsr beetje te happerig. blokkeerd me iets te snel op nat wegdek en is vrij lastig. hoe los ik dit ff op?
|
|
|
|
SIWWN |
17-1-03?22:53 |
Posts: 7079 |
-Niet meer rijden
-Minder hard remmen
-Zorgen voor betere grip
-Dat hefboompje wat op de as zit wat verder richting> voorkant zodat ie minder ver de remschoenen kan wegdrukken snappie?
|
|
|
|
Blukaap |
17-1-03?23:19 |
Posts: 10006 |
Niet eigenlijk, leer d'r mee leven dat je op die achterrem vrij weinig grip hebt, zeker met nat wegdek.
Achterrem is alleen maar geschikt voor bijremmen.
Leer remmen met je voorrem, die remt veel en veel fijner/harder/beter dan je achterrem.
|
|
Bastila is lief |
|
SIWWN |
17-1-03?23:22 |
Posts: 7079 |
Leer te remmen met beide remmen anders zul je je motor examen nooit halen
|
|
|
|
Blukaap |
17-1-03?23:24 |
Posts: 10006 |
Ik gebruik nu alleen m'n voorrem, maar dat is omdat m'n achterrem het toch niet doet.
Verder geen probleem om beiden tegelijk te gebruiken.
Maar als je dan zonodig met 1 rem kan/wil remmen pak dan je voorrem, daar heb je tenminste iets aan.
|
|
Bastila is lief |
|
Pertijn |
18-1-03?00:03 |
Posts: 846 |
Zelf was ik ook nooit gewend met beide tegelijk te remmen, maar dat werkt dus echt wel he!
Juist die combi dan.
Wat is er trouwens mis met die trommel achter?
Bij mij remt dat echt meer dan goed, ik moet er niet aan denken daar ook een klauw, blokken en remvloeistof voor te hebben en alles..
Het ziet er wel mooier uit natuurlijk maja..
|
|
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url] |
|
verwijderd |
18-1-03?09:05 |
Posts: 4082 |
als je je remtrommel vast last kun je je rechter lager dus nooit meer vervangen....
|
|
|
|
Erik_N |
18-1-03?13:24 |
Posts: 5360 |
ken je dus beter anders doen die schijf ja. Ik ben er ook mee bezig op mb, en zodra gelukt is maak ik wel ff foto's.
maar het wat je doet is dus:
Je sluit op je rempedaal netjes voetpompje aan, gewoon mooi er op maken.
Dan draai je een bus voor in je achterwiel van aluminium, deze zet je vast met drie boutje van buitenaf, en wat locktite eventueel. Dan op de plek waar die bus zit ddoe je een plaat recht op, van 5mm dik ofzo, en die bevestig je onder aan daar waar die trommelrem ook vastzit via stang aan brug. Bovenin komt de remklauw.
Dan is het dus alleen zaak precies uit te meten waar de schijf precies moet komen, maar daar is dus apparatuur voor. En zodoende kan jij in een middagje schijf op MB bouwen, kennis van me had het ook, zal hem eens om foto's vragen.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Joost |
18-1-03?17:08 |
Posts: 1108 |
Achter rem is wel belangrijk! Probeer maar es recht in remmen met alleen je voorrem, lukt niet. Met je achterrem hou je de boel een beetje recht. Maar een schijf rem achter is een beetje over dreven denk ik, je remt er echt harder door hoor.
Aangezien dit topic toch over schijf remmen gaat: weet iemand ook of er spaak naven zijn met schijfrem die in een Mbx voorvoork passen? Ik ben namenlijk van plan om weer spaak velgen in mijn MT te zetten. De comstar velgen die ik nu heb zijn krom, en ik heb geen zin om weer nieuwe te kopen. Comstars zijn te groot (18" ipv 17" en te smal. Nu wil ik dus me oude mt wielen omspaken naar 17" met 1.6 velgen . Achter kan ik dan de orginele mt naaf gebruiken alleen voor niet (trommelrem). Weet iemand een andere brommer/motor type met spaken die rechts de rem schijf heeft zitten?
[Dit bericht is ge-edit door Joost op 18-1-03 17:30] |
| |