Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha DT 50 mx carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
MF: Paus is pietjak
MF: Tomos veering
BeF: Motorhispania r...
BeF: zoektocht naar ...
MF: Yamaha DT 50 mx ...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: Eekie
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #70170 - Yamaha DT 50 mx carb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wessel234 13-4-2025 23:22 Print topicpost
Posts: 6
Hoi, ik heb een Yamaha DT 50 mx en nou is deze behoorlijk traag. Ik heb bij de koop een simpel proma uitlaat gekregen. Er zit nu wel een standaard eindemper onder. En een standaard luchtfiltertje. Ook heb ik bij de koop een 20mm carb gekregen, Nou had ik de volgende vragen.
. Is 20 mm overkill?
. Welke eindemper raden jullie aan?
. Welke carb raden jullie aan en welke sproeier dan? (Heb al setjes)
Mvg
Hij hoeft echt geen 80 te lopen ofs maar ik wil gwn rond de 65 wel halen


Dit bericht is gewijzigd door wessel234 op 14-4-2025 om 0:17 uur.
 

joop2 13-4-2025 23:35 Print reply
Posts: 133
ik neem aan dat dit de oude luchtgekoelde DT is?

dan word ie pas sneller met een andere cilinder (50 snel of 70cc).

de proma uitlaat zal weinig uithalen, mischien een paar kilometer, en een 20mm carburateur is veel te groot.

zulke oude brommers zijn niet te vergelijken met een AM6 of scooter waar je wat begrenzers uit haalt zodat ie snel word.



 
wessel234 13-4-2025 23:50 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop2
ik neem aan dat dit de oude luchtgekoelde DT is?

dan word ie pas sneller met een andere cilinder (50 snel of 70cc).

de proma uitlaat zal weinig uithalen, mischien een paar kilometer, en een 20mm carburateur is veel te groot.

zulke oude brommers zijn niet te vergelijken met een AM6 of scooter waar je wat begrenzers uit haalt zodat ie snel word.




Lucht gekoeld idd.
Heb ook 70cc cilinder en zuiger liggen
Wat zou je dan aanraden
 
joop2 14-4-2025 0:32 Print reply
Posts: 133
70cc, proma uitlaat, willekeurige sporteinddemper (merk maakt niet uit), 20mm carburateur op de originele luchtfilterbak.

over de carburateur afstelling kan ik geen tips geven, mischien dat iemand anders daar meer van weet over DT50.

Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 14-4-2025 om 0:33 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-4-2025 9:13 Print reply

Posts: 8710
Wat noem jij "behoorlijk traag" ? Een klassieke DT moet gemakkelijk 60-65 kunnen halen. Als je het mij vraagt is sneller willen een niet zo interessante missie. De koppeling moet dan ook aangepakt worden. Vroeger hingen ze er een 80 blok onder maar die zijn ook niet (meer) op elke straathoek te vinden.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-4-2025 9:15 Print reply

Posts: 8710
En 70cc met 20mm carb...waarom niet...als je het al hebt...en je hebt tijd...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
wessel234 14-4-2025 10:24 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
En 70cc met 20mm carb...waarom niet...als je het al hebt...en je hebt tijd...

Ja dan bestel ik wel een nieuwe, om het goed aan te pakken…..
Standaard carb is 16 en de vorige eigenaar reed met sproeier 120. Ik denk dat dit veelste rijk is, wat denken jullie? Ik ga hem nu afstellen op 50cc met 16 mm carb en proma uitlaat en dan wachten op mijn bestelling. Welke sproeier verwachten jullie dat ik nodig heb om beetje de max te halen met de 50 cc set up?
 
wessel234 14-4-2025 10:28 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Wat noem jij "behoorlijk traag" ? Een klassieke DT moet gemakkelijk 60-65 kunnen halen. Als je het mij vraagt is sneller willen een niet zo interessante missie. De koppeling moet dan ook aangepakt worden. Vroeger hingen ze er een 80 blok onder maar die zijn ook niet (meer) op elke straathoek te vinden.

Hij redde met volgas net 45 en trek in ze 4 ook helemaal niks meer. Om op snelheid te komen moest ik hem echt helemaal door ze 2 en 3 heen trekken, dit was met standaard uitlaat zonder prop en sproeier 120 op 16 mm carb en 50 cc. Wat kan ik het beste doen?
 
jan w. 50 14-4-2025 11:24 Print reply

Posts: 999
50 snel doet ongeveer 80 kmh. Met 16mm caburateur. Sproeier 90-95 ong. Orginele uitlaat zonder restricties.

Ik dacht dat et standaard een 12 of 14mm caburateur op lag.
Sproeier 120 op een 50-50 snel is veel te groot. Dan is er iets niet goed


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 14-4-2025 om 11:43 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
wessel234 14-4-2025 12:00 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
50 snel doet ongeveer 80 kmh. Met 16mm caburateur. Sproeier 90-95 ong. Orginele uitlaat zonder restricties.

Ik dacht dat et standaard een 12 of 14mm caburateur op lag.
Sproeier 120 op een 50-50 snel is veel te groot. Dan is er iets niet goed


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 14-4-2025 om 11:43 uur.

Het is een standaard 50, dank voor je info dan ga ik die sproeiers proberen. Raad je 50 snel of 65/70 aan?
 
jan w. 50 14-4-2025 13:08 Print reply

Posts: 999
70-80 cc meer koppel. Hoef je er niet zo plat op te gaan liggen.

De orginele air inlet rubber naar de caburateur is erg beperkt.
Daar ben Ik ook eens me aan het kloten geweest. Wat ik me nog herinneren kan

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 14-4-2025 om 13:19 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved