Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe heet deze boegie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 665 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7065 - hoe heet deze boegie?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flow 16-1-03?22:47 Print topicpost
Posts: 88
zie hier een boegie met 3 van die contacten.


hoe heet zo iets?

en wat doet het in je brommer?
harder of anders lopen?


ik vond hem op straat zit nou iemand zonder denk ik. alhoewel je dat meteen merkt erg vaag maar lag op straat
 

SkaBla [Pim] 17-1-03?01:15 Print reply

Posts: 4659
Ja die zijn voor scooters...ga je hard van.. N?g harder ja!
Nee grapje..die zijn geloof ik voor betere ontbranding en je brommer zou er beter en schoner van moeten lopen...(of waren dat weer andere bougie's?)
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Werner 17-1-03?01:36 Print reply

Posts: 2127
volgens mij is dat een Splitvire zo een bougi is voor zwaardere setupen waar wij schakelrijders mee rijden BV 70cc 80cc het zorg idd voor een betere verbranding tijdends het rijden hij gaat er echt niet harder mee is puur voor de verbranding
 
barry 17-1-03?07:26 Print reply

Posts: 7387
die bougies zitten ook in de auto van mijn vader

je kunt het proberen...
en splitfire bougies zien er heel anders uit, splitfires zijn het zeker niet

gewoon autobougies. altans die zijn het zelfde als die bij ons altijd uit de volgskwagen passat komen
 
He?
NSRider 17-1-03?07:35 Print reply
Posts: 417
Geef mij eens een naam van een bougie voor een schakel met meer van die lipjes voor betere verbranding dan koop ik die ook een voor mun 70cc..


 
chriss 17-1-03?07:31 Print reply
Posts: 1859


tis een ngk multipower ofzoiets
Quote:
NGK Multi Power Spark Plugs
NGK Multi Power Spark Plugs feature multiple ground electrodes for extra-long life in a variety of applications.

Spark plugs wear out when the sharp edges of the ground electrode round off. Therefore, multiple ground electrodes provide additional surfaces for the spark to travel to, extending the plug's effective life.

Multi Power Plugs are not for all applications, as they can tend to quench the spark, or hamper the ability of the flame to grow from the initial ignition point. However, the multiple ground electrode configuration can help alleviate a number of problems, including hard starting, excessive fouling or misfiring. They are also effective for vehicles with very high ignition system voltages and/or combustion chamber temperatures.

Typical applications for Multi Power Spark Plugs include factory turbocharged engines, Mazda rotary engines, and other high-compression engines.

Remember that Multi Power Spark Plugs, or any other multiple electrode type spark plug, cannot provide more than one spark at a time. The primary purpose of the multiple electrode spark plug is to achieve greater spark plug durability and reliability over the life of the spark plug.



 
NSRider 17-1-03?07:38 Print reply
Posts: 417
Oh dus die dingen zijn alleen maar voor een langere levensduur..

Als iemand toch een bougie weet die voor betere verbranding zorgt bij grotere cilinderinhoud (70cc) vertel het dan ff


 
chriss 17-1-03?07:46 Print reply
Posts: 1859
dan moet je denk ik zoiets hebben
:

Quote:
NGK VX Platinum Spark Plugs
VX Platinum Spark Plugs are an extension of the successful Fine Wire Spark Plug line, and are made with the same superior manufacturing quality NGK has maintained for years.

A basic property of electricity is that it is easier to push a current through a thin wire (which offers less resistance) than a thick wire. Therefore NGK has reduced the VX Platinum Plug's center electrode diameter to .8 mm, allowing your ignition system to operate at its maximum efficiency. The higher durability of platinum allows the use of a thinner center electrode, while maintaining a long service life.

VX Platinum Spark Plugs are the plugs of choice for many racing and performance-minded enthusiasts, and will work great in virtually all applications. The VX Platinum Spark Plug is engineered with a tapered ground electrode for better heat transfer and improved ignitability.

.8 mm Platinum Center Electrode
Tapered Ground Electrode
Reduction in Required Voltage Increases Ignition System Efficiency
Better Spark and Excellent Ignitability



of zoiets :
Quote:
NGK Fine Wire Spark Plugs
NGK Fine Wire Spark Plugs were developed to meet the demands of low-powered magneto type ignition systems on early model motocross bikes and snowmobiles.

The fine wire of the EG (nickel electrode) and EV (gold palladium electrode) Spark Plugs significantly lowers the voltage requirement for firing, optimizing the magneto ignition system.

NGK Fine Wire Spark Plugs feature:

Smaller Diameter Center Electrode Tip
Improves Ignition Efficiency
Better Concentration of Spark for Quick,
Easy Starts
Precious Metals Used in the Center Electrode Increase Ignitability and Durability
Higher Resistance to Fouling
Easier to Spark in High-Compression,
High-Revving Engines
Better Starting Performance
Even on the Coldest Days



volges mij kun je die hier ergens bestellen [URL[t]]http://www.ngksparkplugs.com/[/t]ngk site[/URL]
 
NSRider 17-1-03?08:07 Print reply
Posts: 417
Okeej bedankt!


 
The Godfather AKA Danny 17-1-03?08:46 Print reply

Posts: 693
Die platina bougie?s zijn ongeveer 25 euro per stuk!!!

Die 3-poot zorgt er alleen maar voor dat de vonk beter is en hij gaat langer mee, want hij pakt telkens van een andere poot de vonk..... dus hij gaat 3x zo lang mee.....

Btw k zou die platina niet doen , dat zijn ze egt niet waard :(
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
badboy-johnny 17-1-03?10:02 Print reply
Posts: 15
Met die bougie merk je geen ene verschil, gaan ook niet langer mee behalve die platina dingen dan. Ookal heeftie 4 pootjes die hebbie ook je heb der niets aan die zijn gemaakt voor een bepaalde auto elk bougie merk heeft ze.
De beste vonk komt van eentje met 1 pootje want die vonk hoeft maar 1 kant op te gaan. En die bougies zijn gemaakt voor de brommer maakt niet uit wat voor een cilinder je deronder heb. Hoe groter de cilinder hoe kouder je de bougie je moet nemen dat wel. En die bougies met meerdere pootjes betaal je meer voor terwijl je der eigenlijk niets aan heb.(groeten van ex auto onderdelen verkoper)
 
nobody can compare 2 me. af1 rulez!
jeroen 17-1-03?12:01 Print reply

Posts: 15066
haal gewoon een bougie uit de auto van je ouders.
Loopt er eenbeetje anders om, maar rijdt nog wel
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-1-03?12:11 Print reply

Posts: 5996
lol een ouwe pegot bij mij in de straat loopt ook maar op 3 cilinders . zijn autonoobs ofzo. maar een auto kan dus zeker wel op 3 cilinders lopen. 2 word al moerlijker
 
ik haat mensen
Neonlampje 17-1-03?13:07 Print reply

Posts: 14825
zulk soort dingen kan je volgens mij ook zelf wel bouwen..

een stukje metaal goed buigen, en met tiglasaparaat ff goed vast-pikken,
maargoed of het vele helpt.. je krijgt er wel een zachtere vonk van he.. en het schijnt dat hij niet 3 vonken geeft, maar gewoon 1tje. en als je pech ehbt elke keer bij dezelfde lipje, dus veel zal je er niet aan hebben.

deze dingen zitten btw niet stadnaard in de meeste autos!
 
Pol de MT5 Crosser 17-1-03?13:12 Print reply

Posts: 2892
I dacht dat die alleen in auto`s zaten.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Rudy 17-1-03?13:26 Print reply

Posts: 3471
standaard niet alleen voor jongens met geld overschot
ze vonken zoals eerder gezegt gewoon op 1 elektode (alleen op hun prachtige proefopstellingen die je op motorbeurzen ziet doen ze het vaak wel op 2)

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 17-1-03 13:30]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved