je schrijft dat de brommer rookte en ik begrijp dat dat na het vervangen van de koppakking nog steeds zo is?
in dat geval is de rechter krukas keerring lek.
dan is het motorolie + koelwater mengsel in je krukasruimte en cilinder gekomen.
(elke keer als de zuiger omhoog gaat krijg je een onderdruk in de krukasruimte en zo word er dan steeds wat olie en koelwater in de krukasruimte gezogen, door de lekkende krukaskeerring heen)
koelwater in de krukasruimte en cilinder geeft schade aan zuigerveren en zuiger, daarna de cilinderwand, en daarna de drijfstanglagers en drijfstang, de zuigerpen, de krukaslagers en de krukas zelf.
(olie drijft op water, dus je tweetakt olie blijft niet op het metaal plakken omdat er een laagje koelwater tussen zit en dan heb je dus geen smering meer)
het is belangrijk om bij zo'n lekkage alles goed op slijtage te controleren om verdere schade te voorkomen.
en belangrijk om te controleren dat de krukasruimte helemaal vrij is van koelwater en motorolie.
Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 14-4-2025 om 0:17 uur.
Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 14-4-2025 om 0:21 uur.
|