Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 3 kwart gas harder dan vol gas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7040 - 3 kwart gas harder dan vol gas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 15-1-03?13:34 Print topicpost
Posts: 1755
Okee misschien een vrij bekend probleem, m'n MT maakt (vooral in z'n 4e versnelling) 3 kwart gas duidelijk meer toeren dan vol gas. Ik snap dat het in m'n carburateur zit, maar wat zou het kunnen zijn?? Gasnaald te arm, en/of sproeier te rijk ofzo ??
 

Blukaap 15-1-03?13:40 Print reply

Posts: 10006
Te kleine sproeier denk ik haast.
 
Bastila is lief
NSRider 15-1-03?13:54 Print reply
Posts: 417
Juist te groot, doordat je op driekwart gas sneller rijd betekend dat dat je menging dan precies goed is, maak je deze uit balans door meer gas te geven moet je een kleinere sproeier steken..
 
Blukaap 15-1-03?14:04 Print reply

Posts: 10006
Nee, als je volgas geeft krijgt ie eigenlijk alleen maar extra lucht.

Maar simpelste methode om daar achter te komen:
Choke vastzetten en gaan rijden.
 
Bastila is lief
SkaBla [Pim] 15-1-03?14:06 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: NSRider

Juist te groot, doordat je op driekwart gas sneller rijd betekend dat dat je menging dan precies goed is, maak je deze uit balans door meer gas te geven moet je een kleinere sproeier steken..

juist niet!laatste stuk gas is alleen maar lucht! dus dat jij zegt klopt niks van

Edit: hmmm harry je was me voor

[Dit bericht is ge-edit door SkaBla op 15-1-03 14:07]
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
NSRider 15-1-03?14:45 Print reply
Posts: 417
kut dan is me dat met die cia van me mooi fout geleerd, kut vespa forum :(
 
NSR RULEZZ 15-1-03?16:42 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: NSRider

kut dan is me dat met die cia van me mooi fout geleerd, kut vespa forum :(


waar is dat vespa forum?? ik gaan zeer waarschijnlijk een vespa si(ci)??? kopen alleen hij loopt niet weet iemand of vespa's een beetje lekker rijden? kunnen ze ook hard?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
NSRider 15-1-03?16:46 Print reply
Posts: 417
http://members.lycos.nl/vespa/index.html

dat is het forum, vespa rijden wel fijn en je kan ze ook heel hard laten rijden, moet je wel een bromvespa kopen, snorvespas zijn ook op te voeren maar gaan altijd langzamer vanwege een snorcarter en snorklok, maar lees er maar meer over op die site

Nico
 
DaveTSX 15-1-03?17:18 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: NSR RULEZZ

Quote:
Originally posted by: NSRider

kut dan is me dat met die cia van me mooi fout geleerd, kut vespa forum :(


waar is dat vespa forum?? ik gaan zeer waarschijnlijk een vespa si(ci)??? kopen alleen hij loopt niet weet iemand of vespa's een beetje lekker rijden? kunnen ze ook hard?


vespa kunnen zeker hard! Heb zelf ook een vespa (staat tekoop), en ben beheerder van dat vespaforum (maar doe er nix meer aan, al lang niet meer ).

Ik heb een Vespa Ciao met:

-Polini SpeedEngine carter (voor 80cc), met los spruitstuk (13mm) voor electronische ontsteking.
-Polini 70cc (met W-spoelpoort/kanaal in cillinderwand)
-ASSO zuiger met extra spoelingen (zat bij die cil)
-50cc kop, afgevlakt
-imi krukas
-electronische ontsteking
-dell'ortho (de echte, niet de imi) 13/13carbje
-malossi racefilter
-NGK bougie met hittegraad 8
-58 sproeier
-blauwe veren in de koppeling
-80 achterpoelie (en heb bromklok in achterwiel natuurlijk)
-SKF 6202 C3 krukaslagers

Dit ging met een std. snel (citypower) uitlaat best aardig, met een Tecno Racing liep dit al 90 met z'n 2en @ 10000/11000RPM!
Maar met z'n 2en is dat best gevaarlijk omdat vespa ERG slap en ERG licht is, kwam voorwiel soms beetje los van de grond, of iig heeeel weinig druk op, en als je dan beetje bijstuurde gebeurde er gewoon nix! [
Trok lekker op, bij de 70 kwam ie pas in de powerband, maar dan trok ie wel goed door!
0-40 in 4/5 sec zoiets

Toen met een Proma Circuit uitlaat er onder, maakte lekker geluidje! Toen ging ik ff rijden, kwam bij de 40 en toen ging ie me blazen!! Geluid werd vet agressief voor een vespa en blaasde in 1x door! Maar helaas ging ie niet hard met die uitlaat :(
0-60 in 4 a 5 sec zoiets, hard iig voor vespa

Dusjah, vespa kan zeker snel!

Het nadeel is de krukaslagers, 6202 is erg klein, en als je daar gewone (niet c3 dus) lagers van pakt draaien ze gegarandeerd kapot. Bij die toerentallen die mijn vespa draaide gingen ze gewoon na 500KM kapot. Die "schotjes" tussen de kogels waren WEG, verpulvert tot niets.
Sinds ik C3 heb is dat niet meer gebeurd.

[sales]als er iemand intresse heeft in mijn vespa: mlemmens@home.nl[/sales]

Suc6 met je vespa!!
 
http://www.2weird4u.com
ardan 15-1-03?18:13 Print reply
Posts: 595
ik zou een grotere sproeier proberen,niet teveel groter ook niet,is mar kwartje gas dat je bijgeeft.een maat je of 2 groter zou ik zeggen.

anders eens met je naald spelen,kan misschien al genoeg zijn,zet hem wat hoger,heeft het bij mij eens opgelost.
 
have a blast,go fast
huh 15-1-03?18:48 Print reply
Posts: 1755
Hmm de een zegt groter, de ander kleiner :n.

Weet ik het nog nie . Ik weet alleen dat ik met een al vrij grote sproeier rij (150 mikuni voor een 50 snel MT), maar ik heb em pas nog getest door zo'n motorkill te doen en toen was ie vrij goed (elektrode wittig, rondom bruin).

Hij pruttelt trouwens ook als ik z'n eerste versnelling doortrek, ook vol gas dus. Ik ga denk ik eerst eens kijken naar vuil in de carb of verstopt luchtfilter, als dat het nie is dan zeur ik nog wel ff door .
 
NSRider 15-1-03?19:05 Print reply
Posts: 417
Ik hoop datie te groot is, dan heb ik gelijk hahaha gewoon wat proberen zou ik zeggen. je ziet vanzelf wel wat beter loopt..

[Dit bericht is ge-edit door NSRider op 15-1-03 19:06]
 
staaf 6-3-2003 11:51 Print reply

Posts: 266
ik heb het zelfde gehad met me me puch ik had een te grote sproeier maar dat maakt niet het is handig voor op de rollerbank
 
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang
Joost 6-3-2003 15:35 Print reply
Posts: 1108
Check je bougie en het afstel FAQ. Maar zo te horen moet je een grotere sproeier.
 
It is going to be a Endless summer...
huh 6-3-2003 20:07 Print reply
Posts: 1755
Ow ik ben er al uit hoor . Dit is een opgehaald topic.

Het was trouwens een verstopt luchtfilter.
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-3-2003 3:40 Print reply

Posts: 8499
ik snap niet dat er steeds mensen oude topics ophalen zonder dat het nuttig is...

-> closed
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 2157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved