Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar vraagskes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 635 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7042 - Paar vraagskes
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 3-2-03?14:07 Print reply

Posts: 7007
airsal 70 voor MT is volges mij gewoon gietijzer, d8 dat ze alleen in Nicasil kwamen voor de TSX

rij maar 350 km. in als je geen 500 wilt zoveel maakt het allemaal nou ook weer niet uit
 
nobody fuck with us!!
boerjef 3-2-03?14:37 Print reply
Posts: 265
Quote:
Originally posted by: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

airsal 70 voor MT is volges mij gewoon gietijzer, d8 dat ze alleen in Nicasil kwamen voor de TSX

rij maar 350 km. in als je geen 500 wilt zoveel maakt het allemaal nou ook weer niet uit

Eurokit/airsal is wel degelijk nicasil. Stond in topic 'eurokit/airsal goed of slecht?' ofzo.
Maar hoelang moet je een nicasil cilinder dan inrijden?
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
boerjef 3-2-03?15:16 Print reply
Posts: 265
weet iemand het? want ik ben nu bezig met inrijden.
En ik heb geen zin om teveel in te rijden zonder reden
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
boerjef 3-2-03?20:50 Print reply
Posts: 265
Kan iemand mij zeggen hoeveel km je een 70 eurokit met nicasil wand moet inrijden.?
Ik ben maar een domme belg en weet dan niet

[Dit bericht is ge-edit door boerjef op 3-2-03 20:56]
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
huh 3-2-03?21:01 Print reply
Posts: 1755
Rij gewoon tussen 300-400 km in ofzo, het komt allemaal echt niet zo nauw.

Als je niet de hele tijd overal vol gas rijdt dan kan het dan wel. Als je maar altijd goed warm blijf rijden, dat is altijd goed.

Zelfs ik heb een cilinder ingereden en dat is prima gegaan, bij de 100 km inrijden bleef m'n MT een keer op z'n kop volgas hangen (was voorover op m'n bek gegaan) en bij de 300 moest ik op de rollenbank en toen hebben die wouten ook geen medelijden met m'n cilinder gehad. Dus dat komt allemaal wel goed hoor.
 
boerjef 3-2-03?21:14 Print reply
Posts: 265
ah oke, want ik was nu al 60 km aan 40 per uur aant rijden :n
En ik heb een 5 bak en 20 mikuni.
en dan zit je echt in heel lage toeren :(
Dus als hij goed warm is mag ik hem eens doortrekken naar hoge toeren?
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
honda mt5 3-2-03?22:27 Print reply
Posts: 147
heyy waarom besteel je een eurokit 70cc ???

je kan beter polini of malossie 70cc bestellen die zijn veel beter

ik was ook bij een fietsen maker ik vroeg voor een 70cc hij zegt eurocilinder redelijke kwaliteit en een goede prijs nou ik zeg is goed ( toen had ik nog geen verstand van goede spullen )

nou dat was ongeveer 130 of 140 euro weet niet meer maar malossie of polini zag ik op internet dat die 160 ongveer was nou als hij dat ff had gezegt had ik dat genoemen :p


maar je kwaltiteit van je cilinder is ook belangrijk want een gozer die ik ken zei met zeta halde hij de 85 met malossie 75 toch vind ik het gek dat hij maar de 75 haalde maar zeker de cilinder verknald en met polini haalde hij de 110

dus wat wil je voor die paar euro meer

ik ga denk ook een 70cc polini nemen want ik haal maar de 90 en soms over de 90

maar meestal rijd hij maar 80 slakke gang
dus gewoon troep al die import neem nou maar beter malossie of polini is pas goede spul

inrijden doe ik meestal ff 100 rustig aan ff dan ff harder rijden meer toeren tot 200 dan weer ff harder en meer toeren tot 300 en ga zo maar door tot 500 doe ik het

dan ken je gaan scheuren


 
honda mt5 3-2-03?22:39 Print reply
Posts: 147
hey ik heb ook een kart een 125cc

daar hoef je maar 2*10 je zuiger in te rijden

want ik heb 2 keer een vast loper gahad

2* doordat de waterpomp het niet lekker deed

maar gewoon 10 min rustig rijden 10 min aflaten koelen en daarna 10min rijden 10min aflaten koelen

en je ken volgas rijden

maar zo'n zuiger gaat niet lang mee 25 uur ongveer

je krijgt vanzelf wel een vast loper :a
 
SIWWN 4-2-03?00:32 Print reply
Posts: 7079
Een echte racekartblokkie gaat dacht ik 8 uur mee en dan moet alles gereviseerd worden...
Das echt een dure sport..

Maar kwaliteit cilinder ligt gewoon aan de soort wand wat erin zit en afwerking poorten, zuigertje... en power zal je ook wel kwaliteit kunnen noemen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-2-03?09:24 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: boerjef

Moet nicasil nou langer of korter inrijden?
Heb een airsal 70cc voor mt gekocht.
Hoeveel km's moet ik nu inrijden?


ja, nikacil moet je langer inrijden.
300 kan, 500 zit je veilig.
als je altijd netjes je brommer warmrijd kan je 300 doen, als je en start en altijd volgas wegrijd 500km..
 
ik haat mensen
Blukaap 4-2-03?10:29 Print reply

Posts: 10006
Als je koud volgas wegknalt kun je net zo goed niet inrijden.

En nicasil moet je juist korter inrijden (aangezien er weinig aan in te rijden valt, wand is toch knoerhard).

Maar aangezien de afwerking van eurokit meestal niet echt geweldig is zou ik niet proberen om het met 50/100 km te doen.
Doe maar lekker 250/300.
Als je zuiger + cilinder laat afwerken zal 100km wel (meer dan) zat zijn.
 
Bastila is lief
honda mb5 4-2-03?11:54 Print reply

Posts: 688
Quote:
Originally posted by: boerjef
weet iemand hoe je de dmeper(buis) van de uitlaat krijgt?? tis een proma.
Zit vast bij mij, geen beweging in te krijgen


ik weet niet of proma voor ene mt zelfde is als die voor ene mb maar bij mijn mb zat er aan het eind van de demper een veertje die moet je eraf halen en dan kan je demper eraf
correct me if im wrong
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-2-03?11:06 Print reply

Posts: 5996
korter??? jij wel
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-2-03?12:17 Print reply

Posts: 5996
tegen alle wetten van de natuur spreekt blukaap:
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Als je koud volgas wegknalt kun je net zo goed niet inrijden.

En nicasil moet je juist korter inrijden (aangezien er weinig aan in te rijden valt, wand is toch knoerhard).



dus jij rijd knoerdhard mbx80 gietijzer ook minder in ?? alwin style (no offence alwin )
nikasil is hard DUS moet je het lang inrijden omdat die hoon krassen minder snel weggaan dan zachter materiaal. maargoed
 
ik haat mensen
Blukaap 4-2-03?12:28 Print reply

Posts: 10006
Ik rijd een goed afgewerkte gietijzeren cilinder ook niet echt lang in (200km, als het een nieuwe is, met goede zuiger, honen is 100km ofzo na afwerken).

En dropaap, nicasil wand hoef je eigenlijk niet eens in te rijden, slijt toch voor geen meter...
Voordat die hoonkrassen weg zijn ben je ook weer 100000km verder ofzo .
 
Bastila is lief

Dit topic is 2162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved