Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar vraagskes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7042 - Paar vraagskes
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boerjef 15-1-03?18:16 Print topicpost
Posts: 265
even een paar vraagjes.
Ik heb dus een 70cc eurokit besteld voor men mt.
Vroeger had ik een 70cc imi; heb ik een andere sproeier nodig?
Mijn top was met 5 bak, 20 mikumi, proma 95 per uur op de teller.
Ik gok 85 echte kilometers, maakte wel overtoeren.
Mijn achtertandwiel is 41, voortandwiel weet ik niet.
Wat zou mijn top zijn met eurokit?
Hoeveel kilometers moet je de eurokit inrijden?

Dat waren ze dan de vraagjes.
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!

MBBBBBB 15-1-03?18:36 Print reply
Posts: 2340
Elke cilinder is weer anders.. en je veranderd je setup... dus daarmee moet ook elke keer de ideale sproeiert gevonden worden.. maar is wel kans natuurlijk dat dat de zelfde kan zijn..

( eurokit is toch vergelijkbaar met imi?.. als afwerking ongeveer zelfde is zou zelfde sproeier dan kunnen )

Ehum.. ik rij ze zelf 500 km in ofzo.. eerst 5 minuten stationar laten draaien... afkoelen.. en eerste 100 rustig... dan af en toe minuutje volgas.. lopen ze best mee.

BTW.. oude imi stuk dan ofzo?
 
NSRider 15-1-03?18:44 Print reply
Posts: 417
Moet je bij overtoeren niet je tandwiel verhouding veranderen om hem wat zwaarder te maken?

Kan zijn dak het fout heb ben nog in de leer

Nico
 
ardan 15-1-03?18:51 Print reply
Posts: 595
yep,je moet gewoon zorgen dat je brom lekker trekt en dat ie op z'n top in je powerband ligt.zeker zorgen dat ie er niet over gaat,dus geen overtoeren idd.

ik zou hem er zeker niet meer als 10.000 laten maken,als ie daar bij stopt is het wel lekker me dunkt.zelf heb ik nog niet veel met m'n tdw moeten spelen,dus praktische tips kan ik niet geven maar als hij gewoon onwijs veel toeren draait zou ik er een zwaardere vertanding opleggen,gaat je top van omhoog en trekken zal niet veel veranderen.
 
have a blast,go fast
boerjef 15-1-03?19:06 Print reply
Posts: 265
Ik ga zijn top niet nog hoger maken, want ik woon in brussel>>veel pliesie :p
en optrekken is leuker vind ik.
En ja, vorige imi is stuk; het borgringetje van de pistonpen is in cilinder geraakt, en cilinder+zuiger verneukt
:a
btw, weet iemand hoe je de dmeper(buis) van de uitlaat krijgt?? tis een proma.
Zit vast bij mij, geen beweging in te krijgen
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
huh 15-1-03?19:15 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: NSRider
Moet je bij overtoeren niet je tandwiel verhouding veranderen om hem wat zwaarder te maken?


Yep als je motor overtoeren maakt kan ie z'n vermogen niet goed kwijt en daardoor slijt alles extra snel. Dus tis ook beter voor je brommer.

En bij mijn MT gaat de demper gewoon van de uitlaat , d'r zit wel een soort klemmetje met een boutje, maar ik neem aan dat je die los hebt?
 
boerjef 15-1-03?19:23 Print reply
Posts: 265
Quote:
Originally posted by: huh

Quote:
Originally posted by: NSRider
Moet je bij overtoeren niet je tandwiel verhouding veranderen om hem wat zwaarder te maken?


Yep als je motor overtoeren maakt kan ie z'n vermogen niet goed kwijt en daardoor slijt alles extra snel. Dus tis ook beter voor je brommer.

En bij mijn MT gaat de demper gewoon van de uitlaat , d'r zit wel een soort klemmetje met een boutje, maar ik neem aan dat je die los hebt?

Huh?? zit er een boutje??? het is een proma bovenlangs, met een proma demper er op, en ik meot de demperbuis los krijgen van de uitlaat want de demper is stuk.
Ik heb toch geen klemmetje gezien
Hopelijk is het dat.
dan zou het best wel dom zijn van mij om dat niet gezien te hebbe :n
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
boerjef 15-1-03?20:42 Print reply
Posts: 265
Is het nu echt nodig 500 km in te rijden me eurokit?????
en weet er iemadn of e top veel hoger gaat zijn met ee eurokit tegenover een imi?
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
SIWWN 15-1-03?20:57 Print reply
Posts: 7079
Niet te veel toeren maken,dus niet helemaal doortrekken,gewoon beetje rustg aan.
Heb ik trouwens nooit gedaan,kan ik niet als ik rij :a


En Eurokit slijt gewoon stukken minder als imitatie,hoef niet sneller te gaan
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 15-1-03?21:06 Print reply

Posts: 7007
haha 500 km. inrijden is vrij veel ja maar wel beter natuurlijk

maat van mij had nieuwe eurokit op tomos, gelijk toen hij erop zat doorgetrokken enzo en dat ding had nog steeds superveel compressie, zelfs nadat hij er 3 maanden lang met DIKKE OVERTOEREN op rond heeft gereden doet hij het nog supergoed
en dit met een 50snel!
die eurokitjes zijn gewoon cheap, SNEL, en lekker makkelijk want je hoeft ze niet eens in te rijden
kun je nagaan wat voor 'n cil. je hebt als je ze wel inrijdt, kun je volgens mij echt wel lang mee doen hoor!
 
nobody fuck with us!!
boerjef 16-1-03?19:21 Print reply
Posts: 265
Ja nog een vraagje.
Mijn mt start moeilijk, altijd veel kicken enzo.
Maar als hij start zet ik choke meestal metteen af, en rijd hij wel goed.
Als ik gas loslaat en trug volgas geef, hapert hij heel even.
Wijst dit op een te grote of een te kleine sproeier?????
EN is het nu echt nodig om 500 km in te rijden mer een eurokit? hoeveel kilometers dan wel?
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
NSRider 16-1-03?19:29 Print reply
Posts: 417
Probeer eens zonder choke te starten, als hij dit gemakkelijk doet en je hebt nog steeds problemen dan hebje een te grote sproeier..

jonges zeg het als ik iets fout doe want ik ben een vespa gewend
 
SIWWN 16-1-03?20:38 Print reply
Posts: 7079
Of te weinig lucht
 
erikrulezz 16-1-03?20:28 Print reply
Posts: 382
is die eurokit een nicacyl?

die hoeft je bijna niet in te rijden nee. gewoon ff een paar km rustig en dan vlammen!

ik heb nou een mk en die was super ruw toen ik hem net had. die moet je volgens mij wel heel goed inrijden. (gietijzer)
 
ties 16-1-03?21:11 Print reply
Posts: 1333
nicasyl moet je juist veel inruiden want is een hele harde want dus dat heeft langer nodig om goed te komen.
 
boerjef 3-2-03?13:05 Print reply
Posts: 265
Moet nicasil nou langer of korter inrijden?
Heb een airsal 70cc voor mt gekocht.
Hoeveel km's moet ik nu inrijden?
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!

Dit topic is 2160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved